Spring naar bijdragen

3D ontwerpen


Gemiel
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben al een poosje bezig met 3D tekenen op de computer.

Nu was ik benieuwd of nog meer mensen dit doen op het forum,

en of jullie dat ook willen laten zien.

Ik ben zelf eigenlijk voornamelijk bezig met Jeep onderdelen.

FF een voorbeeldje van wat ik daarnet heb gemaakt.

my.php?image=rockguard.jpgmy.php?image=rockguard.jpg

rockguardj.jpg

Ik gebruik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi.

Als je meer in 3D wilt gaan doen moet je je wel bekwamen in een professioneel pakket. Helaas kosten die nogal geld.:huh:

Op dit moment is SolidWorks het meest gebruikte 3D CAD pakket. De enige manier voor de hobbiebob om hiermee te oefenen is ergens een illegale copie vandaan halen. (en dat doen we natuurlijk niet want dat is verboden:whistle:)

Als je echter een professioneel pakket wilt hebben om zomaar wat "te klooien" en waar je ook animaties mee kunt maken in 3D moet je even zoeken naar Blender. Dat is een erg goed 3D pakket, oorspronkelijk gemaakt door een nederlandse programmeur.

Voordeel: OpenSource en gratis

Nadeel: lastige userinterface

dat nadeel word deels goedgemaakt door een overvloed aan documentatie en starterguides.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik doe niet anders, bijna de hele dag tekenen

Ik werk met One space disigner modeling, ook hiervan zijn gratis pakketten te downloaden voor studenten en mensen die thuis wat willen doen.

Enige nadeel hiervan is dat je ze met niets of niemand uit kunt wisselen.

Ik maak dus idd ook de bumpers en sidebar ermee.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hetzelfde voor mij, de hele dag installatie tekeningen voor olie produktie plaformen maken. De modellen worden in 3D getekend met standaard autocad!! en vervolgens worden er uit het 3d model 2d aanzichten van gemaakt. Hiervoor bij civiele aannnmer veel staalconstructies, trappen en andere 3d vormen getekend mbv van prosteel3d. Als je autocad gewend bent is tekenen in prosteel makelijk aan te leren. Voordeel hiervan is 3d tekenen en (bijna) automatisch komen je 2d werkplaatstekeningen eruit rollen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...