Spring naar bijdragen

Project Mr. Tonka


Loek Cherokee
 Share

Recommended Posts

Hey Michel,

Wel 1st maar ff de electra op de goeie plek dan motor, versnellingsbak onder de loep hij zal zowieso een goeie grote beurt moeten hebben zeker nu blijkt dat i al 5jr stil staat dus ook APK (als i nog standaart is) 0 en doorsmeren. Het interieur komt uit de wagen die ik nu heb en dan de verhoging, bande/velgen roofrack overzetten. En als dat allemaal klaar is en hijs weer op de weg dan pak ik een slijptol en gaat de wagen waar ik nu mee rij doormidden en is kijken of ik daar een aanhanger van kan maken maar daar ga ik 1st ff wat info over inwinnen bij Claushuis aanhangers en dan met hun hulp de cherokeeaanhanger voor de RDW Keuring dus ben wel ff bezig ja.

Zie je zaterdag in Katwijk kan ik ff je nieuwe aanwinst bekijken:) Hoe laat ben je daar?

ps en de motor,tussen/versnellingsbak gaat dan op marktplaats en nog wat onderdelen

bewerkt door Loek Cherokee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb me op het ogenblik aardig door de bedrading gewerkt gaat goed komen, goude biezjes en dergelijke verwijderd en het vac.vaatje verwisseld bleek een gat in te zitten na aankomend weekend ga ik beginnen met spullen overbouwen is nu bij de achterklep gebeurd en dan zal ook het project wat sneller gaan lopen dus nog ff geduld:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Nou ben alweer en paar weekjes verder en in weze is de wagen APK klaar zit nog te wachten op een computer van de automatebak die kwam uit me vorige wagen en die deed raar dacht dat het de motor was maar toen ik de comp op de nieuwe aanwinst zetten deed i het zelfde en 1+1 =2:blush:

Ben ook nog geen rare dingen tegen gekomen, blijkt gewoon een goede wagen.

Planning na APK (begint het leukere werk) wil ik ophogen 6a8" houd in dat tevens er langere aandrijf assen onder gaan en 8"schoks, me lierbumper overzetten maar die wordt ook lichtelijk aan gepast en daar komt een Ramsey lier op.

Me achteras moet aangepast worden omdat de 1ste schok bijna uit staat en de andere meer naar binnen zal het op foto laten zien.

Voor moet ik ook even kijken wat er moet worden aangepast weet niet wat de langer spiraalveren gaan doen als de as kanteld (heb een vermoeden), me orginele luchtfilterhuis wordt vervangen door een cold air filter met een snorkel er aan en dan kunnen me 33" banden eronder. O en een grote beurt zal ook geen kwaad kunne aangezien i 5jaar heeft stilgestaan en gewoon starte lopen:)

OP de 1ste 2 fotos kan je zien dat de linkerkant (bestuurders) recht naar beneden staat foto1 en de ander kant schruin omhoog 3 de foto is duidelijk 4de foto wagen met bekeleding:yes:

post-3096-12873024800806_thumb.jpg

post-3096-1287302480283_thumb.jpg

post-3096-12873024804747_thumb.jpg

post-3096-12873024806779_thumb.jpg

bewerkt door Loek Cherokee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha nou hond weet ik niet maar me dochtertje heeft 1x mee gemaakt dat het water de wagen in kwam:ph34r: en dat is aardig bij gebleven en wat de rest van de princesjes betreft ik weet het niet.

Wat het tegenkomen betreft gaat wel lukken gezelli maar 1st wagentje af:)

Mooi project Loek. Ga je vast wel eens tegen komen.

De prinsesjes en de hond kunnen volgens mij niet wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Zo nadat het een tijdje stil is geweest ivm met veel werk ben ik weer aan het verder gaan met me projecttje.

Ben op het ogenblik bezig de boel te verhogen en heb nu ook een snorkel.

Moet me lierbumper nog aanpassen en er op zetten.

Het roofrack komt ook weer op het dak en ik ben met hemelconsole aan het aanpassen waar schakelaars en relais in komen voor verlichting en dergelijke.

Verder komt er achter waarschrijnlijk ook een automatische locker in. dus me lijstje is nog niet afgewerkt.

Deze week is hij 6a8 inch verhoogt hopelijk dan kunnen de 33tigers er onder en verder met afbouwen

post-3096-12873026843557_thumb.jpg

post-3096-12873026846901_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou na hulp van Leo die zun garage beschikbaar stelde en wat meer aangekomen hulp is mijn projectje in een stroomversnelling gekomen :blink:

Met resulaat dat de wagen wat hoger op zun pootjes staat.

Op de onderstaan de fotos zijn we bezig geweest met de bladveren achter.

Dit zijn trailmasters die bij Michel1972 vandaan komen met schekels van terraflex of wel lift van 8inch waar me 33/13.5/15 bandjes op J10 velgen netjes er onder passen.

post-3096-12873027277662_thumb.jpg

post-3096-1287302728085_thumb.jpg

post-3096-12873027284374_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Af gelopen vrijdag zijn we aan de voorkant begonnen en die is ook zo goed als klaar.

Voor zijn er 6inch spiraal veren uit Delft vandaan getoverd (ben ff de naam kwijt) hys van het Jeepforum.

En is de Panhardstang aangepast, en er komen nog blokken van Terraflex 1.5 inch bij (net als achter) En er zitten andere draagarmen onder (zie 2de foto) de draagarmen boven zijn verstelbaar met smeernippel verkregen door ruilhandel met Karel

post-3096-12873027287779_thumb.jpg

post-3096-12873027294292_thumb.jpg

post-3096-12873027299252_thumb.jpg

post-3096-12873027306072_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel hij gaat voor nog 1.5 inch omhoog dan zit ik aan de 7.5 inch maar als het echt nodig is dan gaat de zaag er in en als het goed is heeft iemand (uit delft) nog fanderflares liggen voor me van een Wrangler. Dus dat gaat wel goed komen.

Verder komt er nog een lierbumper op, snorkel (Brabant 4x4 Boxman:) en een cherrybom en me roofrack komt er weer op maar dan met werkende lampen.

Kreeg trouwens net te horen dat Leo er weer wat aangedaan heeft dus hijs bijna klaar voor 27-12 Almere Poort voor een testrun:yes: Voor het weekend gaan we ook nog aan de slag komt helemaal goed. Hij wordt beestachtig:B

bewerkt door Loek Cherokee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo afgelopen zondag tryout in Almere gehad met de Jeep en dat beviel weer prima moeten nog wat kleine aanpassingen aan maar komt wel goed.:lol:

Verder komt me snorkel, lierbumper en roofrack met lampen/roofrack er op.

Maar er loopt niks aan alles ging wel goed eigenlijk en dan te bedenken dat ik voor gewoon me standaard dempers er op heb zitten (ff goed kijken op de foto)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...