Spring naar bijdragen

Tweeters Infiniti Gold kopen en vervangen


Recommended Posts

Hallo allemaal. Sinds gisteren ben ik de trotste eigenaar van een GC WJ 4.7 V8 Limited met relatief weinig KM (100k)

Na 400 kilometer gereden te hebben en genoten te hebben van de heerlijk V8 roffel heb ik mijn stereo een slinger gegeven.

Helaas is mijn tweeter linksvoor stuk. Die kraakt als een gek, maar verder zit er een TOP geluid in.

VRAAG:

Heeft iemand enig idee hoe ik die tweeter van mijn Infinity Gold kan vervangen en waar ik aan een vervangend exemplaar kom?

Sinds gisteren ben ik echt weer een klein kind geworden. Ik heb nog een recente (2 jaar oude) bomvolle BMW 3-serie staan, maar die blijft ook staan :unsure:

bewerkt door Draaijer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

ik had vorige week hetzelfde probleem,bij de jeep dealer een nieuwe

tweeter (68,00 euro) gehaald en na 5 minuten deed alles het weer perfect:)

jos

TOP thanks Jos,

Heb jij ook de Inviniti Gold set en heeft de dealer die er voor je in gezet?

Dan ga ik die ook maar even halen. Welke dealer heb jij? Moet men zeker bestellen?

bewerkt door Draaijer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

die tweeters kun je makkelijk repareren.

het is enkel de kartonnen conus die losgescheurd is van het frame.

Met een beetje silicone of contactlijm gewoon vastplakken en die gaan nog jaren mee...

Gisteren heeft robbie de zijne ook zo gerepareerd.

Er is ergens in het forum bij de electronica sectie een 'how to' hierover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die tweeters kun je makkelijk repareren.

het is enkel de kartonnen conus die losgescheurd is van het frame.

Met een beetje silicone of contactlijm gewoon vastplakken en die gaan nog jaren mee...

Gisteren heeft robbie de zijne ook zo gerepareerd.

Er is ergens in het forum bij de electronica sectie een 'how to' hierover.

Dan ga ik dat van het weekend even proberen.. Thanks Frans.

Het is zo'n mega gekraak dat ik hoop dat je gelijk hebt :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tweeters is een veel voorkomend probleem. Ik heb vorig jaar via Ebay een paar tweeters laten komen uit de States met een beveiligings weerstandje er bij waardoor je ze niet meer op kan blazen.

Was voor twee stuks iets van 50 us$ klaar. Kreeg er zelfs de benodigde tools bij! Ben de site kwijt maar ff zoeken op Ebay loont de moeite!

Brgds: Lowrider:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Draayer, ik had dat ook met die tweeter. Ik heb de bovenkap losgehaald en de tweeter los gemaakt. Schroefjes en stekkertje. Daarna heb ik onder de rand van de tweeter rondom een laag kit gezet, laten drogen, teruggeplaatst en voila, probleem opgelost en kraken is weg. Scheelt toch mooi weer ff een paar eurootjes !!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Draayer, ik had dat ook met die tweeter. Ik heb de bovenkap losgehaald en de tweeter los gemaakt. Schroefjes en stekkertje. Daarna heb ik onder de rand van de tweeter rondom een laag kit gezet, laten drogen, teruggeplaatst en voila, probleem opgelost en kraken is weg. Scheelt toch mooi weer ff een paar eurootjes !!!!!!!!!!

Thanks amice..

Zojuist de boel opengetrokken en de tweeter vol gespoten :lol: nu eens even laten drogen en kijken of ik wat kan :unsure:

Thanks all.. Let you know

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zie je maar dat je met wat gezond verstand en handigheid hopen geld kunt sparen niet ?

100 euro is niet weinig in deze crisistijden.

Kun je eens je tank mee vullen.

en als je op gas rijdt, meer dan één keer zelfs... :unsure:

True true true..

In dit geval is het zelfs meer werk om naar de dealer een nieuwe te halen dan het eruit trekken en wat rommel in spuiten.. Het moet uiteraard nog wel werken ha ha

Afgelopen week voor Euro 0,41 per liter aan LPG erin gepompt.. Heerlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij mij werken ze terug goed, en nog bij tientallen anderen ook.

samen hebben we hier de dealers al voor 100den euro's niet rijker gemaakt...

trouwens, een tweeter slaat niet ver uit. de conus van een woofer vastzetten met kit is wat anders, omdat die wel een paar mm heen en weer beweegt.

een tweeter zie je niet bewegen, dus mag die conus redelijk strak staan.

als je er geen ganse tube silicone ingespoten hebt, moet je normaal een heldere klank hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij mij werken ze terug goed, en nog bij tientallen anderen ook.

samen hebben we hier de dealers al voor 100den euro's niet rijker gemaakt...

trouwens, een tweeter slaat niet ver uit. de conus van een woofer vastzetten met kit is wat anders, omdat die wel een paar mm heen en weer beweegt.

een tweeter zie je niet bewegen, dus mag die conus redelijk strak staan.

als je er geen ganse tube silicone ingespoten hebt, moet je normaal een heldere klank hebben.

Just 2 be sure... waar doe je de kit? hi hi.. Ik dacht dat ik wat zag bewegen en heb het langs het bolletje in de conus gedaan :( Nu vrees ik dat ik het beter had moeten lezen ha ha ha Ik heb het nog niet in de auto geprobeerd, maar ik ben bang dat ik het verkeerd heb gedaan. Of helpt iemand mij uit de spanning ha ha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan denk ik dat deze loser even een nieuwe moet kopen ha ha hah ah :)

allez, kom zeg... die jongen kan daar niet aan doen hé, dat is een beginnersfoutje. Moet je hem niet meteen als loser aanzien toch ? we maken allemaal wel eens fouten.

zo heb ik deze zomer mijn spiegel gemold, heb je vast ook gelezen in het spiegeltopic. Daarom ben ik nog geen loser vind ik.

Het probleem met de tweeters is, dat je goed moet kijken naar die rand. En er eens op duwen met je vingers. De losse conus kan er perfect uit zien van buitenuit maar toch kan onderaan de papieren rand los zijn van het frame.

dus: buitenkant vastkitten, de grootste omtrek van de conus is dit...

dat er kit hangt in het midden op het bolletje kan geen kwaad hoor. Dat zal niet veel uitmaken.

(zolang het geen halve kilo is tenminste...):(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allez, kom zeg... die jongen kan daar niet aan doen hé, dat is een beginnersfoutje. Moet je hem niet meteen als loser aanzien toch ? we maken allemaal wel eens fouten.

zo heb ik deze zomer mijn spiegel gemold, heb je vast ook gelezen in het spiegeltopic. Daarom ben ik nog geen loser vind ik.

Het probleem met de tweeters is, dat je goed moet kijken naar die rand. En er eens op duwen met je vingers. De losse conus kan er perfect uit zien van buitenuit maar toch kan onderaan de papieren rand los zijn van het frame.

dus: buitenkant vastkitten, de grootste omtrek van de conus is dit...

dat er kit hangt in het midden op het bolletje kan geen kwaad hoor. Dat zal niet veel uitmaken.

(zolang het geen halve kilo is tenminste...):(

Thanks Frans.. Maarre ik zei het over mezelf ha ha :)

ga kijken of ik er nog wat van kan maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Die tweeters krijgen vanuit de booster gewoon full range signaal te verwerken dus ook meer bas dan waarvoor ze gemaakt zijn. Een weerstandje plaatsen is niet goed voor het geluid. Je kunt ze filteren met een goede condensator zodat ze geen bas meer hoeven te verwerken. Deze soldeer je gewoon tussen de plus draad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...