Spring naar bijdragen

Banden/Velgen onder ZJ


Recommended Posts

Beste mede-jeepers,

Ik ben me aan het orienteren voor een paar nieuwe velgen/banden voor onder de ZJ(5.2V8'93).

Nou wil ik m in de toekomst gaan liften, maar hij is al eerder nieuwe sloffies toe....

Nou dacht ik: ik kan er ook gewoon nieuwe banden en velgen onderzetten, maar als ik m verhoog, moet het algehele beeld er niet uit proportie uitzien... rolleyes.gif

Dus: heeft iemand ervaring met een ZJ(niet verhoogd) met brede, dikken banden?Wat is de max. maat? En breedte?

Ik hoor t graag van jullie,

Thanks,

Maurice cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een klein beetje "voorbumper knippen" past er zonder lift bij mij 245/70-16 onder van BFGoodrich, wat een diameter van 29,6 inch is. Oja, de maximale stuuruitslag moet ook iets worden beperkt. Maar ook dat stelt niet veel voor (boutje los, ringetjes ertussen, boutje weer vast). wink.gif

PS ondanks dat de fabrikanten dezelfde maten opgeven, kan het per merk nog al eens wat schelen. De één maakt een breder loopvlak dan de ander, terwijl de breedte van de band hetzelfde blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Er komt toch wel wat bij kijken...

ik ga e eens goed voor zitten...

Ben van plan om eigenlijk niet een al te grote velg te nemen en een zegmaar 'grotere' band.

Had onder de chevy een gecoate uswheels-velg(vijfster) ...als ik die in een maatje voor de ZJ kan vinden, ben ik helemaal blij!!!

Ik ga zoeken...

Groeten,

Maurice

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...