Spring naar bijdragen

Draadboom doorgebrand??


JJacKK
 Share

Recommended Posts

Heren,

ben sinds gisteren in het bezit van een Wrangler waarvan de eigenaar de wagen na een winterstop middels een andere wagen wilde starten, de accu was leeg. De stekkers van de startkabels zaten verkeerd met als resultaat dat de Wrangler dus + op de - heeft gehad en andersom, lekker slim maar het is een feit. De startmotor draait maar er zit geen vonk op de bougie. Afgezien van een zekering die kapot was zit ik mezelf af te vragen wat het zou kunnen zijn. Weet iemand wat hier mogelijk kapot is? Wanneer zoiets gebeurt zijn er dan standaard zaken die kapot gaan? Hoor het graag!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

ben sinds gisteren in het bezit van een Wrangler waarvan de eigenaar de wagen na een winterstop middels een andere wagen wilde starten, de accu was leeg. De stekkers van de startkabels zaten verkeerd met als resultaat dat de Wrangler dus + op de - heeft gehad en andersom, lekker slim maar het is een feit. De startmotor draait maar er zit geen vonk op de bougie. Afgezien van een zekering die kapot was zit ik mezelf af te vragen wat het zou kunnen zijn. Weet iemand wat hier mogelijk kapot is? Wanneer zoiets gebeurt zijn er dan standaard zaken die kapot gaan? Hoor het graag!!!!

waarschijnlijk ecu doorgebrand:ohmy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit toch een beveileging op voor de computer???

Misschien dat er een zekering vòòr zit, geen idee eigenlijk.

Verder kan er van alles zijn doorgebrand of gecorrodeerd.. check en doublecheck zou ik zeggen.

Misschien beginnen met een nieuw setje draden/bobine om zeker te zijn dat daar niks zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien dat er een zekering vòòr zit, geen idee eigenlijk.

Verder kan er van alles zijn doorgebrand of gecorrodeerd.. check en doublecheck zou ik zeggen.

Misschien beginnen met een nieuw setje draden/bobine om zeker te zijn dat daar niks zit.

ik zou eerst even kijken of de bobine spanning krijgt, als dit niet zo is heeft het geen nut dit te vervangen.

meestal hoofd zekering er uit en als je pech hebt is de computer op geblazen.

even voor de computer meten of er spanning naar binnen gaat of van andere yj rijder computer lenen en om hangen als test.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou eerst even kijken of de bobine spanning krijgt, als dit niet zo is heeft het geen nut dit te vervangen.

meestal hoofd zekering er uit en als je pech hebt is de computer op geblazen.

even voor de computer meten of er spanning naar binnen gaat of van andere yj rijder computer lenen en om hangen als test.

Thanks ik ga de handel maar eens even checken. ik verwacht zelf dat de computer kapot is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even voor de computer meten of er spanning naar binnen gaat of van andere yj rijder computer lenen en om hangen als test.

Uit welke hoek kom je?

Ik heb nog een computer liggen maar heb je een Hi of Lo?(alu kleur onder het dashboard of een zwarte links voor op je binnenspatbord?)

Gr.Karel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou eerst even kijken of de bobine spanning krijgt, als dit niet zo is heeft het geen nut dit te vervangen.

meestal hoofd zekering er uit en als je pech hebt is de computer op geblazen.

even voor de computer meten of er spanning naar binnen gaat of van andere yj rijder computer lenen en om hangen als test.

Ff voor mij...

'T is toch wel een 4,0 en geen 4,2??

Je hebt nog heel sumier informatie gegeven van je YJ.

Aan 't bouwjaar kan je meestal wel zien wat 't is...

Gr.Karel.

Ik kom uit Geldrop dus is ongeveer in de hoek. Het is een YJ 4.0 HO van 11-6-1991. Volgens mij zit de computer op het binnenspatbord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel erg zielig als de ECU daarvan kapot gaat. Het boordnet van een auto is niet het meest electronica vriendelijke en zo'n ECU zit dus vol beveiligingen. Een beveiliging tegen zulke ompool foutjes is niet meer dan een paar diodes.

De ECU zou voor mij de laatste verdachte zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom uit Geldrop dus is ongeveer in de hoek. Het is een YJ 4.0 HO van 11-6-1991. Volgens mij zit de computer op het binnenspatbord.

Volgens mij als je 'm op het binnenspatbord hebt is ie zwart en heb je een Lo Poort en geen Hi...

Wat heb je op kenteken staan aan kw?

Daar kan je 't ook aan zien volgens mij..

Maar ik kan 't mis hebben.

Is ie zwart of alu kleurig?

Ik heb een "91er en das een Lo, kan je de computer een keer van proberen als je langs komt maar als ie niet loopt wordt dat een beetje moeilijk...

Gr.Karel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij als je 'm op het binnenspatbord hebt is ie zwart en heb je een Lo Poort en geen Hi...

Wat heb je op kenteken staan aan kw?

Daar kan je 't ook aan zien volgens mij..

Maar ik kan 't mis hebben.

Is ie zwart of alu kleurig?

Ik heb een "91er en das een Lo, kan je de computer een keer van proberen als je langs komt maar als ie niet loopt wordt dat een beetje moeilijk...

Gr.Karel.

Heren,

ik heb een aantal zaken nagekeken en hier en daar wat zekeringen vervangen. Ik heb het vermoeden dat de computer idd kapot is. Het is een zwarte (zie foto) die onder de motorkap tegen het schutbord zit aan de bestuurderskant. Die heb ik er nu uitliggen en zou graag eens een ander willen proberen om te kijken of dit echt het probleem is, trail and error dus. Immers er kan nog zoveel kapot zijn. Mijn vraag is dan ook: wie heeft er nog z'n computer liggen die ik even kan lenen om te proberen? Ik hoor het graag!

post-4322-12873023072769_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...