Spring naar bijdragen

Interieur verlichting blijft branden


Bodacious
 Share

Recommended Posts

Ik heb sinds kort een nieuwe uitdaging en wel de binnenverlichting.... Die blijft namelijk aan staan. Sleutel uit contact --> binnenverlichting aan, sleutel in het contact en voorlampen aan (stads/ dim/ auto stand)--> binnen verlichting UIT. Sleutel in het contact en voorlampen uit --> verlichting binnen aan??????

Ik snap er geen bal meer van. Wat kan het zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sleutel in het contact en voorlampen aan (stads/ dim/ auto stand)--> binnen verlichting UIT

Dit betekent dat de buitenverlichting (één lamp ergens) een slechte massa heeft en waarschijnlijk via een alternatieve weg aan massa probeert te geraken.

Via de BCM kan het zijn dat hierdoor de binnenverlichtingsschakeling het slachtoffer is en ongevraagd gaat branden. Door de lampen buiten aan te zetten, trek je plots alle stroom naar de grotere verbruikers en gaat je binnenverlichting uit...

Wat te doen nu ?

1) alle stekkers lostrekken van je buitenverlichting vooraan èn achteraan en kijken of het probleem zich nog stelt.

2) Indien niet, stekkers één voor één terugzetten en dan kijken wanneer het opnieuw gebeurt

Indien je dit zou kunnen achterhalen is de lichtblok vanwie je de laatste stekker hebt aangesloten de verdachte...

Brengt bovenstaande taktiek niets op, dan kan de fout in je BCM zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit betekent dat de buitenverlichting (één lamp ergens) een slechte massa heeft en waarschijnlijk via een alternatieve weg aan massa probeert te geraken.

Via de BCM kan het zijn dat hierdoor de binnenverlichtingsschakeling het slachtoffer is en ongevraagd gaat branden. Door de lampen buiten aan te zetten, trek je plots alle stroom naar de grotere verbruikers en gaat je binnenverlichting uit...

Wat te doen nu ?

1) alle stekkers lostrekken van je buitenverlichting vooraan èn achteraan en kijken of het probleem zich nog stelt.

2) Indien niet, stekkers één voor één terugzetten en dan kijken wanneer het opnieuw gebeurt

Indien je dit zou kunnen achterhalen is de lichtblok vanwie je de laatste stekker hebt aangesloten de verdachte...

Brengt bovenstaande taktiek niets op, dan kan de fout in je BCM zitten.

Ik ga het nalopen en laat wel weten wat er uitkomt. Alvast bedankt voor de info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit betekent dat de buitenverlichting (één lamp ergens) een slechte massa heeft en waarschijnlijk via een alternatieve weg aan massa probeert te geraken.

Via de BCM kan het zijn dat hierdoor de binnenverlichtingsschakeling het slachtoffer is en ongevraagd gaat branden. Door de lampen buiten aan te zetten, trek je plots alle stroom naar de grotere verbruikers en gaat je binnenverlichting uit...

Wat te doen nu ?

1) alle stekkers lostrekken van je buitenverlichting vooraan èn achteraan en kijken of het probleem zich nog stelt.

2) Indien niet, stekkers één voor één terugzetten en dan kijken wanneer het opnieuw gebeurt

Indien je dit zou kunnen achterhalen is de lichtblok vanwie je de laatste stekker hebt aangesloten de verdachte...

Brengt bovenstaande taktiek niets op, dan kan de fout in je BCM zitten.

Vandaag ff wezen puzzelen.. :blush:

Alle verlichting (buiten los gemaakt) en het probleem blijft. Toch ook alles een voor weer aangesloten, maar helaas.:no:

Eenmaal alles weer aangesloten en geinstalleerd heb ik, maar weer eens aan de knop van de interieurverlichting gedraaid en weer PANG<_< de zekering eruit (F6 park lights) alle twee de achterlichten eruit en mistlamp. De rest van de achterlicht unit werkt wel......

Dus, wat nu????? Iemand nog ideeen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit lijkt me eigenaardig. Waarom gaat de zekering eruit van de park lights ?

Is er nog een aparte zekering voor het interieur ?

En nog een vraagje: hoeveel lichtpunten heb je in de cockpit ?

Klopt is idd de zekering vande park lights. Ik heb inmiddels, na lang zoeken het probleem gevonden. Ik heb mistverlichting moeten aansluiten, heb een US model, en aangesloten op een verkeerde draad. Inmiddels aangepast en alles werkt zoals het moet. EINDELijk!!!

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Sluit hem maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...