Spring naar bijdragen

motor tikt


kevinvdijssel
 Share

Recommended Posts

Dat is lastig te zeggen, oude truc is met een schroevedraaier of lang stuk metaal per cilinder te luisteren door het metaal tegen het blok te houden.

hoog en laag proberen en uitzoeken waar het vandaan komt.

Of leen een stethoscoop bij je dorpsdokter :)

Is het een stoter of klep dan vaak een licht getik, is het een lager dan meer een `kloenk` geluid midden tot onder in je motorblok.

succes

gr

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi het gaat hier om een buick d350 ben er achter dat ik tumelende tuimelaars heb lukt ff niet om een filmpje er op te zetten daar zie dat ze kantelen en bewegen wat niet hoort ben bezig met katella in beverwijk en de ardige man wil me helpen met maken en de onderdelen heb hij liggen maar het is al1n onderdelen van een dracrace motor het geeft met1n meer vermogen uit de motor is wel gijnig als je meer als 300pk er uitkan halen en heel blijft.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

hoi Rick van Unen ik heb hydrolyse stoters en vaste stoterstangen en vaste tuimelaars en geen stel schroefjes ik ga mijn olie verversen en alles schoon maken er zat verkeerde olie in het blok gelukkig geen verder schade aan het blok maar denk dat al1n de tuimelaars stuk zijn en de stoters met stangen.

als iemand wat anders weet hoor ik het graag .

gr kevin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
hoi Rick van Unen ik heb hydrolyse stoters en vaste stoterstangen en vaste tuimelaars en geen stel schroefjes ik ga mijn olie verversen en alles schoon maken er zat verkeerde olie in het blok gelukkig geen verder schade aan het blok maar denk dat al1n de tuimelaars stuk zijn en de stoters met stangen.

als iemand wat anders weet hoor ik het graag .

gr kevin

hoi ik heb het gevonden wat de oorzaak was er zat vuil in de kanalen en sloeg gewoon het olie vilter over er zat van de vorige eigenaar nog vuil in de kanalen zo als onderdelen van een kapotte carburateur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Rick van Unen ik heb hydrolyse stoters en vaste stoterstangen en vaste tuimelaars en geen stel schroefjes ik ga mijn olie verversen en alles schoon maken er zat verkeerde olie in het blok gelukkig geen verder schade aan het blok maar denk dat al1n de tuimelaars stuk zijn en de stoters met stangen.

als iemand wat anders weet hoor ik het graag .

gr kevin

mag een slotje op is op gelost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat was de oplossing?

het is een lang verhaal:

het was een staalbraam die door demotor is gaan zwerven door het in mekaar tuimelen van de carburateur en daar bij is de motor compleet in mekaar gelopen bij de vorige eigenaar toen ik de wagen heb gekocht hebben ze het verhaat niet eerlijk verteld wat de reden was van verkoop maar had het complete kenteken mee gekregen om oversteschrijven

heb gewoon de vorige eigenaar gebeld over de complet geschiedenis van de jeep en zo kwam ik er achter dat er verkeerde olie in de motor zat ben gaan verversen een nieuw filter er op en geen resultaat werd steeds erger

het is toch niet moeilijk dacht ik was het ook niet.

na een paar flinke nachten slapen en ergenis heb ik een deel van mijn verse olie afgezogen via pijlstok en het filter er afgeschroefd tot mijn verbazing er zat GEEN DRUPEL OLIE in het filter!.

nou alles daar los gemaakt en wat dacht je er zitten 2 regelklepjes voor de oliedruk teregelen daar zat in 1 klepje een STAALBRAAM van de vorige keer dat het motorblok in mekaar gelopen was schoongemaakt olie er weer in en na wat toeren gemaakt te hebben heen enkel geluitje meer in de motor gewoon angst aan jagend stil al1n nog ff de motor op benzine afstellen hij loopt goed op gas dat is alles nog.

ja je moet er maar op komen.

(een klein beetje ervaring en een beetje hulp van het forum)

gr kevin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...