Spring naar bijdragen

Hoog verbruik op LPG


Mac. Jeep
 Share

Recommended Posts

Ik heb een Xj 4ltr 6 pitter high output op LPG

Recent vervangen: Verdamper en injector, bougie's + Kabels, verdeelkap, rotor [Mopar]

Mijn Jeep start en rijd prima op gas, geen gestotter oid.

Echter: 237 Km rijden en dan 82 Ltr gas verbruiken vind ik toch wel een beetje er veel van het goede. De gasinstallatie is van Prins!

Wie o Wie weet er een mogelijke oplossing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.......Echter: 237 Km rijden en dan 82 Ltr gas verbruiken vind ik toch wel een beetje er veel van het goede. De gasinstallatie is van Prins!

Wow, een verbruik van 1 op 2.89...?! Das idd wel heel erg veel!! Wat is je verbruik op benzine, ook zo hoog? Ruik je in/om de auto ook gas?

En zijn deze delen vervangen ivm het hoge verbruik of is het juist daarna gekomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De motor liep al niet lekker, dus de verdamper vervangen, het verbruik was toen ook al hoog ja. Sinds de vernieuwing van de verdamper en ontsteking geneuzel loopt ze prima, alleen dat verbruik he:frusty: Op benzine haal ik toch wel 1:7,5 ik ben namelijk geen Kick-down ridder en nee hij staat staat niet in 4wd. dus................ oja ik ruik ook geen gas hier of daar, ist eerste waar ik naar opzoek ben gegaan. Ik zou naar Prins dealer, b.v AGA in Eck en Wiel kunnen gaan, echter in Elst, is bijna om de hoek, zit Lex Velier, ook een Prins dealer, echter mijn ervaring is dat Lex net zo vluchtig als LPG :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat als de verdamper vervangen is ook de drukken opnieuw afgesteld worden en alles opnieuw ingeleerd... Bij tevens een hoog verbruik op benzine zou ik je lambda verdenken. Ik zou dan idd het probleem in het gassysteem zoeken en dan idd naar je lpgboer gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben je zeker dat er nergens een lek is ?

Hoeft niet altijd te lekken als hij in de garage staat.

Van zodra je het contact opzet, gaan nl. hier en daar wat electromagnetische kleppen open en misschien verlies je gas terwijl je aan het rijden bent. Dat ruik je dan evenwel niet omdat het wegwaait...

In ieder geval is het abnormaal. Mijn WJ 4.0 heeft dezelfde motor als jij en ik verbruik 15 liter op honderd km.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de mijne doet ongeveer 1op 3,5 in de buurt en ongeveer 1 op 5 op de lange rit ja weet het niet echt zuinig maar goed is een jeep wat wil je :yes:

dat is appels met peren vergelijken:P

ik heb je wel eens zien rijden, maar bij jouw ligt er een baksteen of 2 op je gas pedaal:D

jaap stapt in iedergeval niet meer in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...