michelb Geplaatst November 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2004 Hallo allemaal, Ik heb zojuist een Jeep gekocht en ik ben erg benieuwd hoeveel PK deze auto onder zijn kap heeft zitten. Ook wil ik graag weten wat het verschil is tussen ZJ en WJ , wat mij gevraagd werd bij de registratie ? Het gaat hier om het volgende model : Jeep Grand Cherokee 5.2i V8 ltd. (benzine) Bouwjaar 1979. In ieder geval alvast bedankt en leuk om hier te zijn. Groetjes, Michel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
René Geplaatst November 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2004 Originally posted by michelb@Nov 16 2004, 18:24 Jeep Grand Cherokee 5.2i V8 ltd. (benzine) Bouwjaar 1979. <div align="right">← Leuk, je hebt een pre-productie model. De eerste Grand kwam geloof ik in 1993 ter wereld.... Je bedoeld waarschijnlijk 1997 René Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst November 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2004 Hoi en welkom, Je rijdt dus een ZJ (WJ is vanaf 1999 geproduceerd) met deze motorspecs: 5.2L V8 Bore x Stroke: 3.91" x 3.31" Displacement: 318 (5.2L) Compression Ratio: 9.1:1 Horsepower (gross): 230@4400 Torque (gross): 300@3200 Main Bearings: 5 Valve Configuration: OHV Fuel: MPI Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2004 1997 staat idd ook bij z'n info.... Dus da's dan een ZJ! De WJ kwam in '99... En de 5.2 V8 levert 230 peekaa bij 4400 toeren, z'n koppel is 300Nm bij 3200 toeren! Overigens gefeliciteerd met je aankoop Michel! Dat je er maar veel plezier van mag hebben! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2004 =OOPS= net te laat.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst November 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2004 Originally posted by 87wrangler@Nov 16 2004, 19:01 =OOPS= net te laat.... <div align="right">← en een paar paarden teweinig ........ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2004 Ja, maar bij Mav staat "Gross" das Duits voor "Groot" Blijkbaar dus grotere paarden..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst November 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2004 Het maakt toch niet zo gek veel uit hoeveel PK, als ie maar rap van de plaats af komt en lekker klinkt En als je maar lekker zit in je leren zadel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
droopy Geplaatst November 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 16, 2004 wijs gesproken kromme Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michelb Geplaatst November 18, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 18, 2004 Hey Guy's, Bedankt voor jullie reactie's, top ! Inderdaad.. 1979 was een type foutje,het moet zijn `97, maar dat hadden jullie al begrepen. Dus als ik het goed begrijp zit er in ieder geval 300 paarden onder ! lekker hoor! Ik ben erg blij met dit monster met zijn leren zadels, en ja.. hij komt zeer rap uit de startblokkenen klinkt goed Het ZJ en WJ verhaal is ook duidelijk Nu heb ik een ander klein probleempJE (hoop ik) ,er zit te veel olie in de versnellingsbak (automaat). Zit er ergens een tap kraantje om het te veel weg te halen of moet het er via het peilstok gaatje uit gehaald worden ? Ook lijkt het er op dat er een lager van de tussenbak versleten is, want als ik tussen de 70 en 130 km/p uur rijd dan hoor ik een loeiend/huilend geluid vanuit het midden ,wat weer verdwijnt als ik gas erbij geef. Dit kan ook met het te veel aan versnellingsbak olie te maken zijn ,aldus mijn monteur (wat een hele goede monteur is btw!). De bak zelf schakelt niet lekker soepel door, maar dat is in dit geval logisch. Alle expertise is van harte welkom om mijn monteur bij te staan, hij heeft gisterenavond eventjes snel geluisterd en gekeken in het donker. Dat was het weer voor vandaag. Groetjes, Michel Ps, Hij vroeg mij ook wat voor versnellingsbak olie precies erin gaat, zal vast wel in het instructie boekje staan ,maar nu ik hier toch ben... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst November 18, 2004 Rapporteren Share Geplaatst November 18, 2004 Voor zover ik weet, zit er geen tapkraantje aan de bak. Let op, dat je het oliepeil wel met warme en draaiende motor controleerd!!! Die fout wordt nl vaak gemaakt! De meeste automatische bakken hebben ook geen aftapplug. Om de olie af te tappen wordt daarbij gewoon het carter opengeschroefd. Dit is toch nodig, omdat normaal gesproken meteen het filter wordt vervangen. In jouw geval is dat echter lastig.... wat je kunt proberen, is één van de leidingen naar de oliekoeler bij de radiateur losnemen, als je geluk hebt stroomt er daar olie uit. Lukt dat niet, dan zou ik gewoon de olie verversen, en meteen een nieuw filter monteren! Let wel op dat er geen verontreinigingen in de bak komen, dat is absoluut dodelijk voor je automaat!!! De olie die in je bak moet, is ATF ! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michelb Geplaatst November 24, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2004 Beste 87wrangler, Hartelijk dank voor je reactie en goede raad. Mijn vriend/monteur heeft m'n auto eens grondig doorgelicht, en er zijn nog al wat probleempjes opgedoken. Vandaar dat ik er maar beter een nieuw onderwerp van maak. Groetjes, Michel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.