Spring naar bijdragen

Achterlicht van GC valt uit naar +/- 1 km.


Recommended Posts

Ben Tristan 65 jaar oud en heb sinds november 2004 een GC-Jeep.4.0I benz. 1998 gekocht met 68000 km. op de klok, was mijn droomwens, oorlog Americanen als kind meegemaakt, hiervoor had ik chrysel Neon. Eerst mijn complimenten voor jullie cite, ik geniet van jullie allen bij vraag en antwoord, en plaatjes en filmpjes.

laugh.gif Mijn probleem is als de aanhanger of caravan er achterhangt,het achterlicht van de GC en aanhangwagen/caravan uitvalt, na+/- 1 km gereden te hebben, eerst krijg ik een signaal en de tekst "Rear Lamp Faillure" acterlichten van GC en aanhanger/caravan branden niet meer, maar de rest knipperlichten enz. doet het wel, ik heb alle lampjes gecontroleerd en met contactspray behandeld dus het contact is goed, ik heb de garage gebeld ik kan 11 jan.2005 komen ze willen het goed nakijken, in eerste instantie wisten ze ook niet het antwoord hoe en waarom. Misschien krijg ik van jullie al een hint wat het zou kunnen zijn ? Ik wens jullie allen een gezond 2005 toe en veel JEEP plezier.

vr.gr. Tristan Bergers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tristan! Welkom op het Jeepforum. worshippy.gif

Je probleem:

Het lijkt erop dat de elektrische aansluitingen van je trekhaak rechtstreeks van je achterlichten afgetakt zijn! Hierdoor raken de sensoren waarmee de lampjes gecontroleerd worden overbelast, en wordt de stroom afgeschakeld. Dit zal vooral een probleem met grotere aanhangers en caravans zijn, omdat daar tegenwoordig nogal wat extra lampen opzitten! dry.gif

Laat de garage dus nakijken of de aansluitingen van de achterlichten werden afgetakt! Wanneer de aansluitingen vanaf de schakelaar gemaakt worden, zal het probleem waarschijnlijk tot het verleden behoren!

Overigens geldt dit ook voor de remlichten! Als je de rem lang intrapt zal er vermoedelijk eenzelfde storing optreden... sad.gif

Succes! En natuurlijk ook alvast de beste wensen! thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

biggrin.gif Beste Bart Grand,Peter, 87WRANGLER, en anderen,

Ik heb gedaan waar jullie al ervaring mee hadden,lampjes van aanhanger/caravan aan voorkant eruit gehaald, en zie geen melding meer achterlicht is uitgevallen..achterlichte blijven branden hoera smile.gif nu weet ik niet of ik de aansluiting als die rechtstreek van de achterlichten komen, te laten veranderen, ik moet eens kijken of het wettelijk verplicht dat voorlampjes op de caravan moeten ? zie wel. zo op het einde van het jaar een prettig gevoel van zoveel deskundigheid, nogmaals een goeie jaarwisseling... en veel JEEP plezier.

Ook ik GENIET van mijn GC....

Tristan wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een korte reactie op je postje...

Die lampjes voor op de caravan: Die zijn idd verplicht... ( heeft met de breedte te maken)

Moderne caravans hebben echter ook vaak "dubbele"achterlichten, en da's niet verplicht, duss...... wink.gif

Groeten, en veel Jeep en caravan plezier in't nieuwe jaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
biggrin.gif Beste Jeepers, ben bij de garage geweest vandaag, en het probleem uitval achterlicht,tijdens het rijden met aanhanger/Caravan met licht aan is opgelost, ze hebben nieuwe aansluitingen gemaakt buiten het kastje om(sensor)(zit achter de bekleding bij het reservewiel. nogmaals bedankt met jullie hints kon ik bij de garage mijn zegje doen, bijdeze sluit ik het opgeloste probleem af, en blijf de cite-Jeepforum regelmatig bezoeken. wink.gif
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...