Spring naar bijdragen

vervangen van de koppakking en de kop


Laurent
 Share

Recommended Posts

Als je aan de motor van een Jeep sleutelt, heb je op z'n minst een doppenset en de nodige ring/steeksleutels in engelse maten nodig.

Vooral in 9/16" en 1/2"

Verder is een takel oid erg handig. De kop is van gietijzer en je staat er niet echt lekker voor om 'm er af te tillen.

Daarnaast een schraapstaal om pakkingresten te verwijderen, wat schuurpapier, kruipolie.

Afhankelijk van je blok kan er ook een gradenboog nodig zijn, wanneer je de kopbouten aantrekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

danku 87wrangler.

de cilinderkop is in backorder dus heb ik dit weekend tijd om het nodige materiaal te voorzien.

gietijzer... dat gaat me weer een centje kosten om opgestuurd te krijgen :unsure:

mijn grootste vrees zijn de bouten van de uitlaatcollector.. breken die niet gemakkelijk? ik had gedacht aan zo'n spuitbusje waarmee je ze bevriest alvorens los te trekken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een lekke pakking en dan een nieuwe cilinderkop???

bouten van het spruitstuk draai je zo los!!!

wel mijn motorblok is indertijd op 200000km vervangen geweest, de kop was toen nog goed maar er waren grondige slijtage delen zei de garagist mij toen.

bij de volgende koppakking zou het zeker prijs zijn, en hij gaf mij één jaar alvorens de kop vervangen zou moeten worden.

heden is dat twee en half jaar geleden en heb ondertussen 240000km.

omdat ik hem er niet wil afhalen en dan constateren dat hij toch werkelijk stuk is heb ik maar direct een nieuwe kop bij besteld.

300 dollar in de US, das ietsje meer dan een kop bij ons laten vlakken. én er zitten nieuwe kleppen etc.. in.

nu wat met de bouten die in de blok zitten, ik denk dat ik die ga moeten overbouwen.. en das met een torxkop.

ps geen paniek, ik wis geen reacties :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou de spruitstukbouten niet bevriezen. Daarmee maak je ze alleen extra kwetsbaar. En zoals Menno al schreef, kun je ze normaal gesproken zo losdraaien.

Maar welke bouten die in het blok zitten bedoel je? En ja, als het Torx is, zul je daar gereedschap voor moeten bezitten.

Begin er niet aan met andere, niet passende, gereedschappen.... Daar krijg je spijt van!

PS: Ik wel.... :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...