Spring naar bijdragen

ijzervijlsel gevonden tijdens aut.oliewissel


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een paar weken van een jeep grand cherokee zj 5.2i v8,er is nogal wat achterstallig onderhoud, dus daar ben ik met behulp van Haynes volop mee bezig.

Nu heb ik tijdens het verversen van de automatische versnellingsbak olie en het filter geconstateerd dat er onder in de oliepan en rond de daar geplaatste magneet toch wel wat ijzervijlsel zit.

Kan dit kwaad? of is dit een normaal verschijnsel ?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Groeten Lancaster1

Jeep grand cherokee 5.2i limited

zwart, 1995

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opzich is het normaal dat er wat ijzedeeltjes vrijkomen, daarom zit die magneet er ook. Maar of er in jouw geval sprake is van een normale hoevellheid, of uitzonderlijk veel?

Als de bak verder goed schakelt en geen vreemde geluiden maakt, zou ik me er nog even geen zorgen over maken, tenzij het echt stukken ijzer zijn natuurlijk.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Ogdak@Jan 6 2005, 17:44

Wat mede een belangrijke indicatie kan zijn is, hoe rook en hoe was de kleur van de olie die er uitkwam?

<div align="right">

Bedankt voor jullie reactie

ongeveer de halve magneet was bedekt met ijzer, kleine stukjes als wanneer je een stalen pijp doorzaagt.

De olie was niet meer rood, maar tegen het bruin aan, rook echter niet verbrand of zo.

De bak schakeld naar behoren praktisch zonder dat je het merkt.

Groeten lancaster1, ronald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...