Spring naar bijdragen

fout melding 172, 175 en 460


Recommended Posts

Hoi,

Onze WJ liep onrustig bij stationer draaien van de moter.

Ik heb de bogie,s vernieuwd en luchtfilter.

Maar heb nu de fout melding 172, 175 en 460

Ik heb nog gekeken als er iets los zat bij de bogie,s, maar nee.

kan dit iets te maken hebben met een sensor in de kat.?

het verbruik ligt iets hoger.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bank 1 is een van de lambda sondes, zal V8 zijn en dan is de storing dus terug te voeren naar 4 cilinders. Effe in haynes of fsm kijken welke kant bank 1 is.

DRB is scanner van chrysler. Universeel welke chrysler aan kan kan ook gebruikt worden.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Strooien helpt al niet meer, is nl kouder dan -8 ( -15 gr)

maar wel veel zout gehad begin deze winter.

Het gekke is als de moter koud is of je start hem net ( das als de moter warm is) loopt de moter onregelmatig.

Geef in gas of heb een minut gereden, loopt de moter goed. Maar ja, is een 8 cylinder.

dus merk je niet zo gouw als er iets mis mee is. En de foutmelding blijft.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lambda-sensor is niet uit te sluiten, maar 2 tegelijk stuk? Die kans lijkt me net zo groot als het winnen van de loterij.

Zelf zou ik kijken of er wel genoeg lucht in de motor komt en daarna eerst maar de aansluiting van die sensors doormeten.

Ja, het lijkt erg sterk. Dat is net zoiets als twee koplampen tegelijk kapot.

Daarom dacht ik aan vuil/zand/pekel wat misschien zoveel is gestrooid dat het ergens vervelend is gaan doen. Die Noren zijn niet flauw. <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had vandaag de gastank leeg, dus op benzine. (1 euro)

auto zakt in toeren tot 400 omw. en neiging tot afslaan.

zodra het wat minder koud is ( -22 gr) zal ik eens verder kijken.

anders moet de wrangler van stal.

kan iemand mij ook vertellen wie bank 1 is? welke zijde van de V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lambda-sensor is niet uit te sluiten, maar 2 tegelijk stuk? Die kans lijkt me net zo groot als het winnen van de loterij.

Zelf zou ik kijken of er wel genoeg lucht in de motor komt en daarna eerst maar de aansluiting van die sensors doormeten.

Als de achterste kapot is krijgt de computer verkeerde waardes waardoor daarna de voorste sensor (volgens mij geen echte Lambda sonde) ook weer verkeerde waardes krijgt omdat de verbranding dan niet optimaal is te veel of te weinig brandstof.......maar meten is weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de achterste kapot is krijgt de computer verkeerde waardes waardoor daarna de voorste sensor (volgens mij geen echte Lambda sonde) ook weer verkeerde waardes krijgt omdat de verbranding dan niet optimaal is te veel of te weinig brandstof.......maar meten is weten

Hm, ga ik zaterdag meten.

Als die stuk is, dan is de weerstand nul of oneindig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag reed de WJ goed, bij thuiskomst zelfs de foutmelding weg.:)

Maar die kan ook zo weer opkomen.

Wat dat betreft, kan kameel het wel eens goed hebben.

Wordt vervolgd.

Tja, wat een kameel allemaal weet over noorse winter omstandigheden.

kamelen en winter?:bye1:

:)

Echt vervelend op de weg, maar eigenlijk zit ik helemaal in m'n element met dit weer.

Afijn.. ik zou ze toch eens losmaken en schoonmaken als het wat beter weer is. Wie weet wat je tegenkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de achterste kapot is krijgt de computer verkeerde waardes waardoor daarna de voorste sensor (volgens mij geen echte Lambda sonde) ook weer verkeerde waardes krijgt omdat de verbranding dan niet optimaal is te veel of te weinig brandstof.......maar meten is weten

Is net andersom de voorste regelt het benzinemengsel en de achterste heeft geen invloed op het motormanagement, als je het tenminste vanaf het blok bekijkt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond alle kontakten rond de kat. na gekeken.

Maar allen zachen er goed en schoon uit.

Tevens heb ik de boordcomputer gereset.

Omdat det stooring al verdwenen is. Het verbruik was nu ook normaal.

Maar ben toch nog een beetje bang dat ie weer terug komt.

Ik neem aan dat het niks te maken had met een vervuild luchtfilter? die ook niet vervangen is.

van de week krijg ik http://www.auterraweb.com/dynoscan.html binnen.

misschien wordt ik nog iets wijzer.

de scanner kan ik ook voor mijn TJ gebruiken. maarja die loopt als een zonnetje :-)

lekker èènvoudig:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...