Spring naar bijdragen

Performance...


Recommended Posts

Begrijp me niet verkeerd: de 5.9 loopt als een trein maar je voelt dat hij gewurgd wordt door ondermeer de uitlaat...na wat speurwerk op jeepforum.com ben ik in contact gekomen met Kolak en ben momenteel bezig met de volgende delen:

- M1 inlaat

- Doug Thorley headers

- Kolak uitlaaatsysteem

- custom remap

Alleen de inlaat schijnt al 20 pk te bevrijden...nu ben ik absoluut niet op jacht naar cijfers maar met deze modificaties zou het geheel nog fijner moeten lopen....

Iemand hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou geloof ik niet dat ze bij Jeep eens rond de tafel zijn gaan zitten om de beroerste uitlaat uit te vinden voor hun nieuwe auto's. Ik weet van motorfietsen dat veel aftermarket uitlaten alleen de schijn van extra vermogen gaven in de vorm van decibellen.

Maar als je ziet wat voor een zielig prutvermog er uit zo'n Jeep komt dan zou je zeggen dat er zo links en rechts nog wel het nodige te halen valt. Maar ga er niet automatisch vanuit dat meer vermogen ook fijner rijd.

Want ook die zielige prutvermogens zijn over het algemeen meer dan genoeg, voor een flinke aanhanger of voor in de blubber. Ik heb zelf dus niet echt behoefte aan meer vermogen, zeker niet als ik daarvoor comfort moet inleveren.

De beloftes die men doet voor al dat extra vermogen zijn over het algemeen maar losse aannames. Als je 20pk kunt winnen met een inlaat en 20pk met een uitlaat wil dat zeker niet zeggen dat je met beiden 40pk wint. En dan nog: waar zitten die pk's? Bij welk toerental? En is dat nog wel fijn rijden?

Voor de pk's zul je moeten meten, dat is voor een mens nooit objectief te beoordelen. Zelfs al probeer je hier eerlijk in te zijn zal een ander geluid een verkeerd geinterpreteerd beeld geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

- Kolak uitlaaatsysteem

...

Iemand hier ervaring mee?

Ik heb onder de 5.9 nu 2 jr het uitlaatsysteem van Kolak.

Samen met een K&N is het merkbaar dat de flow wat verbetert.

Vooral het geluid is super met de Flowmaster 50 SUV die bij het systeem hoort: flink geluid buiten, weinig hinder in de auto.

De rest M1, etc vond ik too much om aan te beginnen. Veel geld voor relatief weinig winst in performance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dan! heb jij ook de ceramisch gecoate headers? Die leveren namelijk een groot deel van de verbetering...?

Overigens is het zo dat bij dit soort aanpassingen het de som der delen is: een uiltaat of inlaaataanpassing alleen doet niet zo veel maar in combinatie met elkaar werkt het fijn...!

Is de kwaliteit ok?

Het minpuntje vindt ik veel geluid, zit ik niet op te wachten.

Ik hoorde dat de SUV 70 het stilste is dus daar ga ik dan maar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dan! heb jij ook de ceramisch gecoate headers? Die leveren namelijk een groot deel van de verbetering...?

Overigens is het zo dat bij dit soort aanpassingen het de som der delen is: een uiltaat of inlaaataanpassing alleen doet niet zo veel maar in combinatie met elkaar werkt het fijn...!

Is de kwaliteit ok?

Het minpuntje vindt ik veel geluid, zit ik niet op te wachten.

Ik hoorde dat de SUV 70 het stilste is dus daar ga ik dan maar voor.

Hey!

Nee, ik heb nog steeds de standaard headers. Zonder deze gaf het al resultaat.

Inderdaad is de combi inlaat / uitlaat aanpassen het beste. Overigens heb ik de K&N er eerder op gezet: dit gaf ook al wat verbetering.

De kwaliteit is prima. Je hoeft trouwens bij Kolak zijn spullen nooit zorgen te maken over de kwaliteit. Het is goed en gemakkelijk zaken doen met hem.

Het geluid van de 50 SUV valt best wel mee hoor ...... :D

Nee, echt waar...., maar het is wel aanwezig natuurlijk.

Kolak kan op verzoek ook een Magnaflow Muffler leveren. Deze is wat dieper, maar minder luid.

Montage van de 3" eindpijp is wel een lastig klusje. De standaard uitlaat is geknepen in de bocht over de achteras tussen de benzinetank. Bij geen goede montage van de 3" pijp kan deze gaan rammelen tegen de tank.

Ik heb het montagewerk door GPService in Son & Breugel laten doen. Prima werk verricht en ze vonden het uitlaatsysteem ook wel tof.....:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Son en Breugel is niet ver bij mij vandaan dus dat komt goed uit!

Ik wil eigenlijk een zo stil mogelijke uitlaat...:D

De SUV 70 schijnt het stilst te zijn dus dan die maar...

Was verzending bij jou ook zo prijzig? En kreeg je nog een aanslag invoerbelasting over de spullen of...??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Son en Breugel is niet ver bij mij vandaan dus dat komt goed uit!

Ik wil eigenlijk een zo stil mogelijke uitlaat...:P

De SUV 70 schijnt het stilst te zijn dus dan die maar...

Was verzending bij jou ook zo prijzig? En kreeg je nog een aanslag invoerbelasting over de spullen of...??

Verzendingskosten viel wel mee. Over het algemeen ben ik in totaal inclusief toeslagen in euro's kwijt wat ik in aan dollars bestel.

Ja, TNT rekent als het goed is aan de deur het de invoer en btw nog met je af.......:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...