Spring naar bijdragen

Oxide op pluspool Accu


Recommended Posts

Sinds een tijdje heb ik oxide op de pluspool van de accu. Kan iemand me vertellen wat dat betekend, en of / hoe veel kwaad dat kan?

Ik vermoed dat mijn accu aan vervanging toe is, misschien heeft dit er iets mee te maken?

Het is een blijvend fenomeen, want als ik de oxide weghaal, komt deze na verloop van tijd weer terug.

post-2093-12873021012466_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is veel voorkomend bij accupolen, meestal door het invreten van accuzuur. Is beter dat dat er niet zit, het vreet de accupoolklem langzaam weg en veroorzaakt soms een behoorlijke overgangs weerstand.

Even demonteren, goed schoonborstelen met bv een staalborstel, alle delen insmeren met zuurvrije vaseline en weer monteren. Dan ben je er voorlopig weer vanaf.

Dit zegt niets over de levensduur of conditie van de accu, even laten testen bij accuboer/garage en je weet het.

In de handel zijn ook speciale accupool borstels verkrijgbaar.

897637.jpg

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is veel voorkomend bij accupolen, meestal door het invreten van accuzuur.

Even demonteren, goed schoonborstelen met bv een staalborstel, alle delen insmeren met zuurvrije vaseline en weer monteren. Dan ben je er voorlopig weer vanaf.

In de handel zijn ook speciale accupool borstels verkrijgbaar.

897637.jpg

Bedankt. Zo'n borstel heb ik wel. Kun je de klem en de pool mee borstelen. Nu nog even een potje zuurvrije vaseline opsnorren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...