Spring naar bijdragen

amc V8 304-401. koelproblemen


F.M
 Share

Recommended Posts

heb je koelproblemen met je AMC V8 en je hebt alle thermostaten al uitgeprobeerd van jeep de 160F 180F of de 190F. en het probleem is nog niet opgelost dan kun je het ook proberen met een thermostaat van een Nissan: Laurel, Sunny of Vanetta motor 1.1 t/m 1.6i. bwj 86 t/m 90. het is een 76gr thermostaat en is even groot als die van een amc V8 diameter 54mm rond en doorsnee 40mm . ik ga het binnenkort ff uittesten. ik heb ernu een 160F = 71gr in zitten en komt de motor niet op bedrijfstemperatuur. en bij een 180F= 82gr loopt de temperatuurmeter elke keer tehoog op. dus zocht ik een thermostaat die er tussen in zit. dus vandaag ff wezen pluizen in de thermostaat catalogus van de automatrialenshop. en kwam dus uit op de thermostaat van een Nissan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

Om met een thermostaat dit koelprobleem op te lossen lijkt erg onwaarschijnlijk, de thermostaat bepaald de bedrijfs temp. van de motor en de inhoud en het aantal koelrijen bepaald de capaciteit van de koeling, samen met de koelvin.

Wanneer een motor warm loopt heeft de koeling niet genoeg capaciteit op dat moment, of de thermostaat moet vast zitten.

Ook kan het nog zijn dat er een thermostaat inzit met te weinig doorlaat zodat de waterpomp niet genoeg koelvloeistof door het systeem kan pompen.

Kan ook nog zo zijn dat het koelsysteem compleet vervuild is met kalk of de radiateur vol met modder.

Bij een orginele amc met het orginele koelblok zouden er geen problemen moeten zijn.

Als er dan storing komt in de koeling zou ik het zoeken in een viscovin, en zit er wel een tunnel om heen, heeft de motor ook te veel voor ontsteking,

krijg hij ook te weinig brandstof.

Het veranderen van een thermostaat is het bestrijden van het gevolg en zal naar mijn idee niet de oplossing brengen.

nou doooeei:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de body is verhoogd dus er zit geen tunnel meer op. en erzit een 3 rijen radiateur in. maar begin dit jaar heb ik er een highflow pomp erop gemonteerd. omdat de motor voorheen in het terrein te warm werd. en nu het kouder is geworden is het gezeik begonnen. en als ik de radiateur ga verlagen. dan moet het onderste mondstuk van de radiateur ietjes naar rechts verplaatst worden anders komt de onderste slang tegen de stuurstang aan. en dat lukt ook niet met inkorte van de slang. want het mondstuk onderop de radiateur. zit teveel naar links. en het mondstuk heb ik vorigjaar ook nog in een vertikale hoek laten plaatsen. omdat het mondstuk voorheen weleens inscheurde en dan ging lekken. ik zit erover te denken om de oude waterpomp weer terug te plaatsen. en als optie een elektrische fan erbij die ernu al bij zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...