Spring naar bijdragen

frankfesten

Forum member
  • Aantal bijdragen

    21
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over frankfesten

  • Verjaardag 09/11/1983

frankfesten's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik zal jullie even een update van de rem-situatie geven... ik had die jongen met z'n wonderolie zaterdag verwacht maar die besloot pas te komen opdraven toen het donker was en dan is het vrij lastig dingen repareren.. Gelukkig had ie wel een ander nummer en die meneer heeft nog op de automobielschool in driebergen gezeten, en samen hebben we vanmiddag iig de remblokken achter vervangen en geconstateerd dat er lucht in mijn leiding komt, waardoor de cilinder niet meer terug gaat en uiteindelijk dus dus de blokken steeds meer tegen de remschijf aanduwt... Alles ontlucht, maar na 20 minuten rijden zat er weer lucht in, we gaan dus nu dat ding onder de motor kap vervangen wat vlak onder het resevoir zit... Hij kan mij garanderen dat dat het is en ik moet zeggen het klinkt best logisch! (plus deze man komt wel betrouwbaar over, scheelt ook:whistle:) Kosten zover: Geen wonder olie: 0 Remblokken achter: 70 gulden (op dit moment 27 Euro) Arbeid (alleen voor het vervangen van de blokken gerekend (binnenhalf uurtje gefixed)) ook: 70 gulden! Uiteindelijk bijna wel 4 uur in de weer geweest met alles dus geloof dat ik niet moet klagen momenteel! Hopelijk donderdag het bewuste onderdeel aanschaffen en plaatsen, ik hou jullie wel even op de hoogte!
  2. Euhm, misschien niet een erg normale vraag, maar gezien het een 4x4 is, draaien de willen toch sowieso niet vrij rond, aangezien ze aan de aandrijfas vast zitten...? Verder heb ik vandaag een monteur van het eiland hier erin laten rijden en hij zegt dat ie alles los gaat halen, met een speciaal soort olie-achtige substantie (erg dure olie zegt ie) gaat behandelen, daarna afspoelen met WD40 en dat het dan goed moet zijn... Klinkt dit wel logisch, niet te simpel?!
  3. Ja, wanneer ik mijn hand voor de schijven houd komt er inderdaad heel veel warmte vanaf.. En hij trekt inderdaad ook naar een kant, maar dat komt dus omdat een van de wielen slipt.. Maar volgens mij doen ze het allebei, kan er iets zijn dat ze beiden doet slippen?
  4. Beste jeepers, een nieuw probleem heeft zich aangediend met mijn jeep. Meestal rij ik maar korte afstanden naar m'n werk (5 km) en door de stad.. Maar wanneer ik nu langer dan 10 min boven de 80 km/h rijd beginnen volgens mij de voorwielen soms te slippen, alsof hij dus aan het remmen is.. Het is niet heel constant maar je hoort ze af en toe piepen. Ik zit op Curacao dus alles wordt hier wel extra heet, kan dat er iets mee te maken hebben? Maar ik heb er nog nooit eerder last van gehad en volgens mij zijn het echt alleen de voorwielen. Iemand een idee? Groet
  5. Even een foto gemaakt van de binnenkant, blijkt dat ik aan beide kanten de zelfde stekker los heb zitten, nl nr 1. Nummer 2. zit alleen aan de bestuurderskant... iemand enig idee of dit iets te maken kan hebben met mijn binnenverlichting...?
  6. Ik zit met een soort gelijk probleem alleen is dat bij mij helaas dat schuifje al naar beneden en zit er ergens iets mis in de deur rechtsvoor... maar was benieuwd waar die 10A zekering zit zodat ik die iig ook alvast kan verwijderen want dat geknipper maakt me redelijk ... Thnx alvast!
  7. Bedankt voor je reply, maar was gelukkig al van deze knop op de hoogte!! Bij de ZJ (uit 1996 iig) is dit een schuifje en zit die vlak naast de verlichtings knop op het dashboard.. heb dit inderdaad ook geprobeerd maar helaas over-ruled de binnenverlichting dit op de een of andere manier... het zelfde geldt voor de achterkleplamp, waarmee je de binnenverlichting uit kan schakelen als die lang open staat... Ik heb trouwens net even het een en ander gechecked maar het lijkt er nu op dat mijn passagiers deur (rechtsvoor dus ) de oorzaak is, toevallig ook de deur waarbij mijn centrale vergrendeling niet werkt.. Schakellingen even los gehad en weer vast gezet maar probleem nog niet verholpen helaas...
  8. Dat was inderdaad wel een 'waarschuwing' die ik vaak had voordat mijn boardcomputer uitviel... Heb m'n al vaak geprobeerd fatsoenlijk te sluiten maar hij valt wel in het slot en alles, zal inderdaad aan de afstelling kunnen liggen.. zal nog eens kijken wat ik daaraan kan doen!! Thnx igg!
  9. Sinds een tijdje gaat mijn binnenverlichting niet meer goed uit.. Niet altijd, maar soms zomaar switch 'ie weer aan of uit, bij een hobbeltje, of gewoon als ik de bocht om ga.. er is dan ook duidelijk een klik hoorbaar maar het is moeilijk te traceren waar dit vandaan komt.. Ik kan het helaas ook niet meer zien aan mijn boardcomputer want die is er laatst mee gestopt. Overdag is het allemaal niet zo erg, maar savonds rijden met de binnenverlichting op stand Disco is niet heel ideaal.. plus dat ik mijn accu er telksens af moet halen om ervoor te zorgen dat die 'm niet leeg trekt! Het lijkt mij dat er ergens gewoon een koppeling niet goed zit, of smerig is... maar ik heb het, ook met de manual erbij, niet kunnen vinden... Soms als ik de auto op slot doe gaat ie gewoon op alarm, dan gaat het rode lampje in m'n dashboard branden, maar dan spontaan, soms zelfs na een paar uur, switch de binnenverlichting weer aan en gaat ook m'n alarm af... Heel raar en heel onregelmatig allemaal... Weet iemand waar dit elektrische gebeuren van de binnenverlichting hoort te zitten. BJ is 1996! Groeten Frank
  10. Na een tijdje geen last meer te hebben gehad van eerder beschreven probleem heb ik sinds gister een nieuw (gerelateerd) probleem... Mijn betrouwbare Jeep valt ineens uit.. Sationair draaien doet ie wel goed, maar wanneer hij in de versnelling gaat en ik geen gas geef (bochten ed:whistle:) valt ie dus zomaar uit... lastig want dat ding is dan bijna niet meer te besturen.. Ik heb het probleem ook al vaker gelezen hier op het forum maar weet nog niet de uitkomst.. Dit is gebeurd nadat volgens mij gister de accu bijna leeg was, maar die geeft nu wel aan dat die goed vol zit en heb er ook wel weer wat kilometers mee gereden.. Iemand idee-en?
  11. Zo nu en dan lijkt het alsof de gasdruk van mijn Jeep een beetje wegvalt... ik verlies in ieder geval power wanneer ik het gas volledig intrap. Dit gebeurd onafhankelijk van in welke staat de automaat staat en dus ook gewoon wanneer hij in neutraal staat. Eerst dacht ik namelijk nog dat er iets mis was met de transmissie, maar nu ik geen probleem meer had nadat ik die 87 litertank weer een beetje voller hed gegooid, krijg ik het gevoel dat de tank wanneer er nog een kwart in zit, al bijna leeg is en dat de motor gewoon te weinig bezine toegevoerd krijgt... Mijn vraag is dus ook of zoiets logisch is.. en wat kan ik eraan doen behalve wat vaker tanken..
  12. Nadat ik de dealer eindelijk had kunnen overtuigen (dankzij de informatie van iedereen op dit forum!) dat ik wat meer nodig had dan alleen een paar rubbers ging ook meteen de prijs ervan significant omhoog en kan ik het dus vele malen goedkoper ergens op Ebay op de kop tikken... denk dat ik dat dus maar moet gaan doen...
  13. Thnx Ricardo!! Heb de foto ook naar de dealer hier gestuurd en die zei het volgende: I believe what you need is the rubber bushing for the CONNECTING LINK which is attached to the STABILIZER BAR. There are 2 Bushing for each side, one upper and one lower. Deze 4 bushings in totaal gaan ongeveer 100 gulden kosten.. wat neer komt op 40 eurootjes!! Klinkt prima toch?!
  14. Even door het forum lopen spitten... Welke hebben we het hier nu over?
  15. Vandaag setje sleutels gekocht (Prima bouwmarkt hier op het eiland trouwens, valt me weer mee ) maar der is weinig beweging in te krijgen in die boutjes... Nog even met WD 40 ingespoten (enige dat ik had) maar helaas geen beweging... Wat zijn de motor rubbers? Misshien moet ik het met een verlengde sleutel proberen voor een beetje meer kracht... Waarschijnlijk zijn deze de afgelopen 13 jaar niet aangeraakt... Kwam zo onder de auto ook weer wat andere bijzondere dingen tegen (zie foto), dat het niet zo hoort snap ik, maar waar het voor dient.. (extra stevigheid van de vering? ) En zo te zien zit het ook al een tijdje los.... die wegen hier op Curacao zijn namelijk alsof je altijd off-road rijdt dus de auto's krijgen hier wel het een en ander te verduren... Wie weet wat het is? Zie nu trouwens via de foto pas dat het er binnenin de vering ook niet helemaal coosjer meer uitziet, maar goed, stap voor stap..
×
×
  • Nieuwe aanmaken...