Spring naar bijdragen

afgebroken bout spruitstuk 4.7


Recommended Posts

Hoi,

Ik heb weer een uitdaging met mijn Jeepje.... Sinds gisteren komt er een geluid als een tractor onder de motorkap vandaan als de motor koud is. Als de motor een tijdje loopt is het geluid weg. Als ik onder de motorkap kijk lijkt het er sterk op dat de achterste bout van een uitlaatspruitstuk afgebroken is. Geluid (bj koude motor) is alsof de pakking er tussenuit ligt....

De liefde begint langzaam te veranderen in haat.

Toonbeeld van betrouwbaarheid is zo'n stoere jeep in ieder geval niet... Ik heb voor deze jeep (GC 4.7 van 99) een Alfa 166 gehad (oeeei Alfa, die is dom...). Ik kan je melden dat ik in het jaar dat ik de alfa gehad heb precies één klemmetje heb moeten vervangen. Ik heb de jeep nu 1 jaar en heb inmiddels keerringen vervangen van krukas, automaatbak compleet vervangen, inbraak in de auto gehad, speakers vernieuwd, airco opnieuw gevuld enz. enz. Lekker geluid zo'n V8, maar ik kan je melden dat het V6 geluid van een Alfa je ook rillingen geeft.

Zo, de frustratie is eraf :-)

En nu de vraag: Is dit een bekent euvel? Zoja, wat hebben jullie er mee gedaan? wie weet iemand in de buurt van zuid limburg die me eventueel een nieuwe bout kan tappen en het spruitstuk kan vastzetten?

Tnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nee je bent niet de enigste ik heb het al een keer meegemaakt bij een klant van me.

Alleen kon ik bij hem het afgebroken stukje er nog uittikken.

Gaatje boren en een linkse tap er in draaien lijkt mij de oplossing,alleen denk ik dat je er met een gewone boormachine niet bij gaat komen,dus zo'n 1 met een haakse kop zou de oplossing zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu de vraag: Is dit een bekent euvel? Zoja, wat hebben jullie er mee gedaan? wie weet iemand in de buurt van zuid limburg die me eventueel een nieuwe bout kan tappen en het spruitstuk kan vastzetten?

Tnx

Gebeurt meest met demontage, niet "spontaan"......

Zou eerst de oplossing van Ed proberen.

Ivo (zit ook op forum) in Brunsum heeft garage met Jeepgevoel. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...