stefgs Geplaatst September 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 Dag Jeepers, Dit is mijn eerste post (of eigenlijk tweede met voorstellen) Ik heb een probleempje. Mijn TJ 4.0 uit '97 "stotterd" na ongeveer 150 meter, elke keer als ik hem gestart heb, Warm of koud. Dit duurt ongeveer 2 á 3 seconden daarna helemaal geen last meer. De auto is voor onderhoud weggeweest. Geen foutcodes. De garage denkt aan de computer. Ik wil nu proberen met de computer uit mijn broers TJ of ik dan het probleem houd. Eén van jullie een idee? Groeten Stef. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst September 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 Dag Jeepers,Dit is mijn eerste post (of eigenlijk tweede met voorstellen) Ik heb een probleempje. Mijn TJ 4.0 uit '97 "stotterd" na ongeveer 150 meter, elke keer als ik hem gestart heb, Warm of koud. Dit duurt ongeveer 2 á 3 seconden daarna helemaal geen last meer. De auto is voor onderhoud weggeweest. Geen foutcodes. De garage denkt aan de computer. Ik wil nu proberen met de computer uit mijn broers TJ of ik dan het probleem houd. Eén van jullie een idee? Groeten Stef. Heb je de computer al gereset. Kabels van de accu losnemen en zo'n 10 a 15 seconden tegen elkaar houden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stefgs Geplaatst September 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 Ik heb er geen foutcodes inzitten. Maar het kan geen kwaad om het te proberen. Ik heb van de garage begrepen dat meer mensen dit probleem hebben. Iemand op dit forum? Gr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst September 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 Nja, ik heb wel een probleem gehad met een computer van een YJ. Deze had het door een of ander iets begeven, en ik heb er een nieuwe in moeten zetten (ofja... 2e hands voor €125,-) Erin gezet, en hij startte meteen weer. Tot nu toe start hij altijd goed.. dus geen problemen meer gehad. Het is natuurlijk te proberen, alleen is er een probleem als de andere computer er ook door stuk zou gaan.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stefgs Geplaatst September 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 Waar heb je die tweede handse computer gekocht? Gr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst September 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 In Zuid-Limburg: Valkenburg (Jeep Parts): http://www.jeep-parts.nl/ Zij slopen Jeeps, chryslers etc... Meestal hebben ze het op voorraad en opsturen zal denk ik ook geen probleem zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst September 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 ik heb zo'n zelfde euvel gehad met een GC 4.0 uit '98 bleek de lambda sonde te zijn (voorste) gaf geen melding maar kon het wel zien met OBDII scanner. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stefgs Geplaatst September 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 Ik dacht in eerste instantie ook dat het de lambda sonde was. Maar hij doet het ook als hij warm is en volgens de garage is het dan niet de lambda sonde. Maar bedankt voor de tip ik verwissel de lamda sonde met die van mijn broers jeep. Gr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stefgs Geplaatst September 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2009 Ik heb de computer van mijn broers TJ in mijn TJ gezet. De check engine lampje ging direct branden. Accupolen losgehaald maar check engine bleef branden. Nu denken we dat mijn computer de foutcodes niet vasthoud. Bij de garage stond er in mijn computer geen foutcodes. In mijn broers computer die nu in mijn TJ zit komen drie foutcodes uit. p1899 p/n switch stuck in park gear P0743 Torque converter clutch selenoid trans relay circuits p0135 O2 sensor heater failure De eerste twee zijn denk van mijn broers TJ die gaan denk ik over een automaat en ik heb een handbak. De laatste is volgens mij de lamdasonde. Ik denk dat ik die eens ga vervangen. Als iemand nog een goed idee heeft dan hoor ik het graag. Gr Stef. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2009 Klinkt best goed Stef, dat zou betekenen dat je probleem de lambda is en klinkt logisch. Alleen... Volgens mij houdt een computer de codes niet vast als je hem eruit hebt. Zover ik weet zit er geen back-up accu in. Dat zou dan betekenen dat hij bij jouw gewoon geen foutcodes geeft en dat die drie van de TJ zijn waar hij nu in zit. Maar dat is allemaal theorie.. eerst maar eens een andere O2 sensor(s) en dan testrit neem ik aan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2009 OBD2 computers houden codes vast door middel van een condensator die voor een vrij lange tijd er genoeg voltage in houd om het keep alive memory alive te houden codes zouden ook kunnen zijn dat de ene TJ een automaat is en de andere niet. Cranck sensor zou ook de culprit kunnen zijn. Als een O2 sensor goed en redelijk snel hoog en laag toggeled is ie goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2009 Ah, tnx. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2009 Dat is waarom je de twee accu kabels tegen elkiaar houd om de computer te resetten en de codes te clearen. It discharges the condenser Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stefgs Geplaatst October 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2009 Volgens mij heb ik het probleem opgelost. Ik heb een aantal proefritjes gemaakt en het gestotter is nu over. Ik heb de lambda sonde verwisseld met die van mijn broer. Het vreemde is dat mijn sonde ongeveer 1 jaar oud is en nog geen 5000 km heeft gereden en die van mijn broer 11 jaar oud is en 150000 mijlen achter zijn kiezen heeft gehad. Mijn broers Jeep rijd prima met mijn sonde. Ik wil iedereen bedanken voor zijn reactie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.