Spring naar bijdragen

Knop O/D werkt niet


Recommended Posts

Hallo medejeepers,

In mijn ZJ uit '93 zit een knop met daarop "O/D". Volgens mij is deze om de overdrive uit te schakelen, en dat is hier in de bergen best handig. Maar... als ik erop druk krijg ik geen reactie. Ik had verwacht dat het toerental met zo'n 300 toeren omhoog zou gaan, maar niet dus. Zekeringen zijn allemaal OK.

Knop zit trouwens onder die van de achterruitverwarming, die weer onder die van de achterruitenwisser zit.

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt,

Michaël

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in de Tj merk ik het pas als ik een kar er achter heb. of dat ik in de 4e(hoogste, van deze automaat) versnelling zit. als ik dan de O/D knop in druk dan schiet die 500 toeren omhoog.

Ik moet dan ook het gas verder in drukken dan normaal om hem terug te laten schakelen. Als ik het O/D knopje niet had in gedrukt en ik had zoveel gas gegeven, dan zou die 2x terug schakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, als ik in de hoogste versnelling rijd gebeurd er niets... niet meer toeren en ook geen indicatielampje wat gaat branden. Heb deze nog nooit zien branden en weet dus ook niet waar deze normaal op zou moeten lichten. Bij de aanschaf heb ik helaas ook geen manual gekregen en kan het dus ook niets opzoeken.

(ook niet waarom er op de orginele radio "AMP-CLIP" staat en er geen geluid uit komt. :no: Maar dat is "opgelost" door deze in de schuur op een plank te leggen en er een andere in te hangen)

Zover bedankt voor de reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar..... iemand enig idee waar de draadjes vanaf de schakelaar naar toe gaan? Tekeningetje misschien? Heb ik tenminste een idee wat door te gaan meten. Ik heb ook geen boekje waarin ik na kan kijken of het misschien via een zekeringetje loopt... al zien die er allemaal goed uit. Maar welke voor wat is ben ik nog niet uit. Deksel is nl ook weg, in neem aan dat daar ook een sticker op zat. (maar da's off topic naruurlijk :lol:)

Alvast bedankt!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij brand het lampje als de OD is uitgeschakeld !!!

Na het starten is de OD altijd aan en het lampje dus uit(lekker duidelijk hé):)

Hey,

dit klopt, de OD staat standaard aan, en dient pas uitgeschakeld te worden wanneer nodig (bijvoorbeeld bij het trekken van een aanhanger).

Overigens heb ik wel een lampje die het doet als ik hem uitschakel.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...