Spring naar bijdragen

Wrangler start niet


kenzo
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb vandaag de accu eruit gehaald om deze goed vast te zetten. Heb ook de accubak eruit gehaald. Met het weer aansluiten van de accu is zekerering nr 2 bij de accubak (50 A) doorgebrand.

Na het vervangen van deze zekering wil de jeep niet meer starten.

Ondanks lang zoeken kunnen we geen zekeringen meer vinden die bij mijn weten stuk zijn.

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?

Vriendelijke groet,

Kenzo Hendriks

bewerkt door kenzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de startmotor draait, maar hij slaat gewoon niet aan.

Wat ik vergeten was te vertellen is dat het display achter het stuur normaal bij het op contact zetten de melding: "Checking Engine" geeft.

Dit doet hij nu ook niet meer. Hij geeft alleen bij het aangeven van knipperlicht etc. de icoontjes, maar niet meer voor het starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie een aantal manieren om te resetten, maar tot nu toe werkt nog niets.

Is er een manier om dat te achterhalen? (lampjes van knipperlichten enzo branden wel nog op het schermpje)

Wat houd het in als de CPU overleden is, wat kost een nieuwe, en is dit uberhaupt nog mogelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bedoeld de relais wisselen van: "Start" en "Shut Down"?

:yes:

Ik zie een aantal manieren om te resetten, maar tot nu toe werkt nog niets.

Is er een manier om dat te achterhalen? (lampjes van knipperlichten enzo branden wel nog op het schermpje)

Wat houd het in als de CPU overleden is, wat kost een nieuwe, en is dit uberhaupt nog mogelijk?

Resetten: de accuklemmen van de accu af een minuutje en daarna de klemmen een 20 sec tegen elkaar aanhouden.

Een CPU/PCM zal we een honderdje of 3 kosten. Ik weet niet hoe je moet controleren of de dood daadwerkelijk is ingetreden :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik heb de klemmen de hele nacht tegen elkaar gehouden (natuurlijk wel los van de plus).

Ik dacht dat dan de spanning er wel af zou moeten zijn (weet niet of dat helpt).

Ik zal als dit niet werkt jouw optie proberen, alleen ben ik bang dat dat ook niet werkt.

Wat ik ook probeer, het lampje van check engine brand niet meer.

Als de CPU stuk is moet ik dan maar een nieuwe kopen.

Is er trouwens een manier om die cpu te omzeilen? (we willen zondag een stukje gaan rijden met de jeep. Het is dus niet voor een vaste oplossing, maar voor tijdelijk?

We zijn dan met 2 jeeps. Overstarten ofzo gaat dan neem ik aan toch niet?

Vriendelijk bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, daar was ik al bang voor.

Maar even over hetgeen of het stuk is of niet, als de cpu stuk is, werken knipperlichten, gewoon licht, claxon etc dan wel gewoon nog?

Dit werkt namelijk bij mij nog?

Klopt, al dat soort verbruikers blijven dan gewoon werken, dat staat los van de cpu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te beginnen met het contact aan komt het check engine light aan?

Dat betekent dat er power to the ecm is.

Dan als je hem start kun je controleren of the benzine pomp en asd relais inslaan/ contact maken?. Ook kun je codes zetten door sensors te disconnecten? Als het check engine light aan komt zou de ecm power moeten hebben. Als dat zo is probeer wat codes te creeren als dat mogelijk is zou de ecm nog moeten werken. Dan probeer of de asd relais inschakelt als je de Jeep probeert te starten. Daarna kun je voor onsteking vonk controleren.

Je zou het zo ongeveer in deze volgorde moeten controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de startmotor draait, maar hij slaat gewoon niet aan.

Wat ik vergeten was te vertellen is dat het display achter het stuur normaal bij het op contact zetten de melding: "Checking Engine" geeft.

Dit doet hij nu ook niet meer. Hij geeft alleen bij het aangeven van knipperlicht etc. de icoontjes, maar niet meer voor het starten.

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog iets wijzer geworden Kenzo , ben wel benieuwd hoor ,

Denk zelfde probleem als bij mij toen..

Ik ga er toch maar een nieuwe PCM in zetten (kan hem een uur op contact laten staan maar gebeurd niets).

Ik had gebeld naar de sloper en een PCM kost €150,-

Alleen is er een probleem. Wat als ik een nieuwe pcm erin zet en hij weer meteen stuk gaat???

hij wil hem niet proberen, anders kan zijn pcm stuk gaan (ook logisch).

Weet dus nog even niet of ik meteen een andere erin kan zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er toch maar een nieuwe PCM in zetten (kan hem een uur op contact laten staan maar gebeurd niets).

Ik had gebeld naar de sloper en een PCM kost €150,-

Alleen is er een probleem. Wat als ik een nieuwe pcm erin zet en hij weer meteen stuk gaat???

hij wil hem niet proberen, anders kan zijn pcm stuk gaan (ook logisch).

Weet dus nog even niet of ik meteen een andere erin kan zetten

Sloper of niet, hij moet in die zin zeker van zijn zaak zijn dat als de pcm zijn toko verlaat dat hij het doet! Het blijft natuurlijk altijd een risico met gebruikte delen.

Maar ik snap je gedachte, je weet immers niet wat de oorzaak van het overlijden van je pcm is... tja, lastig, maar wat voor keus heb je? :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:)

Paar maanden geleden exact hetzelfde gebeurd bij de KJ, allemaal mijn schuld, veel ruzie en ellende gehad met mijn vader en een hele dure reparatie :lol: Toevallig ook begonnen met het losmaken van de + pool, en tijdens het losdraaien met de tang de PCM geraakt?

Hele verhaal staat hier: http://jeepforum.nl/showthread.php?t=11467&page=3 (2e post begint alle ellende)

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:)

Paar maanden geleden exact hetzelfde gebeurd bij de KJ, allemaal mijn schuld, veel ruzie en ellende gehad met mijn vader en een hele dure reparatie :lol: Toevallig ook begonnen met het losmaken van de + pool, en tijdens het losdraaien met de tang de PCM geraakt?

Hele verhaal staat hier: http://jeepforum.nl/showthread.php?t=11467&page=3 (2e post begint alle ellende)

Succes

Hallo Masis,

Heb de accu los gehaald, maar ik weet niet eens waar de PCM zit, en dus ook niet of ik hem geraakt heb.

Ik heb de sloper gebeld en daar kost een PCM uit een sloop Jeep €150,-.

Dit valt wel mee, maar het probleem is dat ik niet zeker weet of de PCM stuk is of dat ik ergens wat uitgetrokken of stukgetrokken heb, en als ik een andere pcm erin zet, springt hij dan niet gelijk weer stuk...

Als ik zeker wist dat het de PCM was en nu gewoon weer goed aangesloten kon worden had ik hem al gekocht.

Volgende week kan ik hem laten nakijken bij een 4x4 specialist. Denk dat ik dat dan maar eerst laat doen.

Owja, ik zal jouw probleem ook eens lezen. altijd wel interessant.

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik weer.

Gister heb ik nieuwe PCM gekocht voor binnen onder het dashboard (het is 2,5 liter).

Goed gezocht, maar kon geen PCM vinden daar (wist voorheen niet hoe hij uitzag dus kon niet zoeken erna).

Ik heb goed gezocht, en hij bleek toch helemaal rechts (als je voor de auto staat) te zitten (achter de koelvloeistof).

Ik heb een andere gehaald, en erin gezet. Op contact gezet, en gelukkig ging het lampje Check Engine meteen branden.

Even gewacht tot het uit was en hij startte gelukkig weer.

Ik heb voor te testen 3 keer binnen 5 seconden van contact en erop gezet (voor codes uit te lezen??), maar ik kreeg geen meldingen.

Doe ik iets fout, of zijn er dan nog geen fouten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...