hubertus Geplaatst March 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2009 HALLO IK HEB EEN WRANGLER YJ 4.2 1987 ik hoor tikken in de (motorblok) kompressie gemeten en kleppen gekontroleert maar dit is het niet denkelijk wie weet waar ik nog eens kan zoeken mijn buurman meende een lager maar ik zou het niet weten waar ik zoeken moet wie kan mij een tip geven hoe ik bepaalde dingen kan controleren mvgr huub Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RobV8 Geplaatst March 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2009 Dag, dit soort dingen is altijd lastig, een geluid omschrijven . boven in het blok getik is vaak een stoter . onderin het blok, een wat zwaardere tik is meestal een drijfstang of krukaslager, met een stethoscoop of een grote/lange schroevendraaier is het vaak te localiseren. gewoon op verschillende punten tegen het blok houden. gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sgt pepper Geplaatst March 21, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2009 Hallo, tikken kan vervuiling-aanslag- op nokkenas/klepstoters zijn wat je hoort. Beetje[koffiebekertje vol] ATF olie bij je motorolie gooien en na paar honderd km is de aanslag oftewel vervuiling weg, en als je beetje mazzel hebt ook het tikgeluid. Proberen en je weet het...succes, Theo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hubertus Geplaatst March 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2009 hoi ik ben een leek maar ik hoor het tikken het meest aan de onderkant maar dit is moeilijk te horen ik hoop dat ik mij geen zorgen hoef te maken want ik heb deze jeep net pas gekocht ik weet ook niet hoe ik bepaalde dingen kan onderzoeken , wat er stuk is ook krijg ik hem niet goed aan het lopen omdat ze er een edelbrock carbarateur hebben opgezet en niet alle vacuum slangen zijn aangesloten en ik weet ook niet waar al deze slangen moeten worden aangesloten mvgr huub Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 ..... Beetje[koffiebekertje vol] ATF olie bij je motorolie gooien en na paar honderd km is de aanslag oftewel vervuiling weg, en als je beetje mazzel hebt ook het tikgeluid........ Hoor hier verschillende verhalen over, de een zegt ,doen , en een ander zegt , niet doen. En dan niet doen , omdat je niet weet wat de aanslag allemaal nog meer stuk maakt. Wat is wijsheid ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2009 ATF is een "Paardenmiddel". Als laatste probeersel te gebruiken. Baat het niet dan schaad het niet, is hierbij niet altijd van toepassing... Puur ATF in de motor is nog iets krachtiger... NIJLpaardenmiddel, zeg maar. Pas er dus mee op, maar er zijn soms leuke resultaten mee te behalen. Versleten of uitgelopen lagers verhelp je er niet mee natuurlijk. Een verstopping, bijvoorbeeld in een klepstoter, wil nog wel eens verdwijnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BadBull Geplaatst August 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2009 Het vervangen van de klepstoters is een fluitje van een cent... Ze kosten ongeveer 8 euro per stuk... NB. Ook met een stuk tuinslang kun je goed horen waar het getik vandaan komt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wahwah2 Geplaatst September 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 4, 2009 Als je de klepstoters eruit haalt, kun je ze ook ff met remmenreiniger en perslucht schoonmaken. Spaart weer 12 x 8 euri Je kunt dan meteen ff je tuimelaars schoonmaken en controleren of de oliedoorvoergaatjes hiervan niet verstopt zijn. Schoonmaken met gasolie doet het ook goed. rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.