Ramon2 Geplaatst February 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 Volgens Karin die gister de jeep kwam ophalen, waren ze al bijna bezig de auto af te melden, echter er liep al een RDW controleur voor een andere steekproef. Dus vandaag nieuwe ronden nieuwe kansen; ik hoop maar dat ze een oogje dichtknijpen en een heleboel auto's gaan afmelden vandaag . Misschien dan toch nog met een goed gevoel het weekend in, we gaan het meemaken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 Volgens Karin die gister de jeep kwam ophalen, waren ze al bijna bezig de auto af te melden, echter er liep al een RDW controleur voor een andere steekproef. Dus vandaag nieuwe ronden nieuwe kansen; ik hoop maar dat ze een oogje dichtknijpen en een heleboel auto's gaan afmelden vandaag .Misschien dan toch nog met een goed gevoel het weekend in, we gaan het meemaken. Succes! (ps. ik zou toch gokken op de MTS die bepaald ook voor een deel het mengsel) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst February 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 Succes! (ps. ik zou toch gokken op de MTS die bepaald ook voor een deel het mengsel) Thanks Fred! En wat bedoel je met MTS? Ik ken die afkorting niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 Thanks Fred!En wat bedoel je met MTS? Ik ken die afkorting niet? Dat is de manifold temprature senser of hoe scheld je zo'n ding uit.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 Dat is de manifold temprature senser of hoe scheld je zo'n ding uit.. In open loop doet de PCM toch niets? Heeft de temperatuur dan toch invloed? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 In open loop doet de PCM toch niets? Heeft de temperatuur dan toch invloed? Ja schijnbaar luistert dat heel nauw, ik heb Ramon een linkje doorgemaild een tijdje terug. daar staat dat in. Deze censor verandert van weerstand en beinvloed daardoor het mengsel. Je moet wel iedere keer als je een verandering doet ook de computer resetten, ander houdt deze oude waardes vast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst February 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 Ja schijnbaar luistert dat heel nauw, ik heb Ramon een linkje doorgemaild een tijdje terug. daar staat dat in. Deze censor verandert van weerstand en beinvloed daardoor het mengsel. Je moet wel iedere keer als je een verandering doet ook de computer resetten, ander houdt deze oude waardes vast. Deze sensor die ik ken onder de naam I(ntake)A(ir)T(emperature) heb ik uitgewisseld met die van de Grand, dat is dezelfde, maar heeft het probleem niet verholpen . Ook al heb ik het gedaan (reset) ben ik er niet van overtuigd dat je dat moet doen als je een sensor veranderd. De PCM monitort altijd de sensoren opnieuw, en zou dus de "juist afgegeven" waardes van een sensor direct zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst February 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 Misschien dan toch nog met een goed gevoel het weekend in, we gaan het meemaken. :D:D:D:D https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Voertuiggegevens.aspx :D:D:D:D:D FIJN WEENEND!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 Voertuiggegevens Er is een ongeldig kenteken ingevoerd. Klik op 'terug' om opnieuw een kenteken in te voeren. © 2005 - 2010 RDW Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst February 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2010 Voertuiggegevens Er is een ongeldig kenteken ingevoerd. Klik op 'terug' om opnieuw een kenteken in te voeren. © 2005 - 2010 RDW ??? Vreeemd, gister bij het testen werkt het linkje wel....! Nouja, auto is dus afgemeld, kan weer jaartje sturen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beagle Geplaatst February 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2010 :D:D:D:Dhttps://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Voertuiggegevens.aspx :D:D:D:D:D FIJN WEENEND!!! Link moet zijn: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2010 In open loop doet de PCM toch niets? Heeft de temperatuur dan toch invloed? Hoezo doet de PCM dan niets? Tuurlijk wel! Er moet toch brandstof ingespoten worden, bougies moeten vonken, enz... Bovendien moet 'ie daarbij rekening houden met drukken, temperaturen, toerental en gaspedaalstand. Hij neemt alleen de lambda sonde niet mee. Het cirkeltje is niet rond... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst February 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2010 Het verschil tussen open loop en closed loop is dat in closed loop de O2 sensor feedback naar de pcm geeft over de zuurstof content van het uitlaat gas hierdoor kan de pcm meer of minder benzine inspuiten om de motor zo schoon enzuinig mogelijk te laten lopen. In open loop worden de Coolant temp sensor,map sensor, tps en Intake temp sensor gebruikt voor fuel delivery en onstekings timing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Dat zeg ik.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst February 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2010 Al zou de motor in open loop draaien dan nog zou hij niet de keuren vertonen zoals deze van ramon2:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst February 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2010 Gisteren met John, terwijl hij ijverig zijn velgen straalde en schuurde, bezig geweest met de injectorrail van Raven. Deze compleet overgezet maar wederom geen enkel verschil. Raven had ook zijn gasklephuis mee gegeven en ook deze compleet overgezet, met wisseling van de TPS, deze was niet goed. Ook dit heeft niets geholpen. John "hobby bob" Eucalypta heeft een modificatie toegepast op zijn zelf gebouwde brandstofdrukmeter, waardoor we onder het rijden precies konden kijken wat de druk deed. De gelezen waardes waaren onbelast en belast okay. We hebben alleen niet meer de flow zelf gemeten. Wat wel steeds duidelijker word is de klacht. De klacht treed echt pas op als je veel vermogen vraagt. Als je rustig accelereert is er werkelijk niets aan de hand. Maar komt het tt boven 2500/3000tt dan komt de klacht erin, dan kan ik plank gas geven maar komt dan maar mondjes maar vooruit. Een keer, of 2, opnieuw starten is meteen aan het geluid van de motor/uitlaat te horen of de klacht er inzit ja of nee. Wat veranderd er nu door het opnieuw starten? Blijft er iets hangen, plakken? We hadden nog een theorie over het feit dat als de complete ontsteking 180gr gedraaid zou zitten, maar een belletje met Aitze haalde dat al snel onderuit. Wellicht nog bedrading van het contactslot? Ik ben het inmiddels al wel flink zat aan het worden en voel er steeds meer voor om eens langs BenS te rijden zodat zij hem eens kunnen uitlezen op div sensoren/timing/onsteking etc bij het opwekken van de klacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst February 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2010 John "hobby bob" Eucalypta heeft een modificatie toegepast op zijn zelf gebouwde brandstofdrukmeter, waardoor we onder het rijden precies konden kijken wat de druk deed. De gelezen waardes waaren onbelast en belast okay. We hebben alleen niet meer de flow zelf gemeten. Als de klacht niet optreedt is de brandstofdruk ca 31 PSI, als de klacht wel optreedt is deze ook ca 31 PSI. De flow is in beide gevallen hetzelfde, anders zou de druk ook veranderen. Overigens deze keer ook een backfire in het luchtfilter geconstateerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2010 Is het ontstekingstijdstip al eens geconroleerd, zowel bij slecht als goedlopende motor? Ik denk dattie verspringt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst February 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2010 Is het ontstekingstijdstip al eens geconroleerd, zowel bij slecht als goedlopende motor?Ik denk dattie verspringt... Ja dat was ook ons idee; dat het mengesel te laat wordt ontstoken als de uitlaatklep al openstaat. Maar hoe kan de ontsteking verspringen? Deze week neem ik een stoboscoop mee om de ontsteking eens te bekijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst February 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2010 Deze week neem ik een stoboscoop mee om de ontsteking eens te bekijken. Lijkt me een goed plan, dat weten we weer iets. Maar idd de vraag, hoe kan die verspringen? Dan toch een "versleten" ketting?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst February 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2010 Uitlaat/ catalysator verstopt? effe backpressure meten tijdens rijden Zou niet meer als 3 psi moeten zijn bij vol gas. Kan je meten door een fitting temaken die in de o2 sensor bung past. Een 18 mm bougie werkt daar goed voor of uit een oude o2 sensor maken. Je kan ook gewoon de uitlaat pijp los maken aan het spruitstuk maakt meer herrie maar zou ook een verschil maken als daar het probleem zit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst February 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2010 Uitlaat/ catalysator verstopt? effe backpressure meten tijdens rijdenZou niet meer als 3 psi moeten zijn bij vol gas. Kan je meten door een fitting temaken die in de o2 sensor bung past. Een 18 mm bougie werkt daar goed voor of uit een oude o2 sensor maken. Je kan ook gewoon de uitlaat pijp los maken aan het spruitstuk maakt meer herrie maar zou ook een verschil maken als daar het probleem zit Dan zou het probleem toch altijd moeten optreden en niet door contact uit/aan te zetten weer op te lossen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst February 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2010 Daardoor komt de theorie van een slechte ketting wel erg dichtbij..?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst February 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2010 Uitlaat/ catalysator verstopt? ..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst February 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 28, 2010 Daardoor komt de theorie van een slechte ketting wel erg dichtbij..?! maar als ie verspringt springt ie niet terug als je de motor uit zet. heb je al een andere PCM geprobeerd? heb de mijne nog liggen voor verkoop maar je mag hem zo lenen om hem eventueel uit te sluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.