Spring naar bijdragen

Remmen


Recommended Posts

Hallo,

Steeds als ik aan de rem kom, is het net of er een pomp aanslaat....

1) Is dit normaal?

2) Wat kan ik eraan doen?

Trouwens het ABS systeem werkt niet meer. Is daarvoor al verschillende malen naar een USA Car garage geweest......(via de vorige eigenaar)

Zal anders ook maar eens ff de sensori checken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jij hoort is idd de ABSpomp die aanslaat.

Helemaal normaal is het niet maar het komt doordat het systeem ergens druk verliest of dat de pomp niet genoeg opbrengt.

Je kan er weinig aan doen,ja een nieuwe pomp monteren als deze slecht is,maar ik zou me er niet zo druk over maken zolang hij goed remt.

Over het niet werken van de ABS moet je eens kijken op www.jeep.com

daar kan je het 1 en ander vinden over recall operations.

Hier staat ook voor jouw auto 1 of meer items voor de ABS.

Maar als deze nog niet uitgevoerd zijn door de dealer MOET hij ze kosteloos uitvoeren.

Suc6

JEEP(ED) thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een extra aanvulling:

Het drukverlies wordt meestal veroorzaakt door interne lekkage in de pomp/hoofdremcilinder. In het begin is het tamelijk onschuldig, maar na verloop van tijd zal de pomp steeds vaker aanslaan. Dan wordt het serieus tijd om er iets aan te gaan (laten) doen! Er zijn gevallen bekend waar de remmen compleet weigerden, en dat gebeurde zonder voortijdige waarschuwing!!!

In DIT topic is het ook al eens besproken en heb ik me destijds wat meer in de "materie" verdiept.

Wacht in ieder geval niet te lang met het ondernemen van actie!!!

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt. Bij mij hoor ik de ABS-pomp namelijk ook heel regelmatig als ik rem. Ik kreeg van een monteur te horen dat dit normaal is. Als dit niet het geval en er ergens een lekkage in het systeem zit dan hoor ik het graag want dan moet daar natuurlijk wat aan gedaan worden. Mijn vrouw rijdt regelmatig met onze dochter in de Jeep en dan moet ik het niet hebben dat de remmen ineens weigeren.

Alvast bedankt voor de updates!

Groeten,

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...