bossie Geplaatst June 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 (bewerkt) Ten eerste... Ik ben helemaal niet thuis in automaten. Ben er bij geroepen omdat iemand een automaat zocht van een Jeep Grand Cherokee uit "94. Die vorige hebben ze er onderuit gehaald omdat ie niet meer verder schakelde dan z'n 1 of 2, heel af en toe naar z'n 3 maar nooit lang. Nu dus een zelfde automaat gevonden van een Grand uit 94, die er onder gezet maar hij doet helemaal niks! Nu deze er dus onder compleet met koppelomvormer en tussenbak. Olie zit er genoeg op maar hij doet helemaal niks. Nog geen halve cm naar voor of naar achter! Geen geluid in de bak. Geen geluid in de tussenbak dat er iets rond gaat.. Heeft iemand een idee? Kan het een electro probleem zijn? Nu wil die man deze bak er ook onderuit gooien en een 3e bak gaan proberen, als dat niet lukt gaat ie de pers in... Gr.Karel. June 7, 2009 bewerkt door bossie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rdh01 Geplaatst June 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 he Bossie, toevallig heb ik op autodata iets gelezen dat het te maken kan hebben met de Dynamo "Signaal van Dynamo is van invloed op het uitgangssignaal van de vloeistofdruksensor van de automatische transmissie" er staat ook bij vervang vloeistofdruk/klep automatische transmissie. ik hoop dat je er wat aan hebt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst June 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 he Bossie,toevallig heb ik op autodata iets gelezen dat het te maken kan hebben met de Dynamo "Signaal van Dynamo is van invloed op het uitgangssignaal van de vloeistofdruksensor van de automatische transmissie" er staat ook bij vervang vloeistofdruk/klep automatische transmissie. ik hoop dat je er wat aan hebt Ik zou niet weten wat ik daar mee kan??? Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rdh01 Geplaatst June 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 Ik zou niet weten wat ik daar mee kan??? Gr.Karel. ik ook niet............. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 Stuurkast ook mee vervangen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst June 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 Stuurkast ook mee vervangen? Nee... Zou die 't probleem kunnen geven? Nogmaals.. ik ben er helemaal niet in thuis dus alles kan wat mij betreft! Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het geen mechanich probleem is,daarom snap ik 't ook niet meer... Hoe groot is zo'n stuurkast en waar zit die ergens? Kan die de automaat stil zetten als de motor gewoon loopt en er normaal ingeschakeld wordt? Ik ben nog meer van het mechaniche en weet dus niet of zoiets een electro probleem KAN zijn. Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 (bewerkt) Stuurkast (TCU) zal wel ergens onder het dashboard zitten. Is een alu kastje, met stekker, ongeveer zo groot als een sigarendoosje. Transmission Control Module (TCM) The TCM controls operation of the converter clutch, overdrive clutch, and governor pressure solenoid. The control module determines transmission shift points based on input signals from the transmission thermistor, transmission output shaft speed sensor, crankshaft position sensor, vehicle speed sensor and throttle position sensor. Operating voltage is supplied through the battery terminal on the control module. The ignition voltage signal is supplied through a terminal on the ABS control module. The DRB II scan tool can be used to check operation of the control module and transmission electrical components. June 7, 2009 bewerkt door Ab typos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst June 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 Stuurkast (TCU) zal wel ergens onder het dashboard zitten. Is een alu kastje, met stekker, ongeveer zo groot als een sigarendoosje. Oké... Die snap ik. Maar kan die de héle automaat ook stil zetten als de rest wel gewoon werkt? Ikzelf snap niet hoe een stukje electronica een mechanich gedeelte stil kan zetten. Zit er ergens een electro klep in de automaat die de oliedruk omleid of iets dergelijks? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GJ_ Geplaatst June 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 Oké...Ikzelf snap niet hoe een stukje electronica een mechanich gedeelte stil kan zetten... Dat snap je wel toch? Als je je contact afzet is het toch een ook stukje elektriek dat de hele auto stilzet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 Welke bak zit eronder?? De 42RE TCM kan uitgelezen worden met knippercode...... Diagnostic trouble flash codes are provided for diagnosis purposes. The lamp in the overdrive OFF switch is used to signal the various flash codes. The flash codes and type of fault indicated are outlined in the flash code chart which appears below. To view flash codes, proceed as follows: A. Turn ignition key on and off three times. Then, leave overdrive OFF switch in normal overdrive (ON) position. B. Immediately begin counting number of flashes displayed by overdrive OFF switch indicator lamp. C. Flash codes will correspond to powertrain control module in duration and spacing. F A U L T D E S C R I P T I O N 11 Engine RPM input 12 Output shaft sensor input 13 Vehicle speed input 14 Governor pressure sensor input 15 Throttle position sensor input 16 Transmission fluid temperature input 17 Overdrive override (control) switch input 18 System voltage 19 Internal fault in module 21 Governor pressure solenoid output 22 Overdrive solenoid output 23 Converter clutch solenoid output 24 Overdrive override (control switch) lamp output 25 Internal fault in module 26 Governor pressure sensor offset drift 55 End of code transmission Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst June 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 Welke bak zit eronder??De 42RE TCM kan uitgelezen worden met knippercode...... Weet niet welke er onder zit:(.. Ik weet wel dat hij uit 1 stuk is. Dus geen koppelingshuis wat er van af geschroeft zou kunnen worden.. Nu weet ik niet of dat bij alle automaten is van na "94 maar dat viel me wel op. Mischien dat ik kan kijken of er fout code's in zitten maar vandaag niet. Zal wel morgen of dinsdag worden. Zodra ik 't weet kom ik er hier mee terug! Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst June 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 Heb je ook al geprobeerd de computer te resetten dmv de accukabels ongeveer een seconde of 10 tegen elkaar te houden. Kabels loshalen natuurlijk!!!!!! Vaak wil dit wel helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 Doet je de TCM zo ook resetten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst June 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 Had donderdagavond het zelfde probleem bij een grand en na het resetten was het probleem over. Dus..........................zeker weten doe ik het niet maar zou me niets verbazen dat je zo ook de TCM reset. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst June 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 (bewerkt) Had donderdagavond het zelfde probleem bij een grand en na het resetten was het probleem over.Dus..........................zeker weten doe ik het niet maar zou me niets verbazen dat je zo ook de TCM reset. Proberen kan geen kwaad lijkt me!.. Ik ga morgen aan de gang en dan hopen dat dat helpt. Eerst maar eens de foutcode's uitlezen, kan ik beter van te voren doen dan naderhand.. Dan proberen te resetten, als dat niet helpt nog maar een keer uitlezen. Niets gevonden dan maar een keer de computer van de automaat zoeken vervangen. Gr.Karel. June 7, 2009 bewerkt door bossie niet helemaal duidelijk.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst June 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2009 Oké.. Gereset en code's uitgelezen en volgens hem komt er code 12 uit; Output shaft sensor input. Geen idee wat 't inhoud maar ik heb begrepen dat je dat pas exact kan weten als je 'm met een kast uit leest... Iemand hier ervaring mee?? O ja.. Voor de mensen die 't niet doorhadden... Hij doet 't dus nog niet.. Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Ruud Verhof Geplaatst June 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2009 (bewerkt) http://www.wjjeeps.com/speed_sensors.htm http://jeepforum.com/forum/showthread.php?t=510312 June 9, 2009 bewerkt door Ruud Verhof Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst June 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2009 http://www.wjjeeps.com/speed_sensors.htmhttp://jeepforum.com/forum/showthread.php?t=510312 Bedankt. Die snap ik denk ik wel.. Maar of dat deze de bak stil zet?? The TCM also compares the input speed signal and the engine speed signal to determine the following: Torque converter clutch slippage Zorgt deze er voor dat er olie gestuurd wordt naar de koppelomvormer? Dan kan ie 'm wel tegenhouden.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.