Spring naar bijdragen

vreemd


Jwr
 Share

Recommended Posts

Haai...... unsure.gif

Ik heb dus iets raars....en ik ben het niet zelf..

Heb een wrangler uit 90. 2.5 L

Nu heb ik als ik bijvoorbeeld voor een verkeerslicht stilsta en ik wil naar links een vreemd geluid. Als ik rustig optrek heb ik een geluid wat doet denken aan een tandwiel wat draaid en waar een paar tanden van missen. Heel vreemd. Ik heb al een paar keer onder de auto gelegen maar niets kunnen zien of voelen. Heb alle olieen van de diffs en bakken vervangen. Heb alle smeerpunten naglopen en gevuld. En het ging niet weg, maar werd ook niet erger. Tot ik vandaag het idee had dat ik het in mijn stuur voelde. Een beetje hakkerig gevoel. Het niveau van de stuurbekrachtiging is ook goed trouwens. Ook zit ersinds een maand of 3 een nieuwe stuurdemper op. De oude was lek. En hij is net apk goedgekeurd.

Zoals je zult begrijpen maak ik me toch een beetje zorgen om dit geluid.

Heeft iemand mischien een idee waar ik zou kunnen zoeken of iets wat ik zou moeten nakijken of andere sugesties. Alles is welkom..

Grtz,

Archy wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige wat ik me zo kan bedenken ( geluidjes en rarw trillingen zijn moeilijk op afstand te beoordelen) zijn de kruisjes in je vooras, Deze zitten net achter je voorwielen. Als die moeilijk gaan draaien, zul je dat in je stuur voelen...

Controleer ze maar eens op speling en soepel draaien...

Dit zijn ze:

Steekas%20in%20buis.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haai, nou op de grond gelegen en gevoeld gewrikt en geschud. Maar nee, geen bewegeing in de kruisjes. Nu heb ik wel gezien dat er id de beschermkap van de bak ook een soort van bout zit die met een rubber tegen de beschermkap aanzit. Deze zat los, maar gevoelsmatig lijkt me dat niet de oorzaak. Wat me wel opviel is dat de bevestiging van de katalisator erg dicht op de beschermkap zit. Ik heb wel eens onder een wranglerbroeder gelegen om te kijken of het daar anders was, maar nee dus. Met starten hoor je hem tikken tegen de beschermkap. Maar goed, dit heeft hier niets mee te maken denk ik.

We zoeken verder.... In iedr geval Thanks..

Grtz,

Archy rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hoeft ook geen speling in de kruisjes te zijn hoor! Als er een "zwaar punt" in zit, kun je dat ook merken!

Om dat je testen zet je de auto aan één kant op de krik, en demonteer je het voorwiel. Vervolgens draai je het stuur naar de kant waar je het probleem het duidelijkst merkt. Dan draai je rustig de naaf rond, waarbij je goed oplet of er "zware punten" voelbaar zijn! Zo niet, dan lijkt het idd ok. Voel je wel zware punten, dan zet je het stuur weer recht en probeert het nog eens. Als dan de naaf zonder problemen gedraaid kan worden, weet je genoeg!

Aan de andere kant van de auto, doe je hierna natuurlijk hetzelfde..... blink.gif

Succes naar weer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik heb de auto aan een kant omhoog gezte en testen maar. Maar het loopt allemaal soepel. Ik heb goed met een lamp onder de auto gelegen maar ik zie dus ok niet ergens vreemde aanloopplekken of zo. Dan vraag ik me af of het niet het achterdiff kan zijn of iets dergelijks.

Alle suggesties zijn welkom,

Grtz,

Archy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Jwr@Jan 18 2005, 18:54

Pas gewisseld en ik heb er valvoline HP GL-5 80W-90

in gedaan. Gearlube.

<div align="right">

Is inderdaad wel de goede olie volgens die site, er staat echter niet bij dat er ook nog een toevoeging bij moet voor het LS-diff, en die is wel nodig...

Ik gebruik zelf overigens 85W140

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Jwr@Jan 19 2005, 07:37

Oke thanks,

Ga ik halen, maar moet dat dan ook in het voordiff, tussenbak en de gewone bak? cool.gif <div align="right">

Nee, alleen achter differentieel.

Voor differentieel is geen LS, en in tussenbak en automaatbak gaat alleen ATF olie.

René

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...