kevinvdijssel Geplaatst September 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2009 hoi iemand ervaring met een tiken de motor net als er een knikker in zit denk zelf een tuimelaar of een hydro klepstoter. gr kevin:( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobV8 Geplaatst September 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2009 Dat is lastig te zeggen, oude truc is met een schroevedraaier of lang stuk metaal per cilinder te luisteren door het metaal tegen het blok te houden. hoog en laag proberen en uitzoeken waar het vandaan komt. Of leen een stethoscoop bij je dorpsdokter Is het een stoter of klep dan vaak een licht getik, is het een lager dan meer een `kloenk` geluid midden tot onder in je motorblok. succes gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kevinvdijssel Geplaatst September 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2009 het gaat om een lichte tik ik denk een tuimelaar los of een klepstoter. in het ergste geval een versleten nokas. votigeweek al een carburateur die uit 1viel andere al op het oog maar kan geen edel carburateur vinden gebruikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kevinvdijssel Geplaatst September 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2009 hoi net mijn kleppen deksels er af gehaald en schrok hoeveel tuimelaars er loszaten en zijdelings konbewegen moet gewoon nieuwe tuimelaars met de nodige spullen er bij. gaat weer geld kosten. iemand iets liggen? gr kevin:( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2009 Misschien handig als je verteld om welk blok het gaat..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kevinvdijssel Geplaatst September 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2009 hoi het gaat hier om een buick d350 ben er achter dat ik tumelende tuimelaars heb lukt ff niet om een filmpje er op te zetten daar zie dat ze kantelen en bewegen wat niet hoort ben bezig met katella in beverwijk en de ardige man wil me helpen met maken en de onderdelen heb hij liggen maar het is al1n onderdelen van een dracrace motor het geeft met1n meer vermogen uit de motor is wel gijnig als je meer als 300pk er uitkan halen en heel blijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hugo Geplaatst September 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 Heb alle tuimelaars ,16, vervangen ,maar druk smering door asjes werkt niet daardoor blijven 12 tuimelaars droog en gaan straks weer stuk Weet iemand een reden waarom dit is. Asjes zijn schoon en oliedruk is ook goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst September 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 waarschijnlijk troep in de kanalen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst September 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 @hugo waarschijnlijk troep in de kanalen @kevin ik zou eerst eens je kleppen stellen. Dit is vrij makkelijk door de motor te laten draaien zonder kleppendeksel. De tuimelaar losdraaien tot die begint te tikken hierna vast draaien tot de tik weg is. Gr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kevinvdijssel Geplaatst September 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2009 hoi Rick van Unen ik heb hydrolyse stoters en vaste stoterstangen en vaste tuimelaars en geen stel schroefjes ik ga mijn olie verversen en alles schoon maken er zat verkeerde olie in het blok gelukkig geen verder schade aan het blok maar denk dat al1n de tuimelaars stuk zijn en de stoters met stangen. als iemand wat anders weet hoor ik het graag . gr kevin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kevinvdijssel Geplaatst November 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2009 hoi Rick van Unen ik heb hydrolyse stoters en vaste stoterstangen en vaste tuimelaars en geen stel schroefjes ik ga mijn olie verversen en alles schoon maken er zat verkeerde olie in het blok gelukkig geen verder schade aan het blok maar denk dat al1n de tuimelaars stuk zijn en de stoters met stangen.als iemand wat anders weet hoor ik het graag . gr kevin hoi ik heb het gevonden wat de oorzaak was er zat vuil in de kanalen en sloeg gewoon het olie vilter over er zat van de vorige eigenaar nog vuil in de kanalen zo als onderdelen van een kapotte carburateur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vjeepwagoneer Geplaatst November 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2009 Hoi Hugo, Heb net hetzelfde probleem gehad met een Buick 350 blok. De smering komt via de bouten waar de tuimelaaras mee vastzit. Kijk een goed of de schroefdraad schoon is, er zit daar een inkeping in waar de olie langsaf omhoog komt. Succes. René Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kevinvdijssel Geplaatst November 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 9, 2009 hoi vjeepwagoneer heb jij een een afbelding van de loop van de olie door het motor blok? heb een boek bestelt maar die komt niet meer bedrijf overde kop. hoor graag van u. gr kevin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kevinvdijssel Geplaatst November 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2009 hoi Rick van Unen ik heb hydrolyse stoters en vaste stoterstangen en vaste tuimelaars en geen stel schroefjes ik ga mijn olie verversen en alles schoon maken er zat verkeerde olie in het blok gelukkig geen verder schade aan het blok maar denk dat al1n de tuimelaars stuk zijn en de stoters met stangen.als iemand wat anders weet hoor ik het graag . gr kevin mag een slotje op is op gelost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2009 Wat was de oplossing? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kevinvdijssel Geplaatst November 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2009 Wat was de oplossing? het is een lang verhaal: het was een staalbraam die door demotor is gaan zwerven door het in mekaar tuimelen van de carburateur en daar bij is de motor compleet in mekaar gelopen bij de vorige eigenaar toen ik de wagen heb gekocht hebben ze het verhaat niet eerlijk verteld wat de reden was van verkoop maar had het complete kenteken mee gekregen om oversteschrijven heb gewoon de vorige eigenaar gebeld over de complet geschiedenis van de jeep en zo kwam ik er achter dat er verkeerde olie in de motor zat ben gaan verversen een nieuw filter er op en geen resultaat werd steeds erger het is toch niet moeilijk dacht ik was het ook niet. na een paar flinke nachten slapen en ergenis heb ik een deel van mijn verse olie afgezogen via pijlstok en het filter er afgeschroefd tot mijn verbazing er zat GEEN DRUPEL OLIE in het filter!. nou alles daar los gemaakt en wat dacht je er zitten 2 regelklepjes voor de oliedruk teregelen daar zat in 1 klepje een STAALBRAAM van de vorige keer dat het motorblok in mekaar gelopen was schoongemaakt olie er weer in en na wat toeren gemaakt te hebben heen enkel geluitje meer in de motor gewoon angst aan jagend stil al1n nog ff de motor op benzine afstellen hij loopt goed op gas dat is alles nog. ja je moet er maar op komen. (een klein beetje ervaring en een beetje hulp van het forum) gr kevin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.