Spring naar bijdragen

Remklauw CJ7 - help!!


Nikonised
 Share

Recommended Posts

Hoi Jeepers,

Ik heb een vet probleem! Mijn de ontluchtingsnippel van mijn rechter remklauw voor ging niet los. uiteindelijk vandaag zo'n "linkse tap" set gekocht.. ik denk doe maar niet van dat huis-tuin en keuken spul, dus heb ik bij de vak-gereedschapszaak zo'n set gekocht. Thuis de klauw eraf gehaald en die tap erin draaien, heel voorzichtig en knap:blush: breekt me die tap in het restant van de ontluchtings nippel af!:whistle::wacko: Nu krijg ik dat ding er nooit meer uit!

DUS wie o wie heeft een rechter klauw van een CJ7 van 1978 liggen en kan hem op de post doen? ik wil graag naar Axel, ik heb er dus wat haast bij. Het is een klauw die met een soort Imbus wordt vast gezet. de ankerplaat heeft meerdere schroeven, dus niet 2.

Wie kan mij helpen????:ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat voor remklauw heb je nodig. voor een 2 bolt of 6 bolt caliper want er zit namelijk verschil in type remklauw. 6 bolt caliper is van bwj 76 / 78 en de 2 bolt caliper is van bwj 78 / 81. en de remklauw en caliper van een 6 bolt is groter dan van 2 bolt caliper

en die remklauwen die jij vorigjaar van theo-cj7 hebt gekocht en terug hebt gestuurd waren dus niet goed denk ik. die waren van een 2 bolt caliper. die heb ik van theo gekocht.

dus die jij nodig hebt is van een 6 bolt caliper denk ik zo. als dat zo is mag je van mij de rechtse wel ff lenen. want ik heb afgelopen weekend een andere vooras gemonteerd met een 2 bolt caliper erop. maar ik verkoop de remklauw niet die wil ik kompleet houden met de linkse. want vorige vooras die afgelopen weekend heb gedemonteerd word de diif ervan gereviseerd en dat word weer mijn reserve vooras.

heb je interesse dan bel maar ff tel 0628776450 ik ben de heledag bereikbaar

dan kun je als nog naar axel toe

:whistle:

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Ab, maar ik vrees dat het stukje wat erin zit van gehard staal is en dat dat niet uit te boren is..:whistle::wacko:

Ik heb denk ik echt een andere klauw nodig.. wie o wie??

maar misschien wel eruit te tikken. want tappen breken nog alleens snel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat voor remklauw heb je nodig. voor een 2 bolt of 6 bolt caliper want er zit namelijk verschil in type remklauw. 6 bolt caliper is van bwj 76 / 78 en de 2 bolt caliper is van bwj 78 / 81. en de remklauw en caliper van een 6 bolt is groter dan van 2 bolt caliper

en die remklauwen die jij vorigjaar van theo-cj7 hebt gekocht en terug hebt gestuurd waren dus niet goed denk ik. die waren van een 2 bolt caliper. die heb ik van theo gekocht.

dus die jij nodig hebt is van een 6 bolt caliper denk ik zo. als dat zo is mag je van mij de rechtse wel ff lenen. want ik heb afgelopen weekend een andere vooras gemonteerd met een 2 bolt caliper erop. maar ik verkoop de remklauw niet die wil ik kompleet houden met de linkse. want vorige vooras die afgelopen weekend heb gedemonteerd word de diif ervan gereviseerd en dat word weer mijn reserve vooras.

heb je interesse dan bel maar ff tel 0628776450 ik ben de heledag bereikbaar

dan kun je als nog naar axel toe

:)

Hee Patrick,

dat is heel tof van je:thumbsup:<_<!! bedankt!

ik hoop dat ie gaat passen.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb maar voor de zekerheid de ontluchtingsnippel gangbaar gemaakt ontroest en een beetje kopervet erop. en het gat met een fittingborsteltje ontroest. en daarna remcylinder vanbinnen goed schoon gespoten met een lucht spuitje erop. en daarna in een doos naar parkstad opgestuurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb maar voor de zekerheid de ontluchtingsnippel gangbaar gemaakt ontroest en een beetje kopervet erop. en het gat met een fittingborsteltje ontroest. en daarna remcylinder vanbinnen goed schoon gespoten met een lucht spuitje erop. en daarna in een doos naar parkstad opgestuurd

Helemaal top.:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zonet ff gebeld of fred de klauwen al binnen had. fred heeft heeft de remklauw binnen en jullie gaan hem zien in axel. ik kom weer niet opdagen. k^d smoes :thumbsup: ga zondag met vrienden waterskien en BBQnoeien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zonet ff gebeld of fred de klauwen al binnen had. fred heeft heeft de remklauw binnen en jullie gaan hem zien in axel. ik kom weer niet opdagen. k^d smoes :blink: ga zondag met vrienden waterskien en BBQnoeien

K--- smoes of niet... ik ben prima geholpen !!! Thanx Patrick

:thumbsup::thumbsup:

morgen effe eronder bouwen en klaarmaken voor vertrek naar Axel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de kop van een beton boor komt toch niet het staal in.... :lol:

Toch wel..

bovenste plaatje op een betonboor is van wolfraamcarbide of beter gekend als Widia. Mits correct aanslijpen en geduld boor je daarmee geharde stukken zoals een linkse tap uit.

Been there,don that..

Grts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...