BRaC Geplaatst April 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 We verhuren een 1992 Wrangler die momenteel dringend aan een opknapbeurt toe is. Omdat ik de onderdelen in de VS wil bestellen voordat het ding uit elkaar gehaald wordt wil ik weten welke motor er in staat. Via de VIN-identificatie ben ik erachter gekomen dat de auto in Canada gebouwd is, en een 2,5 liter 4 cilindermotor heeft. Dat lijkt niet te kloppen, want ik tel zes bougies. Conclusie: er is een andere motor ingezet. Kwestie is alleen welke: een 3,8, een 4,0 of een 4,2. De 4.0 valt af; dat is een inspuiter, deze heeft een carburateur. Ik ben op zoek geweest aan de hand van de code die in het blok is ingeslagen: 003CL12. Nada dus. Toch moet het volgens mij mogelijk zijn om zonder demontage, en zonder water in een cilinder te gooien de inhoud vast te stellen. Kan iemand me een handreiking bieden: hoe bepaal ik welke motor is ingebouwd? Bvd, Gijs Bonaire Rent a Car Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2009 Ff foto maken van de motor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BRaC Geplaatst April 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2009 Ff foto maken van de motor Daar zijn ze dan; gemaakt met telefoon, dus niet echt best. Verder bekend: straight six, single bell carb, carosserie 1992. Kan je er wat mee? Gijs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst April 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2009 zo te zien zou ik zeggen een 4.2 liter,alleen zit bij de mijne de lucht intake aan de andere kant. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst April 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2009 Het is een 4.2 maar eentje met gas er in? Snap die slangen met kleppen niet aan de achterkant boven op je kleppendeksel(boven de 5e cilinder zeg maar..) Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BRaC Geplaatst April 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2009 Die slangen zijn kachelslangen, die via het inlaatspruitstuk lopen. Ik wil ze eruit halen, want het is hier zonder kachel al warm zat. Gas hebben we hier niet, alleen benzine van 65 cent de liter. Iemand zei me dat een one bell carburateur op een 3.8 voorkwam, hoe makkelijk zijn die te wisselen, en zijn de spruitstukken van een 4.2 en een 3.8 onderling te verwisselen, that´s the question... En hoe vaak komt de 3.8 eigenlijk voor, ik had er tot vorige week nog nauwelijks van gehoord. En w.v.b. dat luchtfilterhuis, dat lijkt origineel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst April 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2009 Die slangen zijn kachelslangen, die via het inlaatspruitstuk lopen. Ik wil ze eruit halen, want het is hier zonder kachel al warm zat.Gas hebben we hier niet, alleen benzine van 65 cent de liter. Iemand zei me dat een one bell carburateur op een 3.8 voorkwam, hoe makkelijk zijn die te wisselen, en zijn de spruitstukken van een 4.2 en een 3.8 onderling te verwisselen, that´s the question... En hoe vaak komt de 3.8 eigenlijk voor, ik had er tot vorige week nog nauwelijks van gehoord. En w.v.b. dat luchtfilterhuis, dat lijkt origineel. 65 cent de liter ??? ..... we komme ff bij jouw tanken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2009 Het is een 4.2 maar eentje met gas er in?Snap die slangen met kleppen niet aan de achterkant boven op je kleppendeksel(boven de 5e cilinder zeg maar..) Gr.Karel. Die slangen met klepjes zijn deel van het emmissie systeem...... Meer info -klik- Die slangen zijn kachelslangen, die via het inlaatspruitstuk lopen. Ik wil ze eruit halen, want het is hier zonder kachel al warm zat.Gas hebben we hier niet, alleen benzine van 65 cent de liter. Iemand zei me dat een one bell carburateur op een 3.8 voorkwam, hoe makkelijk zijn die te wisselen, en zijn de spruitstukken van een 4.2 en een 3.8 onderling te verwisselen, that´s the question... En hoe vaak komt de 3.8 eigenlijk voor, ik had er tot vorige week nog nauwelijks van gehoord. En w.v.b. dat luchtfilterhuis, dat lijkt origineel. Luchtfilterhuis is idd orgineel (voor een 4,2), zit normaal met de aanzuig over links gemonteerd. 3.8l, das de 232Cu 6L geproduceerd van '64 t/m '79. Is wel in de CJ en andere modellen gebruikt. Geen idee of je delen kan uitwisselen. Een '92er YJ zou al een 4.0i of 2,5i blok moeten hebben....... Waarschijnlijk -zo te zien aan de emissie regeling- heb jij een 4,2 (258Cu) CJ/YJ blok erin liggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.