Bonusheld Geplaatst August 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2009 Sinds een maandje heb ik af en toe een lekkende radiator. Deze ga ik vervangen en dan hoop ik van dit lekje af te zijn, echter: omdat de radiator lekt heb ik de afgelopen maand wat vaker onder mijn motorkap gelegen om eea te controleren en daardoor heb ik wat vragen: - De temperatuurmeter komt nooit boven de 70 graden. - De tweede koelfan, de electrische draait nooit, ook niet als alles in het rood staat en de motor roodgloeiend is bij wijze van spreken dan. - De radiatorslangen blijven "zacht" en worden ook niet echt warm bij een wel warme (gebruikstemperatuur) motor - Mijn met water bijgevulde radiator geeft nu na één maand nog steeds schoonwater als ik hem aftap, heb niet het idee dat dit water een maand lang door mijn motorblok heeft gelopen. Wie kan me helpen: begin ik met de thermostaat, de thermostaat van de twee fan, de waterpomp of iets anders (bijvoorbeeld het lampje in de bagageruimte) ? Bij voorbaat dank voor uw hulp ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst August 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2009 Sinds een maandje heb ik af en toe een lekkende radiator. Deze ga ik vervangen en dan hoop ik van dit lekje af te zijn, echter: omdat de radiator lekt heb ik de afgelopen maand wat vaker onder mijn motorkap gelegen om eea te controleren en daardoor heb ik wat vragen:- De temperatuurmeter komt nooit boven de 70 graden. meet eens met een andere termometer die op je dash is maar een indicatie (de mijne geeft ook maar 70 graden aan) - De tweede koelfan, de electrische draait nooit, ook niet als alles in het rood staat en de motor roodgloeiend is bij wijze van spreken dan.! zet hier eens direct stroom op dan weet je gelijk of de fan kaduc is of een sensor - - De radiatorslangen blijven "zacht" en worden ook niet echt warm bij een wel warme (gebruikstemperatuur) motor! zou wel warm moeten worden ?? - - Mijn met water bijgevulde radiator geeft nu na één maand nog steeds schoonwater als ik hem aftap, heb niet het idee dat dit water een maand lang door mijn motorblok heeft gelopen.! is het blok niet gespoeld ??? dan blijft het nl. wel schoon Wie kan me helpen: begin ik met de thermostaat, de thermostaat van de twee fan, de waterpomp of iets anders (bijvoorbeeld het lampje in de bagageruimte) ? Bij voorbaat dank voor uw hulp ! dus eerst temp nameten en als hij echt te koud blijft begin dan met termostaat in een bak warm water om te kijken of en waneer hij los gaat suc6 dave Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.