maxum_moszz Geplaatst June 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2009 Motor heeft tot nu toe perfect gelopen maar krijg ineens het volgende. Ga probleemloos naar buutsuper. Na het inladen van boodschappen wil de motor niet aanslaan. Na een half uur start ie perfect maar zodra je gaspedaal beroert slaat ie uit zonder haperen, stotteren of wat dan ook. Starten, motor slaat gelijk aan, gas geven en motor gaat uit. Na een uur motor weer gestart en gaat dan 2500 rpm draaien, kan wel naar huis rijden maar rpm daalt niet. Nu na enige uren start motor gelijk, auto rijdt perfect, maar op de meest vreemde moementen gaat de motor uit zonder ploffen, stotteren of wat dan ook. Effe in zijn N, starten, en alles ok tot die weer zomaar stopt. Iemand idee waar te zoeken ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2009 je kan even de stationair steller nakijken. heb een soortgelijk probleem gehad bij een XJ dat ie warm heel moeilijk wou starten en dat bleek de oorzaak te zijn. misschien dat je in de buurt even een onderdeel kan lenen om even te proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maxum_moszz Geplaatst June 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2009 ....je kan even de stationair steller nakijken. heb een soortgelijk probleem gehad bij een XJ dat ie warm heel moeilijk wou starten ........ Klinkt goed, maar waar zit dat ding? (sorrie ikke a-technisch) Heb wel ontdekt dat als ik start gaat gelijk de 2e elec fan aan, ook bij koude start. Heb ook dat probleem dat de meterverlichting, kompas en klok het niet meer doen (zie toppic "zekering"). Als ik nu de ventilator van de ruitverwarming op off zet, start de auto meteen en blijft lopen, ook heb ik nu ineens kompas en klok weer (geen meterverlichting). Spooky auto of elek problemen ? Cheers Mossie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst June 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2009 Als ik nu de ventilator van de ruitverwarming op off zet, start de auto meteen en blijft lopen Als ik zoiets hoor, begin ik al te huiveren... <_< Bekijk maar eens de electrische installatie, want voor je het weet heb je een uitgefikte jeep... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst June 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2009 Hallo. Dat wordt dus een grondige naloop beurt van alle electra. Ben je al begonnen met de aardingen en accukabels? <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maxum_moszz Geplaatst June 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2009 Dat van die ventilator van de voorruitverwarming zal wel toevak geweest zijn want daar heb ik nu geen problemen meer mee (van). Echter van de week vroeg iemand starthulp aan me via het aansluiten van de startkabels. Als de andere auto start, slaat mijn motor gelijk af zonder gepruttel ofzo. Ook bij verhoogd stationair, pats, gelijk uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst June 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2009 Ook bij verhoogd stationair, pats, gelijk uit. Raar fenomeen... lijkt precies alsof je alternator gaar is... Hoeveel bedraagt je laadspanning bij 2000 RPM ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maxum_moszz Geplaatst June 24, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2009 Snap er de ballen niet van. De hele dag tot nu toe geen problemen gehad. Zelfs mijn boot van 1500 kg probleemloos getrailerd. Alleen na tanken, starten, gaat de motor gelijk zo'n 2000 Rpm draaien en dan langzaam naar normaal toerental dalen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
94cherokeeXJ Geplaatst July 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2009 (bewerkt) Het volgende. Er staat hier een XJ op de stoep, die bij starten ong 10 sec goed loopt. daarna springt mijn koelfan aan,en begint de trammelant. De auto begint te schudden,en slaat bijna af. ( lees toerental VER onder stationair) Dit duurt zo'n 3 sec, daarna gaat ie weer goed lopen .. en weer gaat de fan uit. In mijn geval is dit de koelfan van de radiator.dus niet van AC.(de linker vanuit de auto gezien). Dus kort samen gevat. wanneer de fan aanslaat = storing en houd auto in. De stappenmotor heb ik vorige week los gehaald, die was grandioos smering, en heb ik met carburateur reiniger + lucht goed schoon gemaakt,wat een gruwelijk smeerboel veroorzaakte. Na dit alles het huis ook schoon gemaakt,die ook alles behalve schoon was. Nog steeds slecht stationair lopen. De weerstand waarde van mijn stappenmotortje gaf 95 ohm aan, beetje aan de hoge kant? Weet iemand toevallig waar deze te bestellen zijn, kan ze namelijk op mijn gebruikelijke onderdelen site niet vinden. Heb de stift die uit het motortje komt nu met enige kracht een stukje terug geduwt, zodat de motor iets meer lucht krijgt, en toch enigsinds goed blijft lopen net na het starten. Dit was eerst bijna niet doen. Een hele opgave om dan nog weg te komen! July 30, 2009 bewerkt door 94cherokeeXJ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2009 Hallo. Misschien te simpel gedacht, de CTS (coolant temp sensor) op het termostaathuis kan kapot zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst July 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 30, 2009 Zit zelf ook te denken aan de CTS. heb zelf een tijdje rond gereden met deze losgekoppeld. De elctrische fan draaide constant en wanneer het koud was moest de motor even op temperatuur komen voordat ie normaal ging lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst July 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2009 Hallo. De MAT (Manifold Air Temp.Sensor) doet in feiten het zelfde als de CTS. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
94cherokeeXJ Geplaatst August 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2009 Hallo. Misschien te simpel gedacht, de CTS (coolant temp sensor) op het termostaathuis kan kapot zijn. is dit te controleren? Zijn hier meetgegevens van? (weerstanden etc) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.