Spring naar bijdragen

Benzine vol tanken daarna slecht stationair


Recommended Posts

eb een GC 5,9 prins LPG 1998

elke keer als ik de benzine tank (30 liter hulp tankje met originele vlotter) volgooi 1x per 2 maanden dan gaat ie veel te langzaam stationair lopen en stilvallen irritant op de rotondes zonder stuurbekrachtiging

maakt dan niks uit op gas of benzine

op benzine gaat ie wel eerder weer goed lopen dwz voldoende snel datie niet stilvalt??

lijkt wel of na het tanken de computer gereset wordt

er zijn geen fouttcodes te vinden..... in de obd????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De computer wordt niet gereset na het tanken; dat zou wel vervelend zijn :)

Wat wel zou kunnen is dat de brandstofdruk bij een volle tank hoger of juist lager wordt en dat de computer de inspuiting daarop aanpast. Daar heb je dan op LPG ook last van want de Prins-computer herleidt zijn parameters op basis van de injectie-gegevens van de Jeep-computer. Dat zou ook verklaren waarom hij op benzine sneller weer normaal gaat lopen (inhoud benzinetank neemt af).

Mooiste zou dus zijn als je een fuel-rail-pressure-metertje zou hebben om het verschil te zien. Geen idee of dat ook op een andere manier kan.

Heb je al eens gekeken wat er gebeurd na het voltanken en als hij slecht stationair loopt en dan de benzinedop losdraaien? Gaat ie dan beter lopen? Dan zou de ontluchting mischien niet in orde zijn (verstopt bijv.).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat voor LPG-installatie jij hebt, maar een moderne installatie met gas-injectie (ipv een mixer) start altijd op benzine (tenzij de motor al warm is) en dan rijd je de eerste paar km op benzine.

Voordelen zijn dat de benzine-componenten van de motor goed blijven functioneren en een betere start bij koud weer. Nadelen zijn dat je toch eens in de maand of eens per 2 maanden (afhankelijk van het weer, in de winter vaker ivm meer koude starts) bij de pomp staat voor benzine.

In onze GC's is de benzinetank vervangen door een LPG-tank met een kleine reserve-benzinetank van 37 liter waarop wordt gestart of als reserve-brandstof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Mijn GC start op LPG als ik net getankt heb omdat hij dan nog op bedrijfstemperatuur is:unsure:

Hij start alleen op benzine als het koelwater niet warm genoeg is om de LPG te verdampen.....:) Prins VSi

Maar dan is het soms nog zo dat ie vreemd gaat doen naa het tanken

dus zo langzaam stationair gaan lopen dat ie soms afslaat:blink:

Ik vind het vreemd....

Hij loopt voor de rest altijd als een zonnetje en trekt als een raket:lol:

Geen foutcodes....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de 5.2 zit de stappenmotor aan de achterkant, onder de paravan zeg maar. Te demonteren met een torx. Niet aan krabben of zo, gewoon remmenreiniger er op en met een zachte doek goed schoonwrijven. Hetzelfde geldt voor het kanaal waar hij in steekt. Kan ook met een doek, als die maar niet pluist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...