Spring naar bijdragen

piepende snaar


GeePee
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Sinds een week nu de Jeep, rijdt heerlijk. Snap nu het "gevoel". Een probleempje aleen; mijn Jeep heeft een maand of 5 stil gestaan. Op de poelies zit nu wat roest / corrosie. Daardoor blijft de snaar piepen bij koude motor. Snaar is verder prima en goed op spanning (bij garage getest) Heb al voorzichtig D40 op poelies gedaan, maar euvel blijft. Wie weet er nog een oplossing of wondermiddeltje?

Grtz,

GeePee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tenzij je weet waneer de riem eerder is vervangen, zou ik hem voor de zekerheid vervangen.

Bij mij was het ook de riem die het piepende geluid veroorzaakte, en na vervanging was het geluid weg.

Kost 40 euro bij de automaterialenhandel en een uurtje werk.

Als je in de buurt van mij woont, kan ik je wel helpen ermee.

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Allemaal alvast bedankt voor de tips!! Voorlopig lijkt het te zijn opgelost door de kaars-tip van Frank. Werkt dit eventueel niet ga ik opzoek naar de loctite of een andere oplossing.

Mijn snaar stond (volgens mijzelf) en de garage strak genoeg gespannen. De piep kwam door corrosie op de poulies. Daardoor ging de snaar piepen bij nat en/of koud weer. Dit was ook opgelost geweest als ik de v-snaar eraf zou halen en dan al de poulies zou gaan polijsten. Maar dat leek me nog al een hele klus. Rene bedankt trouwens voor je aanbod, maar ik woon in Druten bij Nijmegen..

GeePee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Bedankt voor je reactie 87wrangler.... biggrin.gif

Dien ik nog ergens rekening mee te houden als ik de v-snaar los haal?

b.v. dat het allemaal op "tijd" blijft staan? Of maakt dit niet uit? ohmy.gif

Je merkt wel dat je hier niet met een sleutelaar hebt te maken...

Heb wel alvast het boek besteld van de Jeep.... Dat zal een hoop van boven gestelde vragen schelen.... hoop ik wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...