Spring naar bijdragen

Jeep Cherokee 2.8V6 1986


Menno
 Share

Recommended Posts

Die 2.8 is een GM blok Menno. Op Jeeptech vond ik het volgende:

The 2.8L V6 engine uses a cast iron block and cylinder head with hydraulic lifters and over head valves. It was first introduced as an optional engine in the little Cherokee (XJ) and it was later used in the Comanche (MJ). The engine was built by GM and a similar engine was used in many GM cars and trucks.

GM 173(2.8L) V6

Bore x Stroke 3.50" x 2.99"

Displacement 173(2.8L)

Compression Ratio 8.5:1

Horsepower (net) 115@4800

Torque (net) 145@2400

Main Bearings 4

Valve Configuration OHV

Fuel 2bbl Rochester

Het blok wordt voor terreinrijden niet aangeraden....Maar verder lees ik er geen echt negatieve dingen over...

[edit]

Volgens mijn info, zit hetzelfde blok ook in de pontiac fiero en de chevrolet corsica V6. Service delen zouden dus eenvoudig verkrijgbaar moeten zijn...

[/edit]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Dec 14 2004, 23:50

Idem hier...en voor dat geld.

<div align="right">

Inderdaad.

De verkoper vraagt er ruim duizend euro biggrin.giflaugh.gif voor....daar kun je eigenlijk toch geen buil aan vallen, zeker als je nog iets van de vraagprijs af kunt praten.

Voor € 850 à € 900,- zou het moeten kunnen.

Ik zou 'm kopen!

Greetz,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Menno@Dec 15 2004, 22:42

ik heb heb bericht terug gehad prijs is geen probleem ik zit alleen nog effe met het verbruik ? weten jullie dit misschien

<div align="right">

Ik denk dat het verbruik zeker lager zal zijn dan de 4.0-liter 6-cylinder.

Dit motoriek pleegt doorgaans zowat tussen de 1:5 mad.gif (stadsgebruik) en de 1:7,5 biggrin.gif (constante snelheid èn niet harder dan 110 à 120 en liefst op de cruise-control!) te gebruiken.

Voorzichtigheidshalve kun je -denk ik- de consumptiecijfers van de 4-pits 2.5-liter

als redelijke maatstaf voor de bovengrens aanhouden: tussen de 1:7 en 1:9. De 6-pits 4.0-liter kun je dan gerust als ondergrens aanhouden.

Ik denk dat je met de 2.8-liter V6 dus ergens tussen de 1:6 en de 1:8 uit zal moeten kunnen komen.....en da's voor een Jeep helemaal niet slecht! wink.gif

Greetz,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...