Spring naar bijdragen

PK vraagje


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een Jeep gekocht en ik ben erg benieuwd hoeveel PK

deze auto onder zijn kap heeft zitten.

Ook wil ik graag weten wat het verschil is tussen ZJ en WJ ,

wat mij gevraagd werd bij de registratie ?

Het gaat hier om het volgende model :

Jeep Grand Cherokee 5.2i V8 ltd. (benzine) Bouwjaar 1979.

In ieder geval alvast bedankt en leuk om hier te zijn.

Groetjes,

Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en welkom,

Je rijdt dus een ZJ (WJ is vanaf 1999 geproduceerd) met deze motorspecs:

5.2L V8 
Bore x Stroke: 3.91" x 3.31"
Displacement: 318 (5.2L)
Compression Ratio: 9.1:1
Horsepower (gross): 230@4400
Torque (gross): 300@3200
Main Bearings: 5
Valve Configuration: OHV
Fuel: MPI

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Guy's,

Bedankt voor jullie reactie's, top !

Inderdaad.. 1979 was een type foutje,het moet zijn `97,

maar dat hadden jullie al begrepen.

Dus als ik het goed begrijp zit er in ieder geval 300 paarden onder ! lekker hoor!

Ik ben erg blij met dit monster met zijn leren zadels,

en ja.. hij komt zeer rap uit de startblokkenen klinkt goed laugh.gif

Het ZJ en WJ verhaal is ook duidelijk smile.gif

Nu heb ik een ander klein probleempJE (hoop ik) ,er zit te veel olie in de

versnellingsbak (automaat).

Zit er ergens een tap kraantje om het te veel weg te halen of moet het er

via het peilstok gaatje uit gehaald worden ?

Ook lijkt het er op dat er een lager van de tussenbak versleten is, want als

ik tussen de 70 en 130 km/p uur rijd dan hoor ik een loeiend/huilend geluid

vanuit het midden ,wat weer verdwijnt als ik gas erbij geef.

Dit kan ook met het te veel aan versnellingsbak olie te maken zijn ,aldus mijn

monteur (wat een hele goede monteur is btw!).

De bak zelf schakelt niet lekker soepel door, maar dat is in dit geval logisch.

Alle expertise is van harte welkom om mijn monteur bij te staan,

hij heeft gisterenavond eventjes snel geluisterd en gekeken in het donker.

Dat was het weer voor vandaag.

Groetjes,

Michel

Ps, Hij vroeg mij ook wat voor versnellingsbak olie precies erin gaat, zal vast wel in het instructie boekje staan ,maar nu ik hier toch ben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik weet, zit er geen tapkraantje aan de bak. Let op, dat je het oliepeil wel met warme en draaiende motor controleerd!!! Die fout wordt nl vaak gemaakt!

De meeste automatische bakken hebben ook geen aftapplug. Om de olie af te tappen wordt daarbij gewoon het carter opengeschroefd. Dit is toch nodig, omdat normaal gesproken meteen het filter wordt vervangen. In jouw geval is dat echter lastig.... wat je kunt proberen, is één van de leidingen naar de oliekoeler bij de radiateur losnemen, als je geluk hebt stroomt er daar olie uit. Lukt dat niet, dan zou ik gewoon de olie verversen, en meteen een nieuw filter monteren! Let wel op dat er geen verontreinigingen in de bak komen, dat is absoluut dodelijk voor je automaat!!!

De olie die in je bak moet, is ATF !

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...