Spring naar bijdragen

starten, stationair en dan afslaan


Recommended Posts

Motor heeft tot nu toe perfect gelopen maar krijg ineens het volgende. Ga probleemloos naar buutsuper. Na het inladen van boodschappen wil de motor niet aanslaan. Na een half uur start ie perfect maar zodra je gaspedaal beroert slaat ie uit zonder haperen, stotteren of wat dan ook. Starten, motor slaat gelijk aan, gas geven en motor gaat uit. Na een uur motor weer gestart en gaat dan 2500 rpm draaien, kan wel naar huis rijden maar rpm daalt niet. Nu na enige uren start motor gelijk, auto rijdt perfect, maar op de meest vreemde moementen gaat de motor uit zonder ploffen, stotteren of wat dan ook. Effe in zijn N, starten, en alles ok tot die weer zomaar stopt. Iemand idee waar te zoeken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....je kan even de stationair steller nakijken. heb een soortgelijk probleem gehad bij een XJ dat ie warm heel moeilijk wou starten ........

Klinkt goed, maar waar zit dat ding? (sorrie ikke a-technisch)

Heb wel ontdekt dat als ik start gaat gelijk de 2e elec fan aan, ook bij koude start. Heb ook dat probleem dat de meterverlichting, kompas en klok het niet meer doen (zie toppic "zekering"). Als ik nu de ventilator van de ruitverwarming op off zet, start de auto meteen en blijft lopen, ook heb ik nu ineens kompas en klok weer (geen meterverlichting). Spooky auto of elek problemen ?

Cheers Mossie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van die ventilator van de voorruitverwarming zal wel toevak geweest zijn want daar heb ik nu geen problemen meer mee (van). Echter van de week vroeg iemand starthulp aan me via het aansluiten van de startkabels. Als de andere auto start, slaat mijn motor gelijk af zonder gepruttel ofzo. Ook bij verhoogd stationair, pats, gelijk uit. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het volgende. Er staat hier een XJ op de stoep, die bij starten ong 10 sec goed loopt. daarna springt mijn koelfan aan,en begint de trammelant. De auto begint te schudden,en slaat bijna af. ( lees toerental VER onder stationair)

Dit duurt zo'n 3 sec, daarna gaat ie weer goed lopen .. en weer gaat de fan uit. In mijn geval is dit de koelfan van de radiator.dus niet van AC.(de linker vanuit de auto gezien). Dus kort samen gevat. wanneer de fan aanslaat = storing en houd auto in.

De stappenmotor heb ik vorige week los gehaald, die was grandioos smering, en heb ik met carburateur reiniger + lucht goed schoon gemaakt,wat een gruwelijk smeerboel veroorzaakte. Na dit alles het huis ook schoon gemaakt,die ook alles behalve schoon was.

Nog steeds slecht stationair lopen. De weerstand waarde van mijn stappenmotortje gaf 95 ohm aan, beetje aan de hoge kant?

Weet iemand toevallig waar deze te bestellen zijn, kan ze namelijk op mijn gebruikelijke onderdelen site niet vinden.

Heb de stift die uit het motortje komt nu met enige kracht een stukje terug geduwt, zodat de motor iets meer lucht krijgt, en toch enigsinds goed blijft lopen net na het starten. Dit was eerst bijna niet doen. Een hele opgave om dan nog weg te komen!

bewerkt door 94cherokeeXJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...