CJ-7 PEET Geplaatst April 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2009 hallo jeepers op de kleppendeksel van mijn cj7 -4,2 -L6. heb ik 2 slangen zitten die gewoon naar onder lopen en boven de bladveren eindigen , en dus daar wat sludge achterlaten. nu heb ik mij laten vertellen dat , eigenlijk een slang op de vacuum aansluiting onder de gasklep moet zitten , en die anderen moet eigenlijk een klein luchtfiltertje op zitten . dus dan zuigt hij eigenlijk de gasdampen onder het kleppendeksel weer terug via het inlaatspruitstuk , naar de verbranding ruimte. ik heb ook eens bij mijn zoon zijn cj onder de kap gekeken en die heeft er ook gewoon 2 slangen op staan zonder vacuum en luchtfilter. wat is nu het beste om te doen??? gewoon laten zitten of met vacuum aansluiten ?? gr. peet:bye1:. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst April 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2009 Er horen zelfs nog een soort automatische klepjes tussen te zitten. De één rijdt al jaren rond met alleen filtertjes op het kleppendeksel en heeft nooit problemen terwijl een ander juist weer juist zegt dat dit hartstikke slecht is voor je blok. Mijn voorkeur is om de slangen simpelweg aan te sluiten op het vacuum met de bijbehorende klepjes, eenvoudigweg omdat er zo ook geen vervuiling in de motor kan komen. Een luchtfiltertje staat wel mooi en je bent weer wat slangenrotzooi kwijt maar bij een 4x4 komt er altijd vuil en water doorheen en in je blok terecht. Bovendien zijn het de kosten niet, ik denk dat iemand op het forum vast nog wel zo'n setje voor je heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CJ-7 PEET Geplaatst April 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2009 die bijbehorende klepjes kan je die tussen de slang in zetten of hoe werkt dat ??? als ik het goed begrepen heb , dan moet je een slang op het vacum aansluiten en op die andere een klein filter zetten , toch ??? op het ogenblik zit er nu helemaal geen vacuum op en lopen die 2 slangen gewoon naar onder. gr. peet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2009 Zoiets..... PCV valve en breather cap was ik bij B&S nog geen 15 euro voor kwijt.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst April 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2009 de voorste op je kleppendeksel hoort op je luchtfilter aangesloten te zijn en de achterste hoort op je inlaatspruitstuk aangesloten te zijn dus zeg maar de vacuum Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CJ-7 PEET Geplaatst April 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2009 thnx mannen voor deze duidelijke uitleg. ik ga ermee aan de slag. gr. peet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2009 -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CJ-7 PEET Geplaatst July 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2009 Er horen zelfs nog een soort automatische klepjes tussen te zitten.De één rijdt al jaren rond met alleen filtertjes op het kleppendeksel en heeft nooit problemen terwijl een ander juist weer juist zegt dat dit hartstikke slecht is voor je blok. Mijn voorkeur is om de slangen simpelweg aan te sluiten op het vacuum met de bijbehorende klepjes, eenvoudigweg omdat er zo ook geen vervuiling in de motor kan komen. Een luchtfiltertje staat wel mooi en je bent weer wat slangenrotzooi kwijt maar bij een 4x4 komt er altijd vuil en water doorheen en in je blok terecht. Bovendien zijn het de kosten niet, ik denk dat iemand op het forum vast nog wel zo'n setje voor je heeft. jeepers;) ik heb inmiddels zo,n klepje ertussen gezet en aangesloten op de vacum en aan de achterkant zo,n luchtfiltertje. zoals op de foto van ab. als ik nu een flink stuk heb gereden , vooral met caravan , dan duwd hij de olie door dat luchtfilter naar buiten , en hangt dus alles onder de olie. hij komt zijn druk op die manier dus niet kwijt. heb het klepje er ook al eens tussen uit gehaald ,en de slang dus met vacuum ,er rechtstreeks opgezet. maar heb al gehoord dat het verkeerd kan gaan zonder dat klepje ertussen. ik kom nu net van de kust af , zo,n 250km. , en de boel hangt weer helemaal onder. ik heb toen ik daar vertrok de vacum afgeblind op de carburator en de slang gewoon in de chassis balk geduwd. ik denk zelf dat die slang te dun is geweest en daardoor dus ook weer de zooi langs het luchtfilter op de kleppendeksel eruit heeft gegooid. hoe kan ik dit nu het beste oplossen ??????? gewoon 2 dikke slangen erin , en dan in de chassis laten uitkomen , of......... ik hoor het graag van jullie gr. peet:bye1:. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 5, 2009 Gebruik je wel het "manifold vacuum"? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst July 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2009 PCV klep nog wel goed? als daar niks doorheen gaat zoekt het wel een andere weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CJ-7 PEET Geplaatst July 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2009 Gebruik je wel het "manifold vacuum"? ja ab , die gebruik ik PCV klep nog wel goed? als daar niks doorheen gaat zoekt het wel een andere weg. klepje is nieuw , maar ik heb het idee dat als ik lang zo,n 90-100km rijd , vooral met caravan , dan zuigt hij niet genoeg af, en dan blaast hij het via het luchtfiltertje af , en als ik het klepje ertussen uit haal dan gaat dat stukken beter. wat is nu verstandig om te doen ? zonder klepje , en slang rechtstreeks op kleppendeksel ? vacum afblinden , en slang gewoon er langs leggen [in chassisbalk b.v.] gr. peet;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 6, 2009 Vacuum van inlaatspruitstuk zou ruim voldoende moeten zijn om je "breather" olie vrij te houden. Slang dik genoeg? Zonder PCV werkt het wel goed? Een PVC is niets anders dan een terugslagklepje. Zuigrichting gecontroleerd? Ik zou het niet zomaar afdoppen en de slang in het chassis leggen oid...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CJ-7 PEET Geplaatst July 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2009 heey ab ik heb gisteren het klepje er weer tussen gezet en heb er nu een dikkere slang tussen gezet. gisteren de boel weer schoon gemaakt en een stuk gereden . het is tot nu toe goed , maar ga vandaag een langer stuk rijden op snelweg. zal de bevingingen straks weer posten. gr. peet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gunthercherokee Geplaatst July 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 7, 2009 heey abik heb gisteren het klepje er weer tussen gezet en heb er nu een dikkere slang tussen gezet. gisteren de boel weer schoon gemaakt en een stuk gereden . het is tot nu toe goed , maar ga vandaag een langer stuk rijden op snelweg. zal de bevingingen straks weer posten. gr. peet Het kan natuurlijk ook wel zijn dat je blok wat véél onderdruk heeft en dan gooit ie ook olie naar buiten. In het geval slang in chassisbalk kan je het niet zien natuurlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CJ-7 PEET Geplaatst July 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2009 heey jeepers het probleem is tot nu toe verholpen. ik heb een dikkere slang tussen klepje en vacum gezet . heb de caravan erachter geplugt en heb zo,n 20km. snelweg gereden met zo,n 100km constant . motor is helemaal droog gebleven , dus denk ik dat de binnenmaat van de oude slang te klein is geweest. eerst lagen die slangen gewoon in de chassis balken , en heb dit dus nog niet zo lang geleden veranderd met een luchtfilter en die vacum aansluiting. hopenlijk blijft het zo , want het is toch een bende als je al die olie onder je motorkap ziet. gr. peet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 8, 2009 Nice Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.