HaraldVrielink Geplaatst November 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2008 Hallo allemaal, In juni ben ik de gelukkig eigenaar van een Grand Cherokee 5.2 V8 uit januari 1993 geworden. Behalve problemen met de laadstroom leek hij perfect te rijden. Nu ong. 3 weken begon hij te 'schudden' wanneer de moter warm wordt. Soms na 10 minuten, soms na een uur. Soms is het na een minuut of 10 weer weg, maar soms blijft het. Nu heb ik vorige week laten kijken naar het laadstroom probleem en is er een nieuwe accu, dynamo e.d. in gezet, kosten ruim 600 euro. Helaas was het probleem met de laadstroom niet verholpen dus is hij gister opnieuw na de garage gegaan. Nu hebben ze er niks aan gedaan maar hebben ze gekeken naar het schud probleem omdat het daar 'ook mee te maken kan hebben'. Ze hebben een 'Cardiogram' gemaakt en daaruit blijkt dat 7 van de 8 cylinders een compressie geven van ong 4 a 5, eentje is nog goed en nummer 7 doet helemaal niet meer mee? Behalve ene echte liever hebber van deze auto heb ik helaas weinig technische kennis. Een ruwe prijsopgaaf van de garage kwam neer op 3 dagen werk en ong 5 a 600 euro aan onderdelen. Al met al kom je dan toch al gauw op zo'n 2500 euro. Mijn vragen zijn, kan het schudden en de laadstroom wisselingen veroorzaak worden door deze compressie problemen en is 3 dagen een reeele inschatting om de boel te herstellen? Hoop dat iemand er meer verstand heeft dan mij, maar dat kan al gauw. Want hoewel ik hem eigenlijk niet meer wil missen, is een reparatie van 2500 euro natuurlijk wel een stevige ingreep voor een auto van 15 jaar. Alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst November 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2008 Welkom Dat schudden is dat tijdens rijden of bij stilstand ? Probeer eens te omschrijven wat er precies schud. Hoor je ook nog rare geluiden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HaraldVrielink Geplaatst November 4, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2008 Hoi, Dank voor je reactie. Het schudden is zowel bij het rijden als stilstaan. De motor heeft dan nog power zat want als ik gas geef schiet hij nog vrolijk voor uit. Moeilijk te beschrijven maar ik het lijkt niet dat de motor schokt maar het voelt echt als schudden. Bij optrekken en op de motor afremmen wordt het dan minder maar bij een constant toerental voel je op een contstante manier 'schudden' Hoop dat je hier iets wijzer van wordt. Thnxs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RANDOMAN Geplaatst November 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2008 Als de compressie is gemeten en daaruit blijkt dat een hoop cilinders een matige compressie hebben en 1 zelfs niet meedoet dan is het toch wel duidelijk lijkt me? Kan je accu's en dynamo's gaan vervangen maar daar los je de boel niet echt mee op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CoolLion Geplaatst November 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2008 Als niet alle 8 pootjes even goed mee doen gaat een Motor schudden, hij is dan niet in balans. Dat is duidelijk. Dat er niet genoeg compressie is is duidelijk. Weet je of je koelvloeistof verdwijnt? Indien je koelvloeistof verdwijnt heb je waarschijnlijk een lekke koppakking. De cilinder waar het lek zit doet dan niet mee als de bougie nat is van de koelvloeistof. Als je motor dan warm genoeg is pakt die cilinder soms weer wel op. Dan verdwijnt het schudden. Dit lijkt dus op wat jij beschrijft. Laadstroom is een ander probleem en heeft hier normaal niets mee te maken. Vaak is de massa van de accu kabel naar het chassis verrot. Hij maakt dan nog net massa dus hij rijdt dan nog wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst November 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2008 mee eens wat de vorige forummer schrijft als je een compressie test hebt gedaan en blijkt dat 1 cylinder niets doet dan is het vaak einde vermaak koppakking lekke klep is te horen gat in zuiger of als ie helemaal geen compressie aangeeft zuiger stang gebroken maar geod blijf positief denk koppakking vaak rechter kant achterste cylinderdenk dat ie te warm is geweest ooit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.