Spring naar bijdragen

dana 44 as identificatie


michel1972
 Share

Recommended Posts

Ik heb gisteren een 6 lug dana 44 vooras opgehaald voor mijn cj7. Deze as is al redelijk aangepast voor een cj7.

Hoe kan ik er achter komen waar deze dana 44 as oorspronkelijk onder heeft gezeten. Er staan diverse nummers op de as geslagen. Kan ik aan de hand van deze nummers terug vinden onder wat voor auto deze as voorheen heeft gezeten. Dit ivm bestellen onderdelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Michel.

Als het goed is staat er op de asbuis (lange deel) een nummer:

D60_id.jpg

Hele link:

http://www.therangerstation.com/tech_library/Dana44.htm

Als je dat nummer hebt kun je hier:

http://www2.dana.com/expertforms/deabill.aspx

kijken naar de specificaties.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Paul,

Bedankt voor de mooie en duidelijke link.

Het nummer op de lange buis is 603683-6. Als ik dat invoer komt de computer met een dana 44 aanzetten van een wagoneer/cherokee. De datum zou zijn 5 26 86 CB.

Tevens zit het metalen plaatje er nog op. Daar staat op 5357685 en dan 3.54 en 46-13

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Paul,

Volgens de code is het dus een vooras van een wagoneer / cherokee maar ik snpa een aantal dingen niet. Volgens de datum is de as van 1986. Alleen als ik bij wagoneers en cherokee's kijk van die datum dan zou het difhuis aan de bestuurderskant moeten zitten.

En klopt het dat de grote en kleine steekas 30 spline aan het einde hebben die de carrier in gaan en dat de outer steekassen maar 20 spline zijn? Is dat standaard zo bij een wagoneer / cherokee ?

Mvg Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Paul,

Volgens de code is het dus een vooras van een wagoneer / cherokee maar ik snpa een aantal dingen niet. Volgens de datum is de as van 1986. Alleen als ik bij wagoneers en cherokee's kijk van die datum dan zou het difhuis aan de bestuurderskant moeten zitten.

En klopt het dat de grote en kleine steekas 30 spline aan het einde hebben die de carrier in gaan en dat de outer steekassen maar 20 spline zijn? Is dat standaard zo bij een wagoneer / cherokee ?

Mvg Michel

moeten die outers niet 27 splines zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...