Spring naar bijdragen

Waarom heb ik eigenlijk toen der tijd voor een YJ gekozen ..........


DEEF
 Share

Recommended Posts

Ik vroeg me laatst eigenlijk af , waarom ik toen der tijd eigenlijk voor een YJ gekozen en niet voor een CJ of grand/Cherokee enz.....

Bij mij kwam het door mijn baantje ongeveer 20 jaar geleden op het strand waar mn vriend/eigenaar en zn vrienden allemaal een CJ hadden , en als we de hele dag gewerkt hadden reden we savonds stiekum over het strand naar Noordwijk om daar ff een biertje tedrinken ..... en toen wist ik nog .....dat ze het allemaal ineens over een nieuw model hadden eeen YJ !en toen een week later bleek dat Kim (eigenaar) hem had gekocht , en dus ik voortaan bij hem achterin naar Noordwijk mee mocht..... toen heb ik me zo verschrikelijk stoer gevoeld ! en dan komt het he.... ALS IK LATER MN RIJBEWIJS HEB DAN WIL IK OOK ......

nou das mijn reden , maar ik ben ook erg benieuwd naar die van jullie ! , ik bedoel natuurlijk alle Jeeps niet alleen een YJ , dat kwam bij mij toevallig zo uit !

:no:

bewerkt door DEEF
ff iets duidelijker gemaakt ....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor zo'n 9 maanden mijn CRX Del Sol geruild met een YJ van een vriendin.

De vierkante koplampen zijn dus op mijn netvlies ingebrand.

Nu ik regelmatig CJ's tegenkom, begin ik aan de ronde lampen te wennen en vind die eigenlijk ook wel leuk, maar een YJ én een CJ past niet in mijn garage :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was opzoek naar een YJ met 4.0 HO voor mn vriendin die eerst een Vitara op het oog had.

Omdat ik had gehoord dat de 4,2 nogal lastig kan doen s'winters met starten en poreuze vacuumslangen enzo wilde ik persé een 4.0 HO zodat ik later niet

de klos zou zijn als hij niet startte.

Toen ik zo enthousiast werd dat ik hem niet alleen wilde opleuken maar ook verhogen, waar ze het niet mee eens was, heb ik er zelf maar eentje gekocht.:lol:

Nu rijd ze Astra Twin Top

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, 't is geen YJ maar...

Wij hadden ooit een Zwarte XJ '95, die hebben we toen ingeruild voor een nieuwe Blauwe XJ 2001. Met die twee is het Jeep-Virus begonnen. De zwarte ging wel het terrein in, de blauwe niet echt. En dat was best jammer.

Daarna nog wat andere auto's gereden, maar er moest uiteindelijk toch weer een Jeep komen. Eentje die praktisch is. Het liefst hadden we een CHJ/YJ/TJ, maar dat is gewoon niet handig als je maar één auto hebt en vaak vrouw & kind & veel spullen bij je hebt. Dus toch maar weer op zoek naar een dichte Jeep.

Mijn vrouw vond de ZJ altijd al heel mooi (toen we de 2e XJ kochten keek ik eerder naar een WJ). Deze hebben we uiteindelijk gevonden, en het was weer op slag Jeep-Verliefdheid :unsure:

Er moest wel wat aan gebeuren, maar de auto's die op marktplaats staan en zogenaamd tip-top in orde, vertrouw ik toch niet, dus ik heb bewust deze auto-met-wat-werk gekocht.

Ik heb n TJ

waarom zocht n Wrangler 4.0 met airco en liefst zwart en automaat deze gevonden op marktpaats ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan wil ik ook niet achter blijven...

Heb altijd kleine burger auto's gereden, niets spannend, gewoon van A naar B. Een maat van me reeds al jaren amerikanen met dikke V8'n en met een heel klein scheef oog keek ik daar naar.

Mijn toenmalige vrouw reed paard en wilde ook eens evenementen rijden, dus een flinke trekker was nodig.

Dus het zou een V8 worden die aardig kan trekken: Jeep Grand Cherokee V8 werd dus in 2006 gevonden.

Na bijna 2 jaar als een SUV bereden te hebben en vele uren op dit forum door gebracht ging het terrein rijden trekken en vervaagde het SUV gevoel. De rest is eigenlijk wel bekend bij velen hier op het forum.

Als ik in de toekomst kijk: rijd ik straks wéér een kleine burger auto en staat er een 10" verhoogde Grand in me schuur.... wellicht, ooit... ;)

Ow, en laten we de steun van Karin niet vergeten: ze is g*** op een Hummer, maar de Grand gaat er steeds meer op lijken en dus is het goed... :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb n TJ

waarom zocht n Wrangler 4.0 met airco en liefst zwart en automaat deze gevonden op marktpaats :(

Sorry, 't is geen YJ maar...

Wij hadden ooit een Zwarte XJ '95, die hebben we toen ingeruild voor een nieuwe Blauwe XJ 2001. Met die twee is het Jeep-Virus begonnen. De zwarte ging wel het terrein in, de blauwe niet echt. En dat was best jammer.

Daarna nog wat andere auto's gereden, maar er moest uiteindelijk toch weer een Jeep komen. Eentje die praktisch is. Het liefst hadden we een CHJ/YJ/TJ, maar dat is gewoon niet handig als je maar één auto hebt en vaak vrouw & kind & veel spullen bij je hebt. Dus toch maar weer op zoek naar een dichte Jeep.

Mijn vrouw vond de ZJ altijd al heel mooi (toen we de 2e XJ kochten keek ik eerder naar een WJ). Deze hebben we uiteindelijk gevonden, en het was weer op slag Jeep-Verliefdheid :B

Er moest wel wat aan gebeuren, maar de auto's die op marktplaats staan en zogenaamd tip-top in orde, vertrouw ik toch niet, dus ik heb bewust deze auto-met-wat-werk gekocht.

Dan wil ik ook niet achter blijven...

Heb altijd kleine burger auto's gereden, niets spannend, gewoon van A naar B. Een maat van me reeds al jaren amerikanen met dikke V8'n en met een heel klein scheef oog keek ik daar naar.

Mijn toenmalige vrouw reed paard en wilde ook eens evenementen rijden, dus een flinke trekker was nodig.

Dus het zou een V8 worden die aardig kan trekken: Jeep Grand Cherokee V8 werd dus in 2006 gevonden.

Na bijna 2 jaar als een SUV bereden te hebben en vele uren op dit forum door gebracht ging het terrein rijden trekken en vervaagde het SUV gevoel. De rest is eigenlijk wel bekend bij velen hier op het forum.

Als ik in de toekomst kijk: rijd ik straks wéér een kleine burger auto en staat er een 10" verhoogde Grand in me schuur.... wellicht, ooit... :)

Ow, en laten we de steun van Karin niet vergeten: ze is g*** op een Hummer, maar de Grand gaat er steeds meer op lijken en dus is het goed... ;)

focus.gif :yes:

Ik wilde altijd al een Jeep hebben.... persoonlijk vond ik het model met de vierkanten koplampen het mooiste... hij moest alleen zwart en 4.0 HO zijn!!

bewerkt door Dutchdaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was (pas) in de jaren '80 dat ik besmet raakte met het "Jeep virus". Na een paar keer met een vriend in zijn 4x4 mee gereden te zijn, was het voor mij duidelijk: ik wilde zelf ook een 4x4 om mee off road te kunnen gaan. Het stond voor mij al direct vast dat het een "JEEP" moest zijn, want dat was (en is nog steeds) voor mij het ultieme 4x4 voertuig. Ik had al verschillende modellen zien rijden en de CJ-7 sprak mij het meeste aan.

Maar toch zou de CJ-7 niet m'n eerste Jeep worden. In overleg met mijn toenmalige partner werd gekozen voor een YJ 4-150 (4cil 2,5 ltr), nieuw uit de showroom. Waarom ik niet direct een CJ-7 aangeschaft heb?? Tja, da's weer een heel ander verhaal ........

Uiteraard moest deze YJ iets verbouwd worden om er mee off road te kunnen gaan, want daar bleek deze standaard Wrangler toch niet zo geschikt voor te zijn.

Na drie jaar (met veel plezier) in deze Jeep gereden te hebben, was ik al aan het derde motorblok voor deze Wrangler toe. De 4-150 was niet bestand tegen het hele zware werk dat ik hem liet doen. Dus toen stond ik voor de keuze: of een zwaardere motor inbouwen of een CJ-7 met minimaal een 6 cilinder aanschaffen. Die keuze was niet moeilijk: het werd een CJ-7, mijn favoriete Jeep model.

In 1993 nam ik afscheid van mijn YJ en ondanks dat het motorblok me in de steek liet, heb toch heel veel (off road) plezier met dit Jeepie gehad.

-------------------------------

het vervolg

Dus ging ik op zoek naar een CJ-7. In Rotterdam kwam ik hem tegen: Jeep AMC CJ-7, bouwjaar 1982, 6 cilinders / 258 (4,2ltr), Sahara geel, softtop, zonder roest en nog geheel standaard. De Jeep was in 1992 geïmporteerd uit Georgia USA en had een jaartje in Rotterdam in een loods gestaan. Off road was deze Jeep nog nooit geweest, dat was te zien aan het stof (in plaats van zand) dat in de chassisbalken zat. Mechanisch mankeerde er niets aan deze Jeep en het motortje liep als een trein. Kortom: een heel gave Jeep. Nog dezelfde dag werd de koop gesloten en kon ik in m'n "nieuwe" Jeep op weg naar huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon....,

heb totaal geen technische knobbel en wilde een echte off road wagen hebben. Het stond voor Dina en mij vast dat dat een Wrangler moest zijn.

Toen op dit forum de vraag gesteld en jullie, fantastische mede Jeepers, hebben mij m'n TJ uit 97 geadviseerd en daar ben ik jullie nu nog steeds dankbaar voor.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik dacht dat het wel leuk zou staan naast mijn WJ hahahaha.

Maar zonder gekheid. De Yj was eigenlijk gedacht als terrein auto, maar ......... een WJ is in het terrein ook niet te versmaden, zodat ik nu voor een wel heel moeilijke keus sta. Welke wagen gaat nu waarvoor gebruikt worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...