GeePee Geplaatst January 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2005 Hallo, Sinds een week nu de Jeep, rijdt heerlijk. Snap nu het "gevoel". Een probleempje aleen; mijn Jeep heeft een maand of 5 stil gestaan. Op de poelies zit nu wat roest / corrosie. Daardoor blijft de snaar piepen bij koude motor. Snaar is verder prima en goed op spanning (bij garage getest) Heb al voorzichtig D40 op poelies gedaan, maar euvel blijft. Wie weet er nog een oplossing of wondermiddeltje? Grtz, GeePee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank Slegers Geplaatst January 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2005 Wondermiddeltje, motor even laten draaien en dan een kaars tegen de piepende v-snaar houden, piepen verdwijnt binnen enkele seconde als sneeuw voor de zon (net als de kaars overigens maar het vet kan de riem goed gebruiken). Groeten, Frank Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
René Geplaatst January 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2005 Tenzij je weet waneer de riem eerder is vervangen, zou ik hem voor de zekerheid vervangen. Bij mij was het ook de riem die het piepende geluid veroorzaakte, en na vervanging was het geluid weg. Kost 40 euro bij de automaterialenhandel en een uurtje werk. Als je in de buurt van mij woont, kan ik je wel helpen ermee. René Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BassmanXJ Geplaatst January 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2005 hi all gewoon een busje Loctite voor V-snaren gekocht en weg is de piep!!!!! geen kaarsvet enz......werkt maar voor effe Gr Ron (BassmanXJ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurby Geplaatst January 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2005 Ik heb er wat stroop op gesmeert en de peip is na 2 jaar nog steeds weg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chero25 Geplaatst January 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2005 Ik heb die hinderlijke piep ook bij koud en nat weer. Betekent het niet gewoon dat de snaar (multiriem) te slap staat? Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GeePee Geplaatst January 10, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 10, 2005 Hallo, Allemaal alvast bedankt voor de tips!! Voorlopig lijkt het te zijn opgelost door de kaars-tip van Frank. Werkt dit eventueel niet ga ik opzoek naar de loctite of een andere oplossing. Mijn snaar stond (volgens mijzelf) en de garage strak genoeg gespannen. De piep kwam door corrosie op de poulies. Daardoor ging de snaar piepen bij nat en/of koud weer. Dit was ook opgelost geweest als ik de v-snaar eraf zou halen en dan al de poulies zou gaan polijsten. Maar dat leek me nog al een hele klus. Rene bedankt trouwens voor je aanbod, maar ik woon in Druten bij Nijmegen.. GeePee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIOJeep Geplaatst November 1, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2005 Toch kicke zo'n forum met zulke handige en betaalbare tips! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIOJeep Geplaatst November 1, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2005 Alleen jammer dat het bij mij weer niet werkt.... Sterker nog.... het geluid nam toe..... Nog tips??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 1, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2005 Vervangen!!... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIOJeep Geplaatst November 1, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2005 Ik heb gelezen op het forum dat je de multisnaar op spanning hebt als je hem een kwart slag kan draaien.... dat is wel het geval.... Nog steeds vervangen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 1, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2005 In principe: Ja! Tenzij je duidelijk kunt zien dat de riem nog echt bijna nieuw is! Controleer, als je hem eraf hebt, ook even hoe de waterpomp, dynamo en omlooprol loopt, je wilt niet weten hoeveel lawaai een defect lager kan maken.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIOJeep Geplaatst November 2, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2005 Bedankt voor je reactie 87wrangler.... Dien ik nog ergens rekening mee te houden als ik de v-snaar los haal? b.v. dat het allemaal op "tijd" blijft staan? Of maakt dit niet uit? Je merkt wel dat je hier niet met een sleutelaar hebt te maken... Heb wel alvast het boek besteld van de Jeep.... Dat zal een hoop van boven gestelde vragen schelen.... hoop ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIOJeep Geplaatst November 2, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2005 [mod] 1 reactie is zat [/mod] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
OIIIIOJeep Geplaatst November 2, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2005 [mod] 1 reactie is zat [/mod] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 2, 2005 Rapporteren Share Geplaatst November 2, 2005 Nee, er loopt niets van tijd o.i.d. Na montage van een nieuwe, moet je de riem zodanig spannen dat je hem op het langste stuk nog een kwartslag kunt draaien. Da's dus best strak! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.