Spring naar bijdragen

rimimala

Forum member
  • Aantal bijdragen

    14
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over rimimala

  • Verjaardag 03/03/1963

rimimala's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo Jeep forum Mijn jeep lekt momenteel stuurbekrachtigingsolie Dit komt uit de slang die boven op het pomphuis is geschroefd Deze aansluiting bestaat uit een wartel die teveel speling heeft op de rest van de slang Als ik de wartel vast heb geschroefd dan kan ik de slang nog op en neer halen Niet veel maar er zit speling op Nu heb ik aan de binnen zijde in de slang al een rubber ringetje aan gebracht waardoor het iets minder is maar het is nog niet over Ik zit dus wel in de goede richting maar wil er definitief vanaf Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik dit op kan lossen Alvast bedankt voor de reakties
  2. bedankt voor je reaktie maar ik kom niet op de site groeten rinus
  3. hallo frans ik ben benieuwd waar werkplaatshandboek voor de wj te vinden is heb wel gezocht maar niet gevonden groeten rinus
  4. hallo ab wel een aardige klus zeg even kachelradiateurtje vervangen maar had jij ook een koelvloeistofgeur in de auto bij gebruik van de kachel als ik naar mijn niveau in het reservoir kijk dan verlies ik niet zoveel heb jij ook eerst nog geprobeerd om het te stoppen met zo´n blikje reparatiespul groeten rinus
  5. Hallo koelerke Wat heb jij precies gedaan en waarom Wat had jij als klachten want hier schrik ik nogal van Ik weet nog niet of ik een lek in de kachelradiateur heb Wil het eerst nog proberen met een busje lekstop of zoiets Want ik zie ook niets van vloeistof binnen in de auto Alvast bedankt voor je reaktie Groeten Rinus
  6. hallo Ik vraag me af of er iemand ervaring heeft met de geur ven koelvloeistof binnen Als de kachel aangezet word binnen ruik i koelvloeistof Ikzelf denk dat er in de kachel een minimale lek zit waardoor ik de lucht ga ruiken als ik deze gebruik Heeft iemand hier ervaring mee want ik heb gezien dat de kachel lekker diep onder het dashboard verstopt zit Groeten Rinus
  7. Motor is nog nooit afgeslagen bij remmen Bij afremmen heb ik helemaal nergens last van toerental is goed en motor loopt heel netjes Ik heb er alleen last van bij opschakelen in de OverDrive Dan schakelt de bak abrubt in de OD Trouwens wel fijn om te weten dat het ratelen normaal is Groeten Rinus
  8. Hoi Ape Bedankt voor de genomen moeite Ik had ook al een mailtje gestuurd naar een revisiebedrijf en kreeg daar de volgende reaktie op: Hallo Ik ben sinds kort bezitter van een jeep grand cherokee uit 2000 met een v8-4.7 ltr motor. Deze heeft 135000km gereden Nu hoor ik als ik de auto gestart heb en ik wil deze in de P of R schakelen een licht ratelend geluid van ongeveer een seconde. Ik weet niet wat het is maar volgens mij komt het de Automaat Ook voel ik soms een groffe inschakeling van de overdrive bij het rijden Dit is bij ongeveer 90 km/uur Nu zou ik willen weten of dit aan de olie kan liggen of aan de rembanden als er deze inzitten of is het iets mechanisch in de bak?? Heeft u ervaring met dit soort verschijnsel en moet ik me hierover zorgen gaan maken Ik weet dat het moeilijk is via deze weg om zo een diagnose te kunnen stellen maar misschien heeft u hier eerdere ervaringen mee Alvast bedankt voor uw reaktie Met vriendelijke groet Rinus Beste Rinus, Het korte ratelende geluid bij het inschakelen van de D en de R is normaal bij een Chrysler transmissie. Het grove inschakelen van de overdrive is moeilijk te beoordelen, zo’n dergelijke klachten kunnen diverse oorzaken hebben, vaak vooral motorstoringen. Voor een echte diagnose zult u toch met de auto langs moeten komen Volgens bovenstaande reaktie is het ratelen niet zo'n probleem Blijft het groffe inschakelen nog over alhoewel ik het ratelen bij een andere jeep niet gehoord heb Nu heeft deze jeep ongeveer 135000km geredendus of de loie en de filters al aan vervanging toe zijn dat weet ikl niet Zo op het oog ziet het er best goed uit Zal ook eens achter een manual van Haynes aan gaan Is altijd makkelijk In ieder geval bedankt voor je genomen moeite en mocht er nog wat te binnen schieten hoor ik het graag van je Groeten Rinus
  9. Hallo Ape Bedankt voor je reaktie Ik heb namelijk het probleem dat de overdrive er best wel grof inschakelt Soms is het ook heel gevoelloos vandaar dat het me opviel Nu ben ik gaan zoeken en kom op verschillende aspecten uit zoals rembanden of speedsensors in de bak en olie verversen etc. Maar de auto is tot nov 2007 altijd in onderjoud geweest bij de dealer dus ik mag er toch wel vanuit gaan dat de olie nog goed is want die ziet er ook best goed uit Toen dacht ik aan de banden afstelling maar als deze er niet in zitten ben je zo uitgesteld Blijft alleen ietsmechanisch over denk ik maar dan moet hij het toch altijd doen zou je zeggen Kan het iets te maken hebben met het rateltje dat je hoort bij inschakelen waar ik in mijn vorige vraag naar gevraagd heb? Alvast bedankt Rinus
  10. Ik zou graag willen weten hoe de rembanden van een automaat van een GC uit 2000 met een 4.7 V8 afgesteld moeten worden Uit verschillende reakties heb ik begrepen dat hier het euvel kan liggen dat de overdrive er nogal grof in schakeld maar ik weet niet of het met afstellen van de banden weg zal zijn
  11. Bedankt Ape voor je reaktie Ik wacht nog even op meerdere wat die zeggen Ik had al wel geinformeerd naar dat flash-lube gebeuren Maar het is voor mij een afweging of ik veel risico loop om op lpg te gaan rijden want ik had telefonisch ook al een reaktie gehad van: Laat maar gas inbouwen en als de koppen kapot gaan is het tijd genoeg om te gaan repareren Maar dat gaat dan wel zo'n 2500 euro's kosten Dus ik ben benieuwd naar reakties van mensen met zo'n zelfde soort situatie als ik wat hun ervaringen daarmee zijn Maar voor betreft de lichte ratel is volgens jou geen probleem Weet je misscien ook wat dat ratelen dan is?? Groeten Rinus
  12. Wie weet misschien wat het is als ik de auto in D of R schakel en dan een lichte ratel hoor van een paar seconden??? Het oliepeil is voldoende van de automaat Verder schakelt de auto prima en soepel Maar ik weet niet of iets ernstigs kan zijn Verder wil ik ervaringen weten van mensen met een gelijke auto die daar lpg g3 in hebben laten bouwen Mijn auto heeft op de 10e positie in het chassisnummer een 1 en prins zegt dan dat je beter eerst de koppen kunt laten behandelen omdat de importeur hier geen homologatie voor geeft Is het raadzaam om hier toch lpg in te bouwen of loop ik daar veel risico mee Ik weet nog niet precies hoe dit forum werkt dus ben niet boos als ik niet gelijk reageer want zon'n computerfreak ben ik nou ook weer niet Alvast bedankt voor jullie reakties
×
×
  • Nieuwe aanmaken...