Spring naar bijdragen

Remschijven te warm op Curacao?


Recommended Posts

Beste jeepers,

een nieuw probleem heeft zich aangediend met mijn jeep. Meestal rij ik maar korte afstanden naar m'n werk (5 km) en door de stad.. Maar wanneer ik nu langer dan 10 min boven de 80 km/h rijd beginnen volgens mij de voorwielen soms te slippen, alsof hij dus aan het remmen is.. Het is niet heel constant maar je hoort ze af en toe piepen. Ik zit op Curacao dus alles wordt hier wel extra heet, kan dat er iets mee te maken hebben? Maar ik heb er nog nooit eerder last van gehad en volgens mij zijn het echt alleen de voorwielen.

Iemand een idee?

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

opkrikken je vooras en zien of de wielen voor vrij rond draaien

Euhm, misschien niet een erg normale vraag, maar gezien het een 4x4 is, draaien de willen toch sowieso niet vrij rond, aangezien ze aan de aandrijfas vast zitten...?

Verder heb ik vandaag een monteur van het eiland hier erin laten rijden en hij zegt dat ie alles los gaat halen, met een speciaal soort olie-achtige substantie (erg dure olie zegt ie) gaat behandelen, daarna afspoelen met WD40 en dat het dan goed moet zijn...

Klinkt dit wel logisch, niet te simpel?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dezperado bedoeld, Wielen moeten vrij draaien , dus als je rem blijft hangen, dan zal je wiel niet draaien (of moeilijk) , heeft dus niets met je aandrijving te maken.

En over die speciale dure olie.......

Wat gaat ie allemaal los halen dan ?

En wat gaat ie spoelen.

Als het speciaal is en het werkt, dan zou ik er een handeltje in beginnen ...... of is dit te simpel :D.

Maak eerst die remmen maar eens los en gangbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je hem opkrikt en je draait een wiel voel je of er iets aanloopt

en die monteur met zn dure olie en busje wd40 zou ik maar ver van mn jeep vandaan houden want dat reukt naar bedrog.

haal het wiel eraf.. rem en kijk of de remcylinder terug gaat

haal evt de remklauw eraf dop 12 kant 13 2 bouten

dan wrik je met een schroevedraaier de bovenkant remklauw los en dan de onderkant.

zet wel een wielsteun onder de as of je band die eraf is.

haal je remvoeringen eraf met schroevedraaier wip je ze uit de veertjes

zijn die plaatjes waar de voering op zit recht??? Lopen de voeringen evenwijdig heen en weer. Zijn de stofhoesjes van de remcylinder intact?

Als je remvoeringen versleten zijn komt het cupje van de remcylinder verder naar buiten en vormt zich soms roest op de rand waardoor ze moelijker terug gaan.(randje glad schuren)

als je toch de klauwen eraf hebt dan leg je ze op de veerbladen zodat de remleiding niet een opdonder krijgt als ze vallen.

haal je remschijf eraf en kijk of die niet krom is en steek met een schroevedraaier alle koelgaatjes schoon.

Je kunt ook de deksel van je differentieel afhalen om te zien of er geen tanden afgebroken zijn die ergens tussen steken.

is dat ok deksel erop en gelijk de olie verversen in de vooras 85/140 gearoil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het olie verhaal is hogwash or BS.

Als je na een stuk rijden met de remmen goed en heet de vooras op krikt kijk dan of je de voorwielen vrij kan rond draaien. Maakt niet uit dat de voor aandrijf as ook draait. Als een van de wielener zwaar draait is dat de rem klauw die vast zit.

Kun je de remmen ruiken? als de brake pads erg heet worden beginnen ze te stinken, en dan komt het volgende probleem ook voor gedurende het rijden trekt de Jeep naar een kant maar als je remt trekt hij naar de andere kant.

Als je een remklauw hebt die vast zit of niet goed vrijloopt na het lost laten van de remmen dan is het tijd om ze te reviseren of ze te vervangen.

Als je ze laat reviseren maak je er zeker van dat de kunstof rem zuigers vervangen worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal jullie even een update van de rem-situatie geven... ik had die jongen met z'n wonderolie zaterdag verwacht maar die besloot pas te komen opdraven toen het donker was en dan is het vrij lastig dingen repareren..

Gelukkig had ie wel een ander nummer en die meneer heeft nog op de automobielschool in driebergen gezeten, en samen hebben we vanmiddag iig de remblokken achter vervangen en geconstateerd dat er lucht in mijn leiding komt, waardoor de cilinder niet meer terug gaat en uiteindelijk dus dus de blokken steeds meer tegen de remschijf aanduwt...

Alles ontlucht, maar na 20 minuten rijden zat er weer lucht in, we gaan dus nu dat ding onder de motor kap vervangen wat vlak onder het resevoir zit... Hij kan mij garanderen dat dat het is en ik moet zeggen het klinkt best logisch! (plus deze man komt wel betrouwbaar over, scheelt ook:whistle:)

Kosten zover:

Geen wonder olie: 0 :lol:

Remblokken achter: 70 gulden (op dit moment 27 Euro)

Arbeid (alleen voor het vervangen van de blokken gerekend (binnenhalf uurtje gefixed)) ook: 70 gulden!

Uiteindelijk bijna wel 4 uur in de weer geweest met alles dus geloof dat ik niet moet klagen momenteel!

Hopelijk donderdag het bewuste onderdeel aanschaffen en plaatsen, ik hou jullie wel even op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de remblokken na een tijdje aanlopen is het eerste wat je doen wilt is de ontluctings nippel openen. Als de remvloeistofer uit schiet en het wiel is dan weer los word het tijd om de remslangen te controlerenIn jou gevak hoogst waarschijnlijk de rem slang di van het chassis naar de achteras gaat zit aan de linker kant achter loopt langs de linker bovenste draagarm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...