Spring naar bijdragen

Welke motor?


BRaC
 Share

Recommended Posts

We verhuren een 1992 Wrangler die momenteel dringend aan een opknapbeurt toe is. Omdat ik de onderdelen in de VS wil bestellen voordat het ding uit elkaar gehaald wordt wil ik weten welke motor er in staat.

Via de VIN-identificatie ben ik erachter gekomen dat de auto in Canada gebouwd is, en een 2,5 liter 4 cilindermotor heeft. Dat lijkt niet te kloppen, want ik tel zes bougies. Conclusie: er is een andere motor ingezet. Kwestie is alleen welke: een 3,8, een 4,0 of een 4,2. De 4.0 valt af; dat is een inspuiter, deze heeft een carburateur.

Ik ben op zoek geweest aan de hand van de code die in het blok is ingeslagen: 003CL12. Nada dus. Toch moet het volgens mij mogelijk zijn om zonder demontage, en zonder water in een cilinder te gooien de inhoud vast te stellen.

Kan iemand me een handreiking bieden: hoe bepaal ik welke motor is ingebouwd?

Bvd,

Gijs

Bonaire Rent a Car

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die slangen zijn kachelslangen, die via het inlaatspruitstuk lopen. Ik wil ze eruit halen, want het is hier zonder kachel al warm zat.

Gas hebben we hier niet, alleen benzine van 65 cent de liter.

Iemand zei me dat een one bell carburateur op een 3.8 voorkwam, hoe makkelijk zijn die te wisselen, en zijn de spruitstukken van een 4.2 en een 3.8 onderling te verwisselen, that´s the question... En hoe vaak komt de 3.8 eigenlijk voor, ik had er tot vorige week nog nauwelijks van gehoord.

En w.v.b. dat luchtfilterhuis, dat lijkt origineel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die slangen zijn kachelslangen, die via het inlaatspruitstuk lopen. Ik wil ze eruit halen, want het is hier zonder kachel al warm zat.

Gas hebben we hier niet, alleen benzine van 65 cent de liter.

Iemand zei me dat een one bell carburateur op een 3.8 voorkwam, hoe makkelijk zijn die te wisselen, en zijn de spruitstukken van een 4.2 en een 3.8 onderling te verwisselen, that´s the question... En hoe vaak komt de 3.8 eigenlijk voor, ik had er tot vorige week nog nauwelijks van gehoord.

En w.v.b. dat luchtfilterhuis, dat lijkt origineel.

65 cent de liter ??? ..... we komme ff bij jouw tanken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een 4.2 maar eentje met gas er in?

Snap die slangen met kleppen niet aan de achterkant boven op je kleppendeksel(boven de 5e cilinder zeg maar..)

Gr.Karel.

Die slangen met klepjes zijn deel van het emmissie systeem......

3sols.jpg

Meer info -klik-

Die slangen zijn kachelslangen, die via het inlaatspruitstuk lopen. Ik wil ze eruit halen, want het is hier zonder kachel al warm zat.

Gas hebben we hier niet, alleen benzine van 65 cent de liter.

Iemand zei me dat een one bell carburateur op een 3.8 voorkwam, hoe makkelijk zijn die te wisselen, en zijn de spruitstukken van een 4.2 en een 3.8 onderling te verwisselen, that´s the question... En hoe vaak komt de 3.8 eigenlijk voor, ik had er tot vorige week nog nauwelijks van gehoord.

En w.v.b. dat luchtfilterhuis, dat lijkt origineel.

Luchtfilterhuis is idd orgineel (voor een 4,2), zit normaal met de aanzuig over links gemonteerd.

3.8l, das de 232Cu 6L geproduceerd van '64 t/m '79. Is wel in de CJ en andere modellen gebruikt. Geen idee of je delen kan uitwisselen.

Een '92er YJ zou al een 4.0i of 2,5i blok moeten hebben.......

Waarschijnlijk -zo te zien aan de emissie regeling- heb jij een 4,2 (258Cu) CJ/YJ blok erin liggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...