Spring naar bijdragen

Pigonkeering lekt / onderhoud?


Ramon2
 Share

Recommended Posts

Mijn pigonkeering van de achter as lekt. Nu vroeg ik mij af wat de oorzaak kan zijn van het gaan lekken hiervan. Is de reden dat er misschien iets niet goed zit (speling) in me diff. of kan het ook zo zijn door het opgelopen vuil in het terrein dat die keering (bij niet tijdig schoonmaken) hard word en dus scheurtjes kan geven? Als dit zo is, is er een soort onderhoudsadvies om die keering te onderhouden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als er straks een nieuwe inzit en wil deze na terrein rijden weer netjes schoon en soepel houden. Hoe doe ik dat het best? Dat schoonmaken lijkt me duidelijk, maar ook weer soepel krijgen, insmeren met olie of iets dergelijks? Of maak ik me zorgen om iets wat niet nodig is, en ist gewoon een 15 jaar oude keering die nu besloot te gaan lekken? (mits niet een defect de oorzaak is natuurlijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let op bij vervangen van de keerring, dat is niet zo eenvoudig als het lijkt...ook gelijk meerder onderdelen vervangen en op juiste spanning zetten anders gaat de boel janken !

wat zijn dan de te ondernemen stappen, die van mij lekt daar ook

iemand een how to hiervan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let op bij vervangen van de keerring, dat is niet zo eenvoudig als het lijkt...ook gelijk meerder onderdelen vervangen en op juiste spanning zetten anders gaat de boel janken !

Klopt, is me bekend. Ik wil het ook uit besteden aan iemand die dit vaker gedaan heeft. Het gaat om de juiste voorspanning van het lager dmv de colapsible(hoe spel je dat?) spacer. Ik neem aan dat je die spacer bedoelt met meerdere onderdelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaa, dat ding dus :bye1: maare, hoe kom ik dan aan die c**** spacer?? Wat is dat dan?

Zijn los te bestellen bij de bekende adressen lijkt me.

Ennuuh mij is ooit eens verteld dat ze maar eenmalig te gebruiken zijn.

Dus sowieso een nieuwe aanschaffen als je de pion los haalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn los te bestellen bij de bekende adressen lijkt me.

Ennuuh mij is ooit eens verteld dat ze maar eenmalig te gebruiken zijn.

Dus sowieso een nieuwe aanschaffen als je de pion los haalt.

De naam collapsible spacer is de benaming volgens het FSM; het zelfde dus als de crush sleeve :blink: moest het gewoon ff uitzoeken :blink:.

waarvoor worden die gebruikt?? en crush sleeve???

Als je een nieuwe sleeve hebt ziet deze eruit als een bus. Door de moer op de juiste voorspanning te zetten wordt deze ingeknepen zeg maar. Zoals je um ziet zitten op de afbeelding van Utah. Is best een specialisties klusje; doe je het niet goed dan kun je veel schade aan de diff veroorzaken. Laat het dus doen door iemand die dit vaker gedaan heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De naam collapsible spacer is de benaming volgens het FSM; het zelfde dus als de crush sleeve :blink: moest het gewoon ff uitzoeken :blink:.

Als je een nieuwe sleeve hebt ziet deze eruit als een bus. Door de moer op de juiste voorspanning te zetten wordt deze ingeknepen zeg maar. Zoals je um ziet zitten op de afbeelding van Utah. Is best een specialisties klusje; doe je het niet goed dan kun je veel schade aan de diff veroorzaken. Laat het dus doen door iemand die dit vaker gedaan heeft!

Ook bij diegene die het vaker hebben gedaan was eens de eerste keer.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...