Spring naar bijdragen

keyless entry help


Recommended Posts

Hallo,

Ben echt helemaal nieuw hier, en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben op zoek naar de inbouwlocatie van de ontvangstmodule in m'n GC van '97.

Ik kan het niet vonden in de Haynes en Chilton manuals en ook niet op de OEM cd roms. sad.gif

Reden: na lang zeuren gaat nu het Gemini alarm eruit, en wil ik eigenlijk weer terug naar geheel origineel. Originele RF handzenders heb ik al.

De module zit niet in de "dome" en ik weet ook niet of er ooit wel een module in heeft gezeten.

Misschien dat iemand mij kan helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik lees in mijn Haynes manual dat de IR receiver in het overhead console moet zitten of in de dome lamp housing. Nu is mijn GC uit '93 en jij hebt het over een RF handzender. Bij mij zijn (waren) het originele IR zenders. Ik heb ze bij de inbouw van een startblokkering laten vervangen door een RF set.....

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest er een klasse 3 alarm op zetten van de verzekering huh.gif . Heb de auto electronisch op z'n kop gehad. ben tot de conclusie gekomen dat je zeer voorzichtig moet omgaan met bekabeling cq computers. Ja je leest het goed "computers" er schijnen er genoeg in te zitten. wat jij bedoeld is de ontvangstmodule die onder het dashboard zit vlak onder het raam. Je kunt er niet makkelijk bij, maar volgens mij hoeft dat ook niet. Het alarm is waarschijnlijk onder het stuurcolom aangesloten en in de linker(bestuurder) deur (bedienings computer). Je kunt de afstandsbediening alleen maar door de dealer of B&S of iemand die de juiste aparatuur heeft laten programeren. Heb weken het internet afgezocht om dit te bemachtigen maar Daimler/Crysler heeft dit goed afgeschermd. of je moet geld te veel hebben smile.gif

Door een defect kastje die de bat leeg trok ergens op zondag in de middle of noware niet meer weg kunnen komen. Knap lullig, mad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder het raam? daar heb ik nog niet gekeken.

Zal eens kijken, en ja van die programmering wist ik al, heb al heel wat afgegoogeld voor dit onderwerp, echter ook zonder resultaat.

De oude infrarood afstandbediening kon je via contactslot en deurknoppen programmeren, de RF versie dus niet meer.

Ik weet inmiddels zeker dat ik een RF versie heb, daar er een infosticker in het dashbordkastje zit met oa de info 433Mhz.

Heb inmiddels de Gemini eruit en alles functioneerd nog, nu de afstandbediening voor de powerlocks en wij zijn tevreden.

Nog geen meldingen gehad van m'n verzekeraar dat er een alarm op moet zitten, blij toe!! laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bel even de dealer of B&S smile.gif

Om alles soepel te laten lopen is het verstandig om eerst te bellen voor een afspraak en om het goede kastje te bestellen het chassie nr is zeer belangrijk.

Ik had hem besteld bij de dealer en met nummer doorgegeven toch voor niets geweest omdat ze de verkeerde hadden besteld mad.gif

Er schijnen toch diverse verschillende types afstandsbedieningen te zijn. dry.gif en bestel er dan gelijk twee als je alles electronisch hebt tenminste, dit makkelijk en heb je reserve voor als je ergens in de rimboe staat en je bat. is leeg. sad.gif

Kosten ongeveer €90 incl programeren, maar informeer eerst even. unsure.gif

Premie van de verzekering scheelde nogal en ik ben dan verzekerd voor diefstal biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...