Spring naar bijdragen

Koeling


Bonusheld
 Share

Recommended Posts

Sinds een maandje heb ik af en toe een lekkende radiator. Deze ga ik vervangen en dan hoop ik van dit lekje af te zijn, echter: omdat de radiator lekt heb ik de afgelopen maand wat vaker onder mijn motorkap gelegen om eea te controleren en daardoor heb ik wat vragen:

- De temperatuurmeter komt nooit boven de 70 graden.

- De tweede koelfan, de electrische draait nooit, ook niet als alles in het rood staat en de motor roodgloeiend is bij wijze van spreken dan.

- De radiatorslangen blijven "zacht" en worden ook niet echt warm bij een wel warme (gebruikstemperatuur) motor

- Mijn met water bijgevulde radiator geeft nu na één maand nog steeds schoonwater als ik hem aftap, heb niet het idee dat dit water een maand lang door mijn motorblok heeft gelopen.

Wie kan me helpen: begin ik met de thermostaat, de thermostaat van de twee fan, de waterpomp of iets anders (bijvoorbeeld het lampje in de bagageruimte) ? :lol:

Bij voorbaat dank voor uw hulp !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds een maandje heb ik af en toe een lekkende radiator. Deze ga ik vervangen en dan hoop ik van dit lekje af te zijn, echter: omdat de radiator lekt heb ik de afgelopen maand wat vaker onder mijn motorkap gelegen om eea te controleren en daardoor heb ik wat vragen:

- De temperatuurmeter komt nooit boven de 70 graden.

meet eens met een andere termometer

die op je dash is maar een indicatie (de mijne geeft ook maar 70 graden aan)

- De tweede koelfan, de electrische draait nooit, ook niet als alles in het rood staat en de motor roodgloeiend is bij wijze van spreken dan.!

zet hier eens direct stroom op

dan weet je gelijk of de fan kaduc is of een sensor

- - De radiatorslangen blijven "zacht" en worden ook niet echt warm bij een wel warme (gebruikstemperatuur) motor!

zou wel warm moeten worden ??

-

- Mijn met water bijgevulde radiator geeft nu na één maand nog steeds schoonwater als ik hem aftap, heb niet het idee dat dit water een maand lang door mijn motorblok heeft gelopen.!

is het blok niet gespoeld ??? dan blijft het nl. wel schoon

Wie kan me helpen: begin ik met de thermostaat, de thermostaat van de twee fan, de waterpomp of iets anders (bijvoorbeeld het lampje in de bagageruimte) ? :lol:

Bij voorbaat dank voor uw hulp !

dus eerst temp nameten en als hij echt te koud blijft

begin dan met termostaat in een bak warm water om te kijken of

en waneer hij los gaat

suc6 dave

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...