Spring naar bijdragen

Probleem Bestop Softtop ?


Recommended Posts

Vandaag dan eindelijk de hardtop op mijn JK'07 vervangen door een Softtop . Staat een stuk mooier en met de zomer in het vooruitzicht een veel betere optie!

Ik heb alleen 1 probleem: ik heb alles "volgens het boekje" gedaan maar hou nu een "kiertje" bij de voorruit over. Hij zit prima maar hij valt net niet helemaal op de voorruit... Scheelt ongeveer een centimeter maar dat is genoeg om een boel windgeruis te veroorzaken en wellicht ook lekkage.

Misschien is dit omdat 'ie nieuw is (en moet het allemaal nog een beetje gaan zetten) maar misschien is er iets anders aan de hand.... Hebben jullie suggesties.???

Dank je wel..!!!

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geef het wat tijd, ik heb een "halfdoor" softtop en heb de top de hele zomer in de garage hangen, toen ik afgelopen herfst mijn orginele top probeerde te plaatsen leek het wel alsof het ontworpen was voor een ander model en was er serieus bruut geweld nodig om dat kreng op zijn plaats te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties...!

Ik heb 'm de afgelopen 2 dagen in het zonetje gezet (voor zover dat er was) en het lijkt al iets beter....

Op de link van dezperado las ik o.a.:

- "they shrink... a lot more than you think they do, when they are cold"

- "I put some thick foam rubber insulation between the bottom of the header and the top of the windsheild header. it has cut down on the wind noise greatly"

Met andere woorden: nog even geduld, een paar warme dagen en dan komt het wel weer goed...:wub::D

Nogmaals dank,

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad....:wub:

Ik ben nog even verder gaan zoeken en kwam hier terecht:

http://www.jk-forum.com/showthread.php?t=63015&highlight=bestop

Ik krijg dus het idee dat het gewoon een probleem van Bestop is...waar ze niets aan doen. Heb net een mailtje naar mijn leverancier gestuurd....

Wordt vervolgd..!!

J.

ps: suggesties en/of ervaringen blijven welkom!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wel zo, maar als het een productiefout is moeten ze toch, zodra het bekend is, e.e.a. aanpassen...! Bij mij is het trouwens niet zo erg als op de foto's, maar alleen aan de voorzijde...

Mis gewoon 1 cm....maar dat is voldoende voor windgeruis en misschien ook regen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...