Spring naar bijdragen

kachel doet het niet


Recommended Posts

:yes:

Heb pas een Grand Cherokee gekocht. SCHITTERENDE AUTO. Ben ook pas lid geworden van deze club. Leuke site met bomvol zinvolle gegevens, aanwijzingen en discussies.

MAAR, HELAAS, PVD de kachel doet het niet. Het motortje onderin tegen de tunnel loopt niet om (zou moeten volgens een eerdere forumdiscussie!).

Weet iemand van jullie of je dat makkelijk zelf kan en zo ja hoe je dat precies doet. Moet dan bijv. het water compleet eraf.

Kan het iets anders zijn??

Kortom, hoe wordt mijn Cherokee weer de oude?

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je dat de kachel het niet doet (= geen warmte)

of is het de blower die niet draait (= geen lucht blazen)

Is wel nodig voor een degelijke diagnose

en heb je een WJ (= vanaf 99) of een ZJ (= ouder)

Fijn dat je zo snel reageert.

Het is een ZJ (1998).

Warmte komt aan bij de tunnel maar wordt niet verdeeld. De blower doet het goed maar het wordt ijs en ijskoud omdat geen warmte wordt bijgemengd (denk ik).

De temperatuutinstelknop van de klimaatcontrol werkt ook. Maar deze knop heeft geen enkel effect op de werkelijke temperatuur.

Genoeg informatie zo?

Ik hoor het wel.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt erop dat de airco koelt en daardoor je blowerunit koud aanvoelt.

Als de warmte niet verdeeld wordt is het toch wel ergens een probleem in de kleppenblok die de verschillende ventilatiemonden bedient.

Kun je eens de zekering van je airco clutch relay eruit trekken ? Dan gaat de pomp niet koelen en zou je enkel warme lucht binnen trekken.

Daarna even kijken of de verschillende ventilatiemonden reageren op de stand van de knop.

airco clutch relay zit bij mij WJ in de motorruimte. Ik weet niet of dit bij een ZJ ook zo is, maar het staat duidelijk erop...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik tik dit voor de tweede keer in omdat ik mijn reactie niet zie!

Welnu, AC relay eruit getrokken en nog steeds geen warmte. Alle ventilatiemonden werken op de schakelaar.

DE WARMTE KOMT DUS UBERHAUPT DE CABINE NIET IN!!

Ik vermoed dat er ergens een verdeelunit in de cabine zit die niet werkt, maar ik durf er zo niet aan te beginnen.

Groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de WJ is er een werkplaatshandboek beschikbaar in pdf formaat.

je moet eens op het forum zoeken hier, met de zoekfunctie waar dit te verkrijgen is.

In dit werkplaatshandboek staat precies beschreven hoe je dit moet doen, maar het is een heus karwei hoor.

Als het je niet lukt om dit boek te downloaden , heb ik het wel staan. Maar aangezien het een paar 100 megabytes is, kan het niet worden doorgemaild en moeten we ergens via een sharepoint server werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de WJ is er een werkplaatshandboek beschikbaar in pdf formaat.

je moet eens op het forum zoeken hier, met de zoekfunctie waar dit te verkrijgen is.

In dit werkplaatshandboek staat precies beschreven hoe je dit moet doen, maar het is een heus karwei hoor.

Als het je niet lukt om dit boek te downloaden , heb ik het wel staan. Maar aangezien het een paar 100 megabytes is, kan het niet worden doorgemaild en moeten we ergens via een sharepoint server werken.

OK, ik ga zoeken. Tot dusver hartelijk dank voor je reactie.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de kachelkraan zit als het goed is vlak bij de achterkant van de kachelunit dus als je voor de wagen staat links achterin

de kachelkraan zit tussen slangen van het motor blok en de kachel die uit het motorschot komen

en als het echt niet lukt

ik heb nog kachelhout tekoop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de kachelkraan zit als het goed is vlak bij de achterkant van de kachelunit dus als je voor de wagen staat links achterin

de kachelkraan zit tussen slangen van het motor blok en de kachel die uit het motorschot komen

en als het echt niet lukt

ik heb nog kachelhout tekoop

Ja, kachelhout kan ik ook gebruiken, hoeveel kost het per cub??

Zit de kraan nou binnen of buiten de cabine????????

Het valt niet mee als je net een jeepee hebt, toch..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè,hè,hè....

Het kachelprobleem is opgelost!

Het zat 'm in een kapot motortje op de, denk ik, kachelkraan. Het zit in de cabine tegen de tunnel aan net onder het dashbord.

Alles werkt nu perfect.

Hieper de piep...:lol::):lol:

Ik denk dat het raadzaam is om in de zomer af en toe de kachel aan te doen dan wel de temp knop paar keer heen en weer te draaien. Evenzo de airco in de winter regelmatig te laten draaien. Blijft alles in beweging, toch..

Iedereen hartelijk bedankt.

Dit is echt een leuke en gelukkig een serieuze site met af en toe een lach.

Ik blijf het volgen.

Groetjes, Jippieboy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de WJ is er een werkplaatshandboek beschikbaar in pdf formaat.

je moet eens op het forum zoeken hier, met de zoekfunctie waar dit te verkrijgen is.

In dit werkplaatshandboek staat precies beschreven hoe je dit moet doen, maar het is een heus karwei hoor.

Als het je niet lukt om dit boek te downloaden , heb ik het wel staan. Maar aangezien het een paar 100 megabytes is, kan het niet worden doorgemaild en moeten we ergens via een sharepoint server werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè,hè,hè....

Het kachelprobleem is opgelost!

Het zat 'm in een kapot motortje op de, denk ik, kachelkraan. Het zit in de cabine tegen de tunnel aan net onder het dashbord.

Alles werkt nu perfect.

Mooi dat je er weer warmpjes bijzit met dit weer...... ;)

hallo frans

ik ben benieuwd waar werkplaatshandboek voor de wj te vinden is

heb wel gezocht maar niet gevonden

groeten rinus

Hier staan er een paar....... -klik-

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...