Spring naar bijdragen

Jeep start niet meer (na vloeistof te kort Jeep)


Recommended Posts

Vanochtend is mijn vrouw gewoon gaan rijden met de Jeep, niets aan de hand. Ineens begon het lampje van remvloeistof nivo te laag te branden. Ik heb haar de auto uit laten zetten om vervolgens weer te laten starten om te kijken of het een tijdelijke melding was. De auto was echter niet meer te starten (alleen door direct + 12V op de stuurdraad van de startmotor). Kan het zijn dat er een rijbeveiliging in de Jeep is ingebouwd die er voor zorgt dat er met een te laag remvloeistof nivo niet gereden kan worden en hoe is deze beveiliging op te heffen (de volgende acties hebben geen resultaat opgeleverd: accupool los, remvloeistofnivo aangevuld (maar nog niet HARD op rempedaal gedrukt om lampje ui te laten gaan (info uit vorige vraag van andere bezoeker)). WIE WEET RAAD!!!???

sad.gifsad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dat je startmotor dus ook niet meer draait. Sommige amerikaanse auto's kun je alleen starten met de "voet op de rem" ,ik weet echter niet of dat bij de GC ook het geval is. In ieder geval zou ik proberen om een paar keer HARD op de rem te trappen, en het dan nog eens te proberen!

Ik ga nog even het web op, om te kijken of meer mensen dit al eens gehad hebben..

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by prvandevelde@Dec 15 2004, 11:05

Vanochtend is mijn vrouw gewoon gaan rijden met de Jeep, niets aan de hand. Ineens begon het lampje van remvloeistof nivo te laag te branden. Ik heb haar de auto uit laten zetten om vervolgens weer te laten starten om te kijken of het een tijdelijke melding was. De auto was echter niet meer te starten (alleen door direct + 12V op de stuurdraad van de startmotor). Kan het zijn dat er een rijbeveiliging in de Jeep is ingebouwd die er voor zorgt dat er met een te laag remvloeistof nivo niet gereden kan worden en hoe is deze beveiliging op te heffen (de volgende acties hebben geen resultaat opgeleverd: accupool los, remvloeistofnivo aangevuld (maar nog niet HARD op rempedaal gedrukt om lampje ui te laten gaan (info uit vorige vraag van andere bezoeker)). WIE WEET RAAD!!!???

sad.gif   sad.gif <div align="right">

Nee de startmotor slaat niet aan. Alleen dan wanneer ik direct op de stuurdraad +12V zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog iets gevonden.. maar het heeft niets met de remmen te maken....

Proberen kost echter niets, en is heel makkelijk!

De jeep waar dit over gaat, is ook een ZJ welke niet meer wilde starten nadat hij uitgezet was. Ook bij deze werkte alles, behalve de startmotor...

Originally posted by Harry Richarz

This is going to sound kind of wonky, but I have experienced it in a few vehicles with keyless remotes. When you use the keyless remote all the time it reads certain software for the computer. If the short run time or a bump in the road jars the door locks, the computer now thinks the jeep is being stolen. Try putting the key in the door lock, on the driver's side and lock the door with the key. This is important, do not use the remote. Then unlock the driver's door with the key. This resets the door lock cylinder to the vertical position, telling the computer that everything is ok and you can allow the jeep to start. This has happened on a Buick and an Intrepid, so it sounds funny but its a software glitch.

Proberen dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij die laatste draaide de startmotor wel, maar sloeg hij niet aan! Da's dus een andere storing.....

Mocht je de CPS ooit toch zoeken: Deze zit achter de motor, bovenop de verbinding tussen motor en versnellingsbak. Deze sensor geeft de computer informatie over de stand van de krukas, zodat de brandstofinspuiting en ontsteking op het juiste moment en in de juiste cilinder aangestuurd kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was toch het vloeistof niveau!!!! Toen het niveau op pijl was en ik de auto toch weer mbt van 12V op de stuurdraad van de startmotor had gestart, ging het rode lampje na een paar minuten uit! Daarna was de auto gewoon op de normale wijze te starten. Het enige dat nu nog vervelend is, dat er lucht in de leidingen zit denk ik. Het rempedaal moet ver ingetrapt worden voordat de auto gaat remmen. Waarschijnlijk ontluchten (bij de garage, ik weet niet hoe dit moet)

Nogmaals bedankt voor je hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat je remsysteem onmiddelijk nakijken het peil van de remolie veranderd maar zo niet, er zou dus ergens een lekage moeten zijn want het hoort een gesloten systeem te zijn.

Ik sluit mij bij mijn voorganger aan laat het rem systeem onmiddelijk voor dat je er weer mee gaat rijden na kijken, en onluchten, want bij een noodstop kan 5 cm al te veel zijn.

Met vriendelijke groeten

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...