kenzo Geplaatst August 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 (bewerkt) Hallo, Ik heb vandaag de accu eruit gehaald om deze goed vast te zetten. Heb ook de accubak eruit gehaald. Met het weer aansluiten van de accu is zekerering nr 2 bij de accubak (50 A) doorgebrand. Na het vervangen van deze zekering wil de jeep niet meer starten. Ondanks lang zoeken kunnen we geen zekeringen meer vinden die bij mijn weten stuk zijn. Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen? Vriendelijke groet, Kenzo Hendriks August 25, 2009 bewerkt door kenzo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 Draait de startmotor wel rond? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst August 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 Ja, de startmotor draait, maar hij slaat gewoon niet aan. Wat ik vergeten was te vertellen is dat het display achter het stuur normaal bij het op contact zetten de melding: "Checking Engine" geeft. Dit doet hij nu ook niet meer. Hij geeft alleen bij het aangeven van knipperlicht etc. de icoontjes, maar niet meer voor het starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst August 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 Verwissel eens voor de gein die 2 grote zwarte relais eens om. Die zitten in dat zelfde zekeringendoosje... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst August 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 Je bedoeld de relais wisselen van: "Start" en "Shut Down"? Deze heb ik namelijk al verwisseld om er achter te komen of het aan het relais lag, maar ook dit werkt niet. In ieder geval al bedankt voor het meedenken allemaal! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 20, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 Hopelijk is de cpu niet overleden door de kortsluiting... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst August 20, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2009 Ik zie een aantal manieren om te resetten, maar tot nu toe werkt nog niets. Is er een manier om dat te achterhalen? (lampjes van knipperlichten enzo branden wel nog op het schermpje) Wat houd het in als de CPU overleden is, wat kost een nieuwe, en is dit uberhaupt nog mogelijk? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst August 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2009 Je bedoeld de relais wisselen van: "Start" en "Shut Down"? Ik zie een aantal manieren om te resetten, maar tot nu toe werkt nog niets.Is er een manier om dat te achterhalen? (lampjes van knipperlichten enzo branden wel nog op het schermpje) Wat houd het in als de CPU overleden is, wat kost een nieuwe, en is dit uberhaupt nog mogelijk? Resetten: de accuklemmen van de accu af een minuutje en daarna de klemmen een 20 sec tegen elkaar aanhouden. Een CPU/PCM zal we een honderdje of 3 kosten. Ik weet niet hoe je moet controleren of de dood daadwerkelijk is ingetreden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst August 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2009 Tja, ik heb de klemmen de hele nacht tegen elkaar gehouden (natuurlijk wel los van de plus). Ik dacht dat dan de spanning er wel af zou moeten zijn (weet niet of dat helpt). Ik zal als dit niet werkt jouw optie proberen, alleen ben ik bang dat dat ook niet werkt. Wat ik ook probeer, het lampje van check engine brand niet meer. Als de CPU stuk is moet ik dan maar een nieuwe kopen. Is er trouwens een manier om die cpu te omzeilen? (we willen zondag een stukje gaan rijden met de jeep. Het is dus niet voor een vaste oplossing, maar voor tijdelijk? We zijn dan met 2 jeeps. Overstarten ofzo gaat dan neem ik aan toch niet? Vriendelijk bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst August 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2009 Is er trouwens een manier om die cpu te omzeilen? CPU regelt de complete motorloop dmv input van een heleboel sensoren. Zonder levende CPU, geen motorloop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst August 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2009 Tja, daar was ik al bang voor. Maar even over hetgeen of het stuk is of niet, als de cpu stuk is, werken knipperlichten, gewoon licht, claxon etc dan wel gewoon nog? Dit werkt namelijk bij mij nog? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst August 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2009 Tja, daar was ik al bang voor.Maar even over hetgeen of het stuk is of niet, als de cpu stuk is, werken knipperlichten, gewoon licht, claxon etc dan wel gewoon nog? Dit werkt namelijk bij mij nog? Klopt, al dat soort verbruikers blijven dan gewoon werken, dat staat los van de cpu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst August 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2009 Ok, Vriendelijk bedankt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2009 Kenzo , heb net een e-mail gedaan , succes hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2009 Om te beginnen met het contact aan komt het check engine light aan? Dat betekent dat er power to the ecm is. Dan als je hem start kun je controleren of the benzine pomp en asd relais inslaan/ contact maken?. Ook kun je codes zetten door sensors te disconnecten? Als het check engine light aan komt zou de ecm power moeten hebben. Als dat zo is probeer wat codes te creeren als dat mogelijk is zou de ecm nog moeten werken. Dan probeer of de asd relais inschakelt als je de Jeep probeert te starten. Daarna kun je voor onsteking vonk controleren. Je zou het zo ongeveer in deze volgorde moeten controleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst August 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2009 Ja, de startmotor draait, maar hij slaat gewoon niet aan.Wat ik vergeten was te vertellen is dat het display achter het stuur normaal bij het op contact zetten de melding: "Checking Engine" geeft. Dit doet hij nu ook niet meer. Hij geeft alleen bij het aangeven van knipperlicht etc. de icoontjes, maar niet meer voor het starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst August 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2009 Geen check engine light= geen power naar de pcm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2009 Nog iets wijzer geworden Kenzo , ben wel benieuwd hoor , Denk zelfde probleem als bij mij toen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst August 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2009 Nog iets wijzer geworden Kenzo , ben wel benieuwd hoor ,Denk zelfde probleem als bij mij toen.. Ik ga er toch maar een nieuwe PCM in zetten (kan hem een uur op contact laten staan maar gebeurd niets). Ik had gebeld naar de sloper en een PCM kost €150,- Alleen is er een probleem. Wat als ik een nieuwe pcm erin zet en hij weer meteen stuk gaat??? hij wil hem niet proberen, anders kan zijn pcm stuk gaan (ook logisch). Weet dus nog even niet of ik meteen een andere erin kan zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst August 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2009 Ik ga er toch maar een nieuwe PCM in zetten (kan hem een uur op contact laten staan maar gebeurd niets).Ik had gebeld naar de sloper en een PCM kost €150,- Alleen is er een probleem. Wat als ik een nieuwe pcm erin zet en hij weer meteen stuk gaat??? hij wil hem niet proberen, anders kan zijn pcm stuk gaan (ook logisch). Weet dus nog even niet of ik meteen een andere erin kan zetten Sloper of niet, hij moet in die zin zeker van zijn zaak zijn dat als de pcm zijn toko verlaat dat hij het doet! Het blijft natuurlijk altijd een risico met gebruikte delen. Maar ik snap je gedachte, je weet immers niet wat de oorzaak van het overlijden van je pcm is... tja, lastig, maar wat voor keus heb je? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst August 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2009 Paar maanden geleden exact hetzelfde gebeurd bij de KJ, allemaal mijn schuld, veel ruzie en ellende gehad met mijn vader en een hele dure reparatie Toevallig ook begonnen met het losmaken van de + pool, en tijdens het losdraaien met de tang de PCM geraakt? Hele verhaal staat hier: http://jeepforum.nl/showthread.php?t=11467&page=3 (2e post begint alle ellende) Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst August 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2009 Paar maanden geleden exact hetzelfde gebeurd bij de KJ, allemaal mijn schuld, veel ruzie en ellende gehad met mijn vader en een hele dure reparatie Toevallig ook begonnen met het losmaken van de + pool, en tijdens het losdraaien met de tang de PCM geraakt? Hele verhaal staat hier: http://jeepforum.nl/showthread.php?t=11467&page=3 (2e post begint alle ellende) Succes Hallo Masis, Heb de accu los gehaald, maar ik weet niet eens waar de PCM zit, en dus ook niet of ik hem geraakt heb. Ik heb de sloper gebeld en daar kost een PCM uit een sloop Jeep €150,-. Dit valt wel mee, maar het probleem is dat ik niet zeker weet of de PCM stuk is of dat ik ergens wat uitgetrokken of stukgetrokken heb, en als ik een andere pcm erin zet, springt hij dan niet gelijk weer stuk... Als ik zeker wist dat het de PCM was en nu gewoon weer goed aangesloten kon worden had ik hem al gekocht. Volgende week kan ik hem laten nakijken bij een 4x4 specialist. Denk dat ik dat dan maar eerst laat doen. Owja, ik zal jouw probleem ook eens lezen. altijd wel interessant. Bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst August 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2009 Ben ik weer. Gister heb ik nieuwe PCM gekocht voor binnen onder het dashboard (het is 2,5 liter). Goed gezocht, maar kon geen PCM vinden daar (wist voorheen niet hoe hij uitzag dus kon niet zoeken erna). Ik heb goed gezocht, en hij bleek toch helemaal rechts (als je voor de auto staat) te zitten (achter de koelvloeistof). Ik heb een andere gehaald, en erin gezet. Op contact gezet, en gelukkig ging het lampje Check Engine meteen branden. Even gewacht tot het uit was en hij startte gelukkig weer. Ik heb voor te testen 3 keer binnen 5 seconden van contact en erop gezet (voor codes uit te lezen??), maar ik kreeg geen meldingen. Doe ik iets fout, of zijn er dan nog geen fouten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 25, 2009 Goed man , precies zoals ik je uitgelgd heb zoals het bij mij toen was . Nou kun je er weer mee op weg zoals bedoeld voor een auto , of in dit geval in het zand als je wil, gr J.G. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.