Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Ik ben vandaag even naar een bevriende garage gegaan omdat mijn auto deze maand gekeurd moet worden en ik wilde even weten wat er aan gedaan moest worden.

alles werd goed bevonden alleen als je een ruk aan de gordels gaf dan blokeerde deze niet:wacko: dit heeft hij op alle 4 de gordels. Ik heb er nog een verhaal van gemaakt dat hij dat alleen rijdend deed :blush: en de keurmeester vond het wel goed.

Op de terugweg even aan het testen geweest maar bij gewoon rijden geen resultaat, de gordel blokeert alleen als ik sterk vertraag dus hij werkt wel maar niet als ik hem wil testen onder normale omstandigheden:unsure:

klopt dit of moet ik iets controleren wat met de werking van de gordels te maken heeft???

Groet Lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat van de oude Dodge W200 de gordels ook zo werken.

Er hangt een klein gewichtje in de blokeerinrichting. Als je normaal rijd of stil staat hangt die recht naar beneden en kan de rol waar jouw gordel op oprolt draaien. Als je afremt schiet dat gewichtje naar voren en kan die rol niet meer draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verhaal van Thom zou best wel kunnen kloppen. Aldus de Haynes: "The seat belts are designed to lock up during a sudden stop or impact, yet allow free movement during normal driving".

Morgen eens kijken wat de mijne doet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lars,

De gordels van mijn ZJ doen precies hetzelfde. Heeft idd te maken met dat gewichtje/schoteltje dat naar voren schiet tijdens flinke vertraging.

Zover ik weet is dit een amerikaanse uitvoering van een gordel. Mijn ZJ is dat ook geimporteerd.

Europeese gordels blokkeren als de gordel te snel uitrolt.

Volkomen normaal dus.

Suc6,

Charon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie voor de antwoorden, ik had de haynes nog niet geraadpleegd maar nu weet ik dat ik niet de enige ben en dat het zo hoort :bye1:.

Ik had de keurmeester er de voorgaande jaren ook niet over gehoord dus vandaar mijn verbazing:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...