Spring naar bijdragen

Opknappen Wrangler YJ 1991


aerox
 Share

Recommended Posts

Zo... Na het verbouwen van mijn nieuwe huis ben ik dan eindelijk begonnen met het strippen van mijn YJ wrangler.

De plannen:

- De body volledig herstellen van roestplekken

- Gehele Jeep opnieuw spuiten (kleur nog onbekend)

- Motorische gedeelte grondig aanpakken (eigenlijk alles vervangen)

- Motorblok voorzien van een mooie laag verf

- Iets hoger op zijn pootjes zetten (Rubicon 4" Lift)

- Het interieur geheel vervangen

Al met al een hele klus die ik in alle rust ga klaren. (zal wel enige tijd duren)

Hier een link naar het fotoalbum waar ik de foto's van de voortgang zal blijven plaatsen:

Fotoalbum

Hier alvast een paar fototjes:

Zo is ie nu:

IMG_1419.JPGIMG_1600.JPG

En met een beetje hulp van Fame:

IMG_1659.JPG IMG_1658.JPG

Ziet ie er nu zo uit:

IMG_1651.JPG IMG_1601.JPG

Tot nu toe is dit het ergste wat ik ben tegen gekomen:

IMG_1661.JPG

(dus dat valt wel mee he :lol:)

I'll Keep you Updated :P

Groetjes Rick

OpknappenWranglerYJ1991#5336747163367989234

bewerkt door aerox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok... Ik had al een vermoeden dat de onhoudshistorie erg triest was van de jeep. Voorheen had ik al een overvol en zwaar oliefilter vervangen alsmede een pikzwart luchtfilter.

Nou en dan heb ik vandaag de radiateur er vanaf gehaald en kijk en huiver wat eruit kwam:

IMG_1665.JPG IMG_1668.JPG

Ben benieuw wat ik tegen kom als het blok uit elkaar gaat :(

bewerkt door aerox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het interieur ben ik nog aan het brainstormen. Wel mooie kuipstoeltjes, maar het dashboard weer ik nog niet. Heb er even aan gedacht om het glad te maken en te spuiten. Maar dat is misschien iets TE blinkend.

De jeep zelf blijft wel blauw maar waarschijnlijk iets donkerder dan dat ie nu is. Van binnen denk ik dat het zwart wordt.

Motorisch ligt er nu een 2,5 4 cil. in. Maar dat wordt misschien een V6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het interieur ben ik nog aan het brainstormen. Wel mooie kuipstoeltjes, maar het dashboard weer ik nog niet. Heb er even aan gedacht om het glad te maken en te spuiten. Maar dat is misschien iets TE blinkend.

De jeep zelf blijft wel blauw maar waarschijnlijk iets donkerder dan dat ie nu is. Van binnen denk ik dat het zwart wordt.

Motorisch ligt er nu een 2,5 4 cil. in. Maar dat wordt misschien een V6.

Hans Basting leurt al enkele weken met een 4.0 blok op marktplaats die naar zijn zeggen ongeveer 56000 km gelopen heeft.

spacer.gif

Jeep Wrangler 4.0 HO motor 56434 km !!

http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-jeep/233105320-jeep-wrangler-4-0-ho-motor-56434-km.html?return=eJwtzE1uwyAQBeC7RIp3MT%2BxEhcLVe42F%2BgWmWlNjQHBuEka5e4dqu6%2BN5r3jBLq4RQfipKdULsCJk%2FzMCMmxdgSE4R2NXnB5I3B0gbPzIbxYN035AKBxWAhW%2FAQDl8AiU1n2c64%2Bteb16KxRWPcH0exP76ljcAJntLY9VWSdJZVSPpxiVg%2BbKFQG%2FjfWOk%2Bhm2F7Kb6fKs1wU9%2Fa%2Fe61vUvvO4sV0rXbMKnh0w5FkcH2aS0ad4kTYoFp2hBy1Mv3i%2B74fkLROhP%2Bg%3D%3D&df=1&fta=eNotkUnO2zAMhe%2FiRdaaHEkUvOum6AW6CzRQqVEnFiLnj9ogd6%2BGrj4%2BPhIgHi1IeGdQMD0f2%2BXLbnkyGSijMJVtoaeQl2MHatITiNkoCGU2BpKZ7YC%2FazI5hgwmHdW9Jbg%2Fb%2FhYvdkKSErOdeMPCKE0Yeb3C14Pe79u%2BDB7XoGdUnou5JSWWu358HvAhZ0V%2FfmjXSBgSvaKk6mTVXKY1tBPY%2BdaW2%2BRc12sd1TLUBxGNs9YImHcU9%2FpvB6c4yBRndbRwVl26kgG1ehrNvZVEIO9T6OQtjE4JjuVbz71WoiCMc7a%2BUE%2BtAqkEhEVdnretZXWdc5xHtRNh%2FmMtgTkyOo9AUUQFjutZI0orSrIBXWi7jkWlKT9VTWOY0825MuG9%2Bvxq0XGq6FhutlyaSnW4AKoFl6N7jUZCxTeK1BKxKi78%2F3b%2F%2BBbfzKfz5j%2FavME3p%2FPP2W8q5U%3D&fta_ind=31&fs=1

Vraagt er 1000,- eurie voor maar is wellicht onderhandelbaar. Succes en regelmatig updates posten he.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou we hebben er nog eens over nagedacht en vanwege de credietcrisis :D blijft het 2,5 blok toch nog gewoon erin hangen. Hij gaat wel uit elkaar en wordt (soort van) gereviseerd. Alles waar ik bij kan zal worden vervangen.

Straks even een motorreiniger en wd40 of motorplast halen en dan wordt ie morgen een goed gereinigd.

Zal foto's van voor en na de poetsbeurt weer posten... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo... Heb er vandaag nog even een beetje aan gewerkt. De "propellor", spruitstuk en de rest aan de rechterzijde van het blok is er vanaf. Ook heb ik de kleppendeksel eens losgehaald, welke bijna niet vastzat. De boutjes konden bijna met de hand losgedraaid worden :P. (geen wonder dat het blok zo vettig is :wacko:)

Huidige status:

IMG_1685.JPG IMG_1686.JPG IMG_1687.JPG

Hierbij meteen even de vraag of iemand mij kan vertellen of dit er goed uitziet of niet ?

Kleppendeksel zelf zag er goed vervuilt uit:

IMG_1684.JPG

Maar deze wordt toch vervangen dus das niet erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ziet eruit zoals ik verwacht dat het eruit hoort te zien vettig en donker. verder kan ik niks bijzonders zien of ik zie wat over het hoofd.

edit: sommige tuimelaartjes lijken heel erg droog.

olie is wel pikkie zwart dus die mag vervangen worden maar dat ging je al doen neem ik aan als je alles weer inelkaar ging zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi werk. :P

Je zei in een eerder postje dat alles waar je bij kan wordt gereviseerd/opgeknapt/vervangen.

Zo te zien blijft de motor gewoon zitten en zo natuurlijk nog wel een aantal zaken. Hoe ga je te werk als je straks een flink roest-punt tegenkomt bij bv de motor steunen of ergens anders? Toch maar alles eraf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi werk. :P

Je zei in een eerder postje dat alles waar je bij kan wordt gereviseerd/opgeknapt/vervangen.

Zo te zien blijft de motor gewoon zitten en zo natuurlijk nog wel een aantal zaken. Hoe ga je te werk als je straks een flink roest-punt tegenkomt bij bv de motor steunen of ergens anders? Toch maar alles eraf?

Mocht ik op een belangrijk punt toch een en ander tegenkomen dan zal het blok alsnog eruit moeten, Maar dat probeer ik zo lang mogelijk tegen te houden.

En ik moet zeggen dat het me tot nu toe allemaal nog wel meevalt. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zo dat doe je lekker. ziet er allemaal weer fris uit ook.kop pakking verder goed? geen lek plekjes kunnen vinden??

als je je ontsteking unit er hebt gehaald( ik noem het maar zo even) dan moet je hem toch ook weer in precies dezelfde moment zoals je hem eruit hebt gehaald erin zetten of maakt dat niks uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dat doe je lekker. ziet er allemaal weer fris uit ook.kop pakking verder goed? geen lek plekjes kunnen vinden??

als je je ontsteking unit er hebt gehaald( ik noem het maar zo even) dan moet je hem toch ook weer in precies dezelfde moment zoals je hem eruit hebt gehaald erin zetten of maakt dat niks uit?

Precies zoals je zegt. Exact hetzelfde erin anders gaat het niet meer werken.

Wanneer kom je nou eens op de koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koppakking lekte gelukkig nergens, maar wordt zowieso vervangen. Alle pakkingen worden vervangen.

De ontsteking is inderdaad een probleem... de eerste keer toen ik hem eruit nam had ik het netjes aangetekend, alleen daarna niet meer en heb intussen wel even aan de krukas gedraaid, dus dat wordt puzzelen bij het opbouwen :yes::wacko::lol:

Wanneer kom je nou eens op de koffie.

Ik ??? of Border ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koppakking lekte gelukkig nergens, maar wordt zowieso vervangen. Alle pakkingen worden vervangen.

De ontsteking is inderdaad een probleem... de eerste keer toen ik hem eruit nam had ik het netjes aangetekend, alleen daarna niet meer en heb intussen wel even aan de krukas gedraaid, dus dat wordt puzzelen bij het opbouwen :yes::wacko::lol:

Ik ??? of Border ???

Kan me voorstellen dat het vanuit Landgraaf een eind rijden is, maar bij JeepEd is volgens zijn zeggen iedereen welkom. Ed roept altijd hardop "Hoe meer zielen hoe meer vreugd". Altijd gezellig.

Border zit aardig in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me voorstellen dat het vanuit Landgraaf een eind rijden is, maar bij JeepEd is volgens zijn zeggen iedereen welkom. Ed roept altijd hardop "Hoe meer zielen hoe meer vreugd". Altijd gezellig.

Border zit aardig in de buurt.

Haha Zodra hij HELEMAAL klaar is kom ik zeker weten en keer op de koffie :yes:, Maar dat zal nog wel ff gaan duren :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me voorstellen dat het vanuit Landgraaf een eind rijden is, maar bij JeepEd is volgens zijn zeggen iedereen welkom. Ed roept altijd hardop "Hoe meer zielen hoe meer vreugd". Altijd gezellig.

Border zit aardig in de buurt.

Hey Moto, afgelopen weekend druk geweest maaarrrr ik wou As zondag even een lekker bakkie komen doen!!! ik heb helaas zelf weinig te sleutelen op het moment want ik moet eerst een lading spulletjes bestellen €€€ maarja dat komt allemaal later wel :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Zo... Na de verbouwing van de tuin (welke nog steeds niet helemaal klaar is) toch nog ff een beetje tijd gevonden voor m'n jeepje. Heb even de remleidingen verwijderd, deze waren lek en verrot, en ook maar even de schijven en de klauwen er vanaf gehaald.

De schijven zijn al aardig weggesleten, dus aan vernieuwing toe. De klauwen zelf kunnen ook wel een beeurtje gebruiken denk ik.

De remmen achter zien er wel nog goed uit, dus ff schoongemaakt en klaar.

Komende week ga ik maar eens een berg pakkingen en nog wat kleine dingen bestellen en dan kan het motorblok ook weer in elkaar. En dan eens kijken en HOPEN dat ie weer wil starten :lol:

Zo staat ie er nu bij:

IMG_2019.JPG IMG_2020.JPG IMG_2018.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Vandaag de carterpan ff er vanaf gehaald. Had verwacht enige zooi tegen te komen in de pan, maar dat was dus helemaal niet zo. Zag er schoon uit:

IMG_2055.JPG IMG_2056.JPG IMG_2061.JPG

Vandaag ook alle benodigde pakkingen en nog wat onderdeeltje besteld. Dus... hopen dat het blok vogend weekend weer in elkaar kan <_<

En dan hopen dat ie weer lekker loopt :B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Zo... na een lange, hele lange, tijd heb ik het blok van mij YJ weer in elkaar gezet. Dit ging vrij moeiteloos en goed weer in elkaar.

Ff twee fototjes van hoe het was, en hoe het er nu uitziet:

IMG_1673.JPG na.JPG

Het enige probleem tot nu toe, is dat de startmotor niet aanslaat als het contactslot wordt doorgedraaid.

Bij direct doorverbinden werkt het wel allemaal, dus dat nog ff uitzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...