Spring naar bijdragen

Benzine Verbruik


Jwr
 Share

Recommended Posts

Even gewoon zomaar een vraagje over mn beloved Jeep. Ik vind mijn wrangler echt heel erg lief, doet het altijd en rijdt lekker en zo, maar als ik sommige topics zo lees denk ik dat ie toch wel van een slokkie houdt. Nou heb ik dat ook biggrin.gif Maar ik krijg de indruk dat 1:7,5 ( op de snelweg ) toch wel aan de hoge kant is.....Zelfs als ik gewoon 100 ga rijden is het verbruik nagenoeg hetzelfde. En voor een 2.5 met central injection ( hahahaha) is dat volgens mij wel aan de hoge kant. Is dat normaal of heeft het nut de computer te resetten door de accupolen 30 seconden tegen alkaar te houden? cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt de computer wel resetten.... maar dat helpt niets.... tongue.gif

Het verbruiksvoordeel van een 2.5 t.o.v. een 4.0 is niet zo erg groot. In de stad zal dat nog wel merkbaar zijn, maar op de snelweg is het weinig. Vergeet niet dat de 2.5 meer toeren maakt en er harder aan moet trekken!

1:7.5 is een normale waarde, voor een Jeep althans rolleyes.gif

Even ter vergelijking: mijn 4.2 verbruikt in de wintermaanden 1:6 en in de zomer 1:7...... cry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je met gemiddeld 1:7,5 op een redelijk normale waarde zit.

Al is het met onze Jeeps natuurlijk wel een aandachtspunt dat bij velen de km geen km is:

Met grotere banden, zonder verdere aanpassingen in de diff of met een ander tandwieltje, rij je meer km-ers dan de teller aangeeft.

Dan is hij dus zuiniger...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Jwr@Jan 21 2005, 18:37

laugh.gif   Gelukkig maar, hahahaha Er is dus niets mis. Er zijn ergere dingen om aan te wennen. Ik rijdt alleen ca 1200 km per maand. Wel een leuk meisje bij het benzinestation rolleyes.gif   Efin, niks aan de hand dus. Thanks guys, Jeepers en lotgenoten

<div align="right">

hoi,

1 op 7........ sad.gif Als ik kon tekende ik ervoor. Onze CJ 7 lust 1 op 4. We hebben hem nog niet zo lang, en hebben nog niet veel gereden... maar wel vaak getankt cry.gif

maar acht.... we hebben hem ook niet voor de zuinigheid.

groetjes Marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...