Spring naar bijdragen

remklauwen reviseren


Recommended Posts

hallo ik wil binnenkort mijn remklauwen remcilinders reviseren nu heb ik begrepen dat daar revisiesetjes voor te kijgen zijn, wat zit er zoal bij dit revisieset ??

wat ik ook graag zou willen weten is ,dat als je je remleiding van je remklauw schroeft ,hoe je het voorkomt dat je remvloeistof wegloopt????

want het lijkt mij als ik daar een klemtang op zet .

Dat ik de remleiding beschadigd ,en dan heb ik een volgend probleem!!!!:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Revisiesetjes koop je bij de dealer (ik wel tenminste...) en deze kosten in mijn geval (ZJ 98) 15 euro en kleingeld.

Het bestaat uit een oliekeering en een stofhoes.

Ik laat de leiding altijd omhoog steken en zet deze vast met een tie-wrap, er lekt altijd wel iets uit maar minimaal, even bijvullen en ontluchten naderhand is voldoende.

Remklauw los

Blokken eruit

Met luchtdruk (compressor) de remzuiger eruit persen

Oliekeering/stofhoes eruit halen

Groeven goed schoonmaken

remklauw van binnen goed reinigen/voelen voor bramen/pitten

Zuiger navoelen voor bramen/pitten

Eventueel remklauw/zuiger schuren/polijsten

Oliekeering uurtje in remolie weken

Oliekeering monteren

Zuiger terug persen met bijv. lijmklem

Klauw monteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ontluchten moet je met z'n tweeen doen, een achetr het stuur en de ander bij de remklauw, als je het rempedaalinduwd, en er komt druk op dan de ontluchtnippel opendraaien, je voelt het pedaal dan wegzakken tot het einde, dan de nippel dichtdraaien en het pedaal loslaten.

Dit moet je herhalen totdat er geen lucht meer inde olie zit, (je kunt dit het beste doen door een slangetje op de nippel te doen dan zie je zo of er nog lucht uitkomt.)

Wanneer er geen lucht meer uit de nippel komt alleen pure dot 3 dan is de remcilinder goed ontlucht. Ik zag trouwens dat je twijfels had bij het dichtnijpen van de remleiding maar dit is geen probleem, ik ben pas bij een garage geweest en hier knepen ze de remleiding dicht met een platentang. Verder zou ik wel adviseren om de remvloeistof elke (twee ) jaar te verversen, dan is gelijk alle rommel eruit.:yes:

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...